Programplaner og emneplaner - Student
BAPD1500 Creativity and Aesthetics in Design Course description
- Course name in Norwegian
- Kreativitet og estetikk i design
- Weight
- 10.0 ECTS
- Year of study
- 2018/2019
- Course history
-
- Curriculum
-
SPRING 2019
- Schedule
- Programme description
-
Required preliminary courses
Emnet omfatter ulike perspektiver på ledelse og organisatoriske, juridiske, helsepolitiske, faglige og økonomiske rammebetingelser som har betydning for organisering og koordinering av psykisk helsearbeid.
-
Learning outcomes
Etter gjennomført emne har studenten følgende læringsutbytte, definert i kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse.
Kunnskap
Studenten
- kjenner til metoder for konseptutvikling
- kjenner til grunnleggende prinsipper innenfor merkevarebygging (prising og kalkulasjon)
- kjenner til estetiske virkemiddel knyttet til produkter
- kjenner til grunnleggende økonomiske mekanismer
Ferdigheter
Studenten
- kan håndtere informasjon og fagstoff slik at det belyser en problemstilling
- behersker å bruke 2D og 3D -media til idémyldring, analyse og produktutvikling
- kan utvikle konsept
- kan utvikle ulike 3D modellrekker
- behersker å ta begrunnede valg
- kan formidle fagstoff gjennom dokumentasjon og presentasjon av material- og formutforsking (2D og 3D
- kan forklare sammenhengen mellom eksperimentelle metoder og produktutvikling
- kan dokumentere og presentere utviklingsprosesser
Generell kompetanse
Studenten kan
- reflektere over egen faglig utøvelse og justere denne under veiledning
- reflektere rundt sammenhenger mellom teori og praksis relatert til produkter
-
Content
Hver besvarelse vurderes av 2 sensorer. Ekstern sensor vurderer minimum 20 % av besvarelsene. Ekstern sensors vurderinger skal komme alle studentene til gode.
-
Teaching and learning methods
Etter å ha gjennomført dette emnet har studenten følgende læringsutbytte, definert som kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:
Kunnskap
Studenten:
- har avansert kunnskap og dypere innsikt i organisasjonsteori; strukturelle perspektiver, kulturelle perspektiver og politiske perspektiver
- har inngående kunnskap om sentrale ledelsesteorier
- har kunnskap om alliansens betydning i arbeid på organisatorisk nivå
- har kunnskap om organisasjonens plass og betydning i det terapeutiske arbeidet og det terapeutiske arbeidets plass i organisasjonen
Ferdigheter
Studenten:
- kan anvende forskningsbasert kunnskap for å analysere skiftende problemstillinger knyttet til endringsprosesser i organisasjonen
- kan analysere og forholde seg kritisk til helse- og sosialpolitiske, juridiske og økonomiske rammebetingelser for arbeid med psykisk helse i Norge, og kan anvende analysene i faglige og etiske resonnementer
- kan analysere eksisterende nasjonale standarder, retningslinjer og veiledere for psykisk helsearbeid, og kan arbeide selvstendig med praktisk og teoretisk problemløsning
- kan anvende anerkjente prinsipper for å organisere, koordinere og gjennomføre endringsprosesser i helsevesenet
Generell kompetanse
Studenten:
- kan anvende sine kunnskaper og ferdigheter om endringsprosesser i organisasjonen for å gjennomføre avanserte og komplekse endringsprosjekter
- kan bidra til nytenkning og implementeringsprosesser av evidensbaserte behandlingstiltak
-
Course requirements
Forelesninger, studentenes presentasjoner av ulike tekster, gruppearbeid og diskusjoner.
-
Assessment
For å fremstille seg til eksamen må følgende oppgave være utført og godkjent:
- En gruppeoppgave, 3-4 studenter, på 1500 ord (+/- 20 %). Med utgangspunkt i case og relevant litteratur skal faktorer som har betydning for endringsprosesser i en organisasjon drøftes.
- Oppgaven skal legges fram i plenum. Skriftlig tilbakemelding på en gruppeoppgave. Omfang 300 ord (+/- 20 %).
Studenten har to forsøk på arbeidskravet.
-
Permitted exam materials and equipment
Vurderingsform: Skriftlig hjemmeeksamen over 7 dager, individuell eller i gruppe på to studenter. Omfanget av oppgaven skal være på 2500 ord (+/- 20%) ved individuell oppgave og 4000 ord (+/- 20%) ved gruppeoppgave.
-
Grading scale
Alle.
-
Examiners
A-F.