Programplaner og emneplaner - Student
BAPD2100 Human Factors and Function - Product and Methods Course description
- Course name in Norwegian
- Menneske og funksjon - produkt og metode
- Study programme
-
Bachelor's Degree Programme in Product Design
- Weight
- 20.0 ECTS
- Year of study
- 2022/2023
- Curriculum
-
FALL 2022
- Schedule
- Programme description
- Course history
-
Introduction
Mappen sensureres av intern sensor og semester oppgaven av ekstern og intern sensor.
Required preliminary courses
Students must have passed the courses BAPD1100, BAPD1020 and BAPD1300 or equivalent.
Learning outcomes
After completing the course, the student is expected to have achieved the following learning outcomes defined in terms of knowledge, skills and competence:
Knowledge
The student
- is knowledgeable of core principal pertaining to design for inclusivity; user/human-centred design, user-involvement and co-creating.
- is familiar with central theories and principles of sustainable design
The student is familiar with design methodology, including
- user-centred product design
- divergent and convergent thinking
- methods of analysing needs and problem areas related to the use of products and systems, including the concept of user insight
- using different model types through the design process (principle, function and mock-up prototypes)
Skills
The student
- is capable of planning and carrying out a design process
- is capable of further developing skills in model building and idea realisation
- is familiar with 3D modelling, documentation and presentation, and the use of materials databases and scientific searches
- is capable of defining problems and developing solution proposals with a high degree of user involvement
- is capable of acquiring knowledge and experience by identifying and extracting the essence of research/analysis material
- masters construction, model building and surface treatment
- is capable of building on knowledge and understanding of materials and material properties, as well as production and industrial processes
Competence
The student
- understands and has practical experience of dealing with the interaction between the user, environment and product in a design process
- is capable of exchanging opinions and experience with different resource persons and professional environments to promote professional development
- is capable of reflecting on his/her own development in the learning process and adjusting it under supervision
- can describe and discuss ethical challenges at the intersection of design, technology and society, including issues of integration, participation and multiculturalism
Content
Gradert skala A-F
Teaching and learning methods
Emnet har ikke forkunnskapskrav, men studiet har generelle progresjonsregler. Se programplan.;
Course requirements
The following coursework is compulsory and must be approved before the student can take the exam:
- Submission of presentation material and participation in three (3) milestone meetings.
- Reflection notes.
Assessment
Emnet gis i form av tradisjonelle forelesninger i plenum, og i form av kortere forelesninger, samtaler og diskusjoner, også knyttet til de andre emnene i studiet. All undervisning i programmet vil på denne måten kunne sies å inneholde deler av dette emnet. Undervisningen gis i form av forelesninger, veiledning, prosjektoppgaver og praktiske oppgaver i ulike grupper. Deler av undervisningen kan organiseres som PBL (problembasert læring).;
Permitted exam materials and equipment
Følgende arbeidskrav må være godkjent før eksamen kan avlegges:;
Arbeidskrav;
- Studentene skal redegjøre for hva som kjennetegner profesjoner generelt og beskrive særlige utfordringer og etiske avveininger for yrker der arbeid med språk står sentralt. Besvarelsen skal være på 1500-2000 ord, og skal skrives som akademisk, individuell oppgave.;;
- Studentene skal i gruppe på inntil tre studenter analysere videodata fra institusjonell språklig samhandling. Omfang og fokus for analysen fastsettes av faglærer.;;
- Studentene skal levere en individuell refleksjonstekst i tilknytning til videoanalysen av institusjonell samhandling. Refleksjonsteksten skal ha et omfang på 1500-2000 ord.;
Formålet med arbeidskravene er å gi studenten tilstrekkelig refleksjonsgrunnlag og veiledning i emnets faglige innhold.;;
Se programplan for generell informasjon om arbeidskrav.;
Krav om deltakelse;
Det er krav om 80% tilstedeværelse i emnet. Se programplan for mer informasjon om krav om deltakelse.;
Grading scale
Eksamen er en ukes individuell hjemmeeksamen. Besvarelsen skal være på 3000 ord +/- 10 %. Eksamensspråk er norsk.
Ny/utsatt eksamen gjennomføres som ved ordinær eksamen.;
Examiners
Alle hjelpemidler er tillatt så lenge regler for kildehenvisning følges.