Programplaner og emneplaner - Student
BAPD2310 Aesthetic, culture and Sustainability in Critical Perspectives Course description
- Course name in Norwegian
- Estetikk, kultur og bærekraft i kritiske perspektiver
- Study programme
-
Bachelor's Degree Programme in Product Design
- Weight
- 10.0 ECTS
- Year of study
- 2017/2018
- Curriculum
-
SPRING 2018
- Schedule
- Programme description
- Course history
-
Required preliminary courses
Bestått 1. studieår eller tilsvarende.
Learning outcomes
Etter gjennomført emne har studenten følgende læringsutbytte, definert i kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse.
Kunnskap
Studenten skal
- kunne analysere kulturelle kontekster i designteoretisk og - historisk sammenheng
- diskutere og argumentere i varierende akademiske, faglige og brukerorienterte sammenhenger
- ha kunnskap om og vise empati overfor ulike estetiske paradigmer
- ha kunnskap om estetikk som virkemiddel i ulike kulturelle kontekster
- ha kunnskap om og innsikt i sammenhengen mellom designteori og praktisk designarbeid
Ferdigheter
Studenten skal kunne
- diskutere og forholde seg til teoretiske problemstillinger
- anvende estetiske virkemidler i utviklingen av produkter i ulike kulturelle kontekster
- behersker skriftlig fremstilling som fyller faglige og akademiske krav
Generell kompetanse
Studenten skal
- kunne utveksle synspunkter og erfaringer med ulike akademiske og faglige miljøer for å fremme faglig utvikling og produktutvikling
- kunne reflektere over og vurdere eget faglig og estetisk ståsted
- kunne reflektere over egen utvikling i læreprosessen og justere denne under veiledning
Content
No restrictions.
Teaching and learning methods
Individuelt arbeid og gruppearbeid, forelesninger, litteraturstudier og research, workshops, veiledning, presentasjon og diskusjon.
Course requirements
On successful completion of this course students are able to
- experiment with existing methodological tools
- evaluate material potentials and processes through an experimental approach in a specific context
- choose materials for a specific context/purpose based on the findings of practical testing Explore aesthetic, material and methodological challenges relating to the combination and use of materials in a specific contextvalue a willingness to work independently
- manipulate chosen materials skilfully in the practical design process
- dissect and refine design models systematically
Assessment
The most important teaching and learning methods for this course are discussions, group work, lectures, studio courses and tutoring.
Grading scale
- One group assignment.
- One peer group presentation.
Examiners
Individual or group [1] portfolio examination. The portfolio consists of
- a written reflection (or report) on the design-process and end-product concept
- design process documentation including end product
The examination result can be appealed against.