EPN-V2

BAPD2000 Project and Branding through Design Course description

Course name in Norwegian
Prosjekt og merkevarebygging
Weight
10.0 ECTS
Year of study
2018/2019
Course history
Curriculum
FALL 2018
Schedule
  • Recommended preliminary courses

    Emnet dreier seg om forholdet mellom barnevernet, mediene og offentligheten. Barnevernet omtales i stort omfang og på ulike måter, både i sosiale medier og tradisjonelle medier. I emnet diskuteres betydninger og konsekvenser av mediebruk og medieomtale på barnevernfeltet, med utgangspunkt i forskningslitteratur og aktuelle TV-dokumentarer/podkast.

    Emnet har fire hovedområder:

    • Medienes omtale og presentasjon av barnevernet.
    • Barnevernets bruk av medier i sin strategi for å kommunisere med samfunnet.
    • Barn og ungdoms bruk av sosiale medier.
    • Muligheter og utfordringer ved barnevernansattes bruk av sosiale medier i arbeid med barn, ungdom og foreldre.

    Studentene deler seg innledningsvis i mindre grupper på 4-5 studenter og velger et tema innenfor en av hovedområdene over, som de kan fordype seg i. Gruppene skal jobbe jevnlig med sitt tema i løpet av valgemnet, med veiledning av lærere.

  • Required preliminary courses

    Ingen forkunnskapskrav.

  • Learning outcomes

    Etter gjennomført emne har studenten følgende læringsutbytte, definert i kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse.

    Kunnskap

    Studenten

    • kjenner til identitetsbygging (del 1)
    • kjenner til teori og praksis rundt merkevarebygging (del 1)
    • kjenner til opphavsrett (Intellectual Property Rights) (del 1)
    • kan oppdage og definere brukers behov, og å velge markedsføringsstrategi i forhold til dette (del 1 og 2)
    • kjenner til kreative teknikker i problemløsning og produktutvikling (del 1 og del 2)
    • analyse av bedrift / oppdragsgiver
    • kjenner til mapping som metode
    • kjenner til ulike markedsføringsstrategier
    • "field research" / felt-forskning. Bredere utvalg av metoder.

    Ferdigheter

    Studenten

    • kan anvende merkevarebygging og markedsføring som grunnlag for et designprosjekt (del 1)
    • kan bruke designskisseteknikker som strategisk verktøy i design prosessen (del 1 og 2)
    • kan koordinere eget prosjekt med en annen prosjektgruppe (BAPD3000) (del 2)
    • kan anvende idéutviklingsprosesser med andre involverte deltagere (del 2)
    • behersker å presentere og argumentere for de valg som gjøres i prosjektet (del 2)
    • analyse av bedrift / oppdragsgiver
    • mapping som metode
    • markedsføringsstrategi
    • "field research" / felt-forskning. Valg av relevante metoder og anvendelse.

    Generell kompetanse

    Studenten

    • behersker å arbeide i et prosjekt
    • behersker å opptre i kundemøter
    • kan organisere samarbeid og dele ansvar
    • behersker å erfare konflikter underveis i et prosjekt
    • behersker å utveksle synspunkter og erfaringer og gjennom dette, bidra til utvikling av god praksis
    • kan reflektere over sin egen utvikling i læreprosessen og justere denne under veiledning
    • analyse av bedrift / oppdragsgiver
    • mapping som metode
    • markedsføringsstrategi

  • Content

    Studenten må ha fullført og bestått 2.studieår av bachelorstudium i barnevern eller sosialt arbeid.

  • Teaching and learning methods

    Del 1: Prosjektarbeid individuelt eller i gruppe

    Del 2: Workshop koordinert med 3. årsstudenter og 1. årsstudenter som arbeider i emnene BAPD1010 og BAPD3000.

  • Course requirements

    Følgende arbeidskrav er obligatorisk og må være godkjent for å fremstille seg til eksamen:

    • Minimum 80 prosent fremmøte i prosjektperioden (del 2).
    • Muntlig presentasjon i gruppe hvor alle gruppens medlemmer bidrar (del 2).
    • Refleksjonsnotat.
  • Assessment

    Skriftlig rapport, individuell eller gruppe.

    Eksamensresultat kan påklages.

  • Permitted exam materials and equipment

    Alle.

  • Grading scale

    Bestått-Ikke bestått.

  • Examiners

    En intern sensor. Ekstern sensor brukes jevnlig.