EPN-V2

BAPD1000 Design office - material processing Course description

Course name in Norwegian
Prosjekt designkontor - materialbearbeiding
Study programme
Bachelor's Degree Programme in Product Design
Weight
10.0 ECTS
Year of study
2021/2022
Curriculum
FALL 2021
Schedule
Course history

Introduction

On completion of the course, the students will have gained an understanding of the electrical properties of linear circuits and how basic circuits can be designed based on specifications. The course also gives a basic introduction to electromagnetics and confers 3 credits in physics.

Required preliminary courses

No requirements over and above the admission requirements.

Learning outcomes

After completing the course, the student is expected to have achieved the following learning outcomes defined in terms of knowledge, skills and general competence:

Knowledge

The student is capable of:

  • explaining the principles behind web architecture and client/server architecture
  • explaining different security challenges and how they are dealt with
  • explaining how to maintain state using sessions and cookies
  • explain the purpose with and functioning of generic data types

Skills

The student is capable of:

  • developing dynamic web pages t by maintaining high-level user-friendliness and accessibility
  • linking dynamic web pages to a relational database
  • utilise Java Collections
  • understanding the functioning and use of recursion

General competence

The student is capable of:

  • developing object-oriented program structures in a web architecture
  • developing an extensive dynamic website with persistent data storage

Teaching and learning methods

Etter å ha gjennomført dette emnet har studenten følgende læringsutbytte definert i form av kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:

Kunnskap

Studenten:

  • kjenner til den sentrale rollen som web og internett har i moderne databehandling fra et organisatorisk, nasjonalt og globalt perspektiv
  • har kjennskap til områdets samfunns-, sikkerhets- og økonomiske aspekter og utfordringer samt historisk aspekter
  • kan se denne delen av informasjonsteknologien både i et historisk og i et fremtidsrettet perspektiv
  • er kjent med forskjellige prosjektarbeidsmetoder og har grunnleggende kunnskap om og erfaring med prosjekt som arbeidsform

Ferdigheter

Studenten:

  • kan lage brukervennlige og universelt utformede løsninger i tråd med lovgivning
  • fortrolighet med de sentrale teknologiene for web (HTML, CSS, JavaScript)
  • kan identifisere kommersielle og teknologiske trender i web-teknologi og utvikle innovative løsninger for brukere
  • kan benytte aktuelle utviklingsverktøy og versjonskontroll
  • kan planlegge, organisere og gjennomføre mindre webbaserte IT-prosjekter
  • kan rapportere muntlig og skriftlig ved hjelp av aktuelle presentasjonsteknikker

Generell kompetanse

Studenten:

  • kan kommunisere resultatet av et utviklingsarbeid
  • kan samarbeide i grupper

Course requirements

Mappevurdering med følgende mappekrav:

  • to gruppearbeider (3-7 studenter)
    • en kort problembeskrivelse
    • en website (i henhold til krav gitt av emneansvarlig)
  • en individuell
    • fagfellevurdering av gruppens medlemmer (etter gitt skjema)

Mappen gis en helhetlig vurdering med én karakter. Alle deler i mappen må være vurdert til karakter E eller bedre for at studenten skal kunne få bestått emnet.

Eksamensresultat kan påklages.

Ved ny og utsatt eksamen kan en annen eksamensform også bli benyttet eller en ny oppgave med en ny frist gis. Hvis muntlig eksamen benyttes kan denne ikke påklages.

Assessment

Bestått emner:

KDK1300 Innføring i kunstfaglige prosesser

KDK1400 Kunst og formidling i digitale medier

Permitted exam materials and equipment

Knowledge of recent research on children and early childhood education and care (ECEC) is essential to be able to contribute to enhancing this field of practice. This course provides a historical overview of ECEC research and presents the most recent research about children's everyday lives and ECEC centres as an institution in society. The course will provide insight into current research projects at the Department of Early Childhood Education and draw close thematic links to everyday activities in ECEC centres.

Early childhood education and care as a research area also looks at how different governing documents and plans influence ECEC centres, and their staff and the children who attend them, and presents different directions in ECEC research, arts research and research ethics.

Grading scale

Emnet er ekvivalent (overlapper 10 studiepoeng) med: ITPE1200, ADTS1200, LO136A, LO136D og LO136I.

Ved praktisering av 3-gangers regelen for oppmelding til eksamen teller forsøk brukt i ekvivalente emner.

Examiners

The exam comprises an individual written semester paper based on the required coursework with a scope of about 4,000 words (+/- 10%).

Resit/rescheduled exams

Resit/rescheduled exams are organised in the same way as ordinary exams. Students can submit a reworked version of the semester paper for the first resit or rescheduled exam. A new assignment must be submitted for subsequent attempts. It is the student’s responsibility to register for any resit/rescheduled exams by the deadline.