EPN-V2

BAPD2210 Cultural understanding and Communication Course description

Course name in Norwegian
Kulturforståelse og kommunikasjon
Weight
20.0 ECTS
Year of study
2017/2018
Course history
Curriculum
SPRING 2018
Schedule
  • Required preliminary courses

    Bestått 1. studieår eller tilsvarende.

  • Learning outcomes

    Etter gjennomført emne har studenten følgende læringsutbytte, definert i kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse.

    Kunnskap

    Studenten

    • kan se sin profesjon i en kulturell kontekst og i et samtidsperspektiv
    • kjenner til sentrale teorier, problemstillinger, prosesser, verktøy og metoder innen kulturforståelse, kommunikasjon og presentasjon. Herunder aktuelle teorier som; semiotikk, etnografi, emosjonell design og bærekraftig design

    Ferdigheter

    Studenten

    • kan anvende kulturforståelse i egen arbeidsprosess
    • kan planlegge og gjennomføre en strategisk designprosess
    • kan gjennomføre flere iterasjoner i produktutviklingen og kunne analysere disse
    • behersker relevante faglige verktøy, teknikker og uttrykksformer
    • kan reflektere rundt formidling og presentasjon og kunne velge egnet medium i forhold til mottager
    • kan anvende relevante uttrykksformer for kommunikasjon
    • kan benytte teorier og verktøy som etnografi, kartlegging, semiotikk og emosjonell design i utviklingen av et produkt
    • Kan reflektere rundt bærekraft i sin designprosess
    • behersker skriftlig og muntlig fremstilling samt argumentasjon

    Generell kompetanse

    Studenten

    • behersker å bruke ressurspersoner for å fremme faglig utvikling
    • behersker å se seg selv og sitt virke i en kulturell kontekst og i et samfunnsperspektiv
    • kan reflektere over egen faglig utøvelse og justere denne under veiledning
  • Content

    Emnet skal gi generell kulturforståelse gjennom å forholde seg til gjenstander som kulturelle uttrykk, samt se prosjektet i en kulturell kontekst og i et samfunnsperspektiv. Emnet skal gi kunnskap i og erfaring med analyse av de ulike kulturelle kontekstene som produkter inngår i og hvordan de inngår i egen designprosess.

    Emnet skal fremme kunnskaper og bevisstgjøre studenten i bruk av kommunikasjon og kulturforståelse i et konkret designprosjekt. Studenten skal lære å kommunisere gjennom semantiske virkemidler, samt gjennom verbal og visuell kommunikasjon. Studenten skal få innføring i bruk av kommunikasjonsmetoder og presentasjonsteknikker og kunne formidle et budskap til en målgruppe.

    Emnet skal også inneholde fagstoff om etnografi, kartlegging, bærekraft, utforming av presentasjonsmateriell, utstilling/utstillingsmateriell og digital kommunikasjon.

    Arbeidet skal resultere i et produkt, rapport og kommunikasjons og utstillingsmateriell.

  • Teaching and learning methods

    Individuelt arbeid eller i gruppe, forelesninger, workshops, presentasjon og diskusjon, litteraturstudier og research.

  • Course requirements

    From prosthetic limbs, exoskeletons, orthotics, hearing aids, and muscle-controlled mobility solutions to artificial organs and cognitive aids, the modern era of rehabilitation and assistive devices has created a paradigm shift in what technology can achieve to help people who need it. A fundamental understanding of principles, challenges, and approaches in designing, operating, and secure use of state-of-the-art rehabilitation and assistive devices is essential to adapt and create suitable solutions. This course provides a hands-on experience in applying novel concepts and methods used by electronic and mechanical devices for rehabilitation and assistive living technologies.

  • Assessment

    Mappevurdering med følgende mappekrav i prosjektrapporten:

    • Prosessdokumentasjon med argumentasjon for utvikling og valg.
    • Resultat fra designoppdrag.
    • Argumentasjon for valg og gjennomføring av den muntlige presentasjonen.
    • Diskusjon og analyse av hvordan/hva produktet du har laget kommuniserer, på hvilken måte og til hvem.
    • Utstillingsmateriell og utstilling.

    Eksamensresultat kan påklages.

  • Permitted exam materials and equipment

    Alle.

  • Grading scale

    Learning outcomes

    After completing this course, the student will have the following learning outcomes, defined as knowledge, skills, and general competence:

    Knowledge

    The student:

    • has specialised knowledge of devices and approaches used in physical rehabilitation, their purpose and functions.
    • has advanced understanding of the concepts and methods used by electronic and mechanical devices for rehabilitation and assistive living technologies.
    • has an advanced technical understanding of a range of sensors and actuators used in medical rehabilitation and assistive devices, including but not limited to physical, mechanical, electronic and optical.
    • can explain and exploit the transduction mechanisms and sensory schemes in relation to rehabilitation of physical activities.
    • has advanced practical knowledge of specific rehabilitation and assistive device related to a practical developmental project.

    Skills

    The student:

    • can plan the design, construction and validation of a specific electronic or electromechanical device for rehabilitation and assistive living technologies.
    • can critically assess the suitability of different theories, concepts, methods, and techniques for a specific rehabilitation or assistive device. 
    • can apply novel theories and approaches to solve the task related to rehabilitation and assistive devices. The students will closely work with rehabilitation hospital and will be presented with practical rehabilitation challenge that they will have to solve.
    • can design, implement or improve specific device for rehabilitation or assistive living.
    • can analyse and document the performance of the developed system and benchmark it with other methods.

    General competence

    The student:

    • can explain the purpose and principle of operation of typical rehabilitation or assistive devices.
    • can explain and discus challenges related to rehabilitation and assistive devices to experts and non-experts alike.
    • can analyze, present, develop and test possible novel solutions for rehabilitation or assistive device, focusing on electronic and mechanical solutions.
  • Examiners

    This course will feature weekly lectures and practical work to provide theoretical and hands-on experience. The student will supplement the lectures and practical work with their own reading.  The project work will be carried out in groups of a size suited for the chosen rehabilitation or assistive device.