Programplaner og emneplaner - Student
BAPD2000 Project and Branding through Design Course description
- Course name in Norwegian
- Prosjekt og merkevarebygging
- Study programme
-
Bachelor's Degree Programme in Product Design
- Weight
- 10.0 ECTS
- Year of study
- 2020/2021
- Curriculum
-
FALL 2020
- Schedule
- Programme description
- Course history
-
Introduction
The course promotes knowledge about design as a professional subject. It comprises two periods, where the first period of about two weeks is a preliminary course focusing on different methods or knowledge related to the profession. The second period lasting the remaining four weeks is a collaboration between the bachelor students on all three years of the programme. The students will be divided into groups across classes. In this period, students will put into practice the theory/subject matter they have learnt from the first period, and the groups will work with an external client and/or on external issues.
Required preliminary courses
Students must have passed the courses BAPD1000, BAPD1020, BAPD1300 or equivalent.
Learning outcomes
After completing the course, the student is expected to have achieved the following learning outcomes defined in terms of knowledge, skills and competence:
Knowledge
The student
- is familiar with identity building (part 1)
- is familiar with theory and practice relating to branding (part 1)
- is familiar with intellectual property rights (part 1)
- is familiar with creative methods for innovation through problem solving and product development (part 2)
- is capable of analysing a business/client
- is familiar with different marketing strategies
Skills
The student is capable of
- using branding and marketing as a basis for a design project (part 1)
- using design sketch techniques as a strategic tool in the design process (part 2)
- coordinating his/her own project with another project group (BAPD3000) (part 2)
- using ideation processes with other involved participants (part 2)
- presenting and arguing for the choices made in the project (part 2)
Competence
The student is capable of
- working on a project
- organising cooperation and sharing responsibility
- handling conflicts that arise during a project
- communication through exchanging points of view and experience and in this way contribute to developing good practice
- reflecting on his/her own development in the learning process and adjusting it under supervision
Content
Etter gjennomført emne har studenten følgende læringsutbytte definert i kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:
Kunnskap
Studenten
- kan navngi anatomiske strukturer og organer i menneskekroppen
- kan beskrive organers beliggenhet i forhold til hverandre
- kan beskrive anatomisk oppbygning i betydningen
- makroanatomisk: organ og organsystem
- mikroanatomisk: celler og vev
- kan beskrive ulike organer og organsystemers oppgaver i kroppen
- kan gjøre rede for normal fysiologi i de ulike organene og organsystemene
- kan gjøre rede for reguleringsmekanismer og homeostase i den friske kroppen
Ferdigheter
Studenten
- kan formidle grunnleggende kunnskap om menneskekroppens anatomi og organsystemer, samt fysiologiske og biokjemiske prosesser
Generell kompetanse
Studenten
- erkjenner at kunnskap i emnet har betydning for utøvelse av faglig forsvarlig sykepleie
Teaching and learning methods
Opptak til studiet.
Ekvivalente emner
Emne SYBA1010 Anatomi, fysiologi og biokjemi er 100% overlappende med SYBAS1010 og SPH1230.
Course requirements
Etter gjennomført emne har studenten følgende læringsutbytte definert i kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:
Kunnskap
Studenten
- kan navngi anatomiske strukturer og organer i menneskekroppen
- kan beskrive organers beliggenhet i forhold til hverandre
- kan beskrive ulike organer og organsystemers oppgaver i kroppen
- kan gjøre rede for normal fysiologi i de ulike organene og organsystemene
- kan gjøre rede for reguleringsmekanismer og homeostase i den friske kroppen
Studenten kan beskrive anatomisk oppbygning i betydningen
- makroanatomisk: organ og organsystem
- mikroanatomisk: celler og vev
Ferdigheter
Studenten
- kan formidle grunnleggende kunnskap om menneskekroppens anatomi og organsystemer, samt fysiologiske og biokjemiske prosesser
Generell kompetanse
Studenten
- erkjenner at kunnskap i emnet har betydning for utøvelse av faglig forsvarlig sykepleie
Assessment
Forelesninger, gruppearbeid, skriftlige oppgaver, veiledning, workshop, PPI (pedagogisk programmert interaksjon) og selvstudier.
Permitted exam materials and equipment
Følgende arbeidskrav må være godkjent for å fremstille seg til eksamen:
- 100 prosent tilstedeværelse på workshop/seminar*.
- 60 prosent riktig på digitale flervalgsoppgaver under tilsyn - to timer. Studenten har rett til to forsøk på arbeidskravet før ordinær eksamen, og ett forsøk før ny og utsatt eksamen.
Ved fravær vil faglærer vurdere om det er mulig å kompensere for det gjennom alternative krav.
*Workshop i Pilestredet og Sandvika, seminar på Kjeller
Grading scale
Emnet tar for seg naturvitenskapelig basiskunnskap. Hensikten med emnet er at studenten skal tilegne seg kunnskap om menneskets normale oppbygning (anatomi) og funksjon (fysiologi) samt biokjemiske prosesser som påvirker den normale kroppen. Avsluttende vurdering i emnet gjennomføres i form av en nasjonal eksamen basert på felles, nasjonale læringsutbyttebeskrivelser.
Examiners
Opptak til studiet.