EPN-V2

BALV3300 User Participation Course description

Course name in Norwegian
Brukermedvirkning i offentlig virksomhet
Study programme
Bachelor’s Programme in Administration and Leadership in the Public Sector
Modules in Administration and Management, and Welfare
One Year Programme in Organisation and Management
Elective modules, Faculty of Social Sciences
Weight
10.0 ECTS
Year of study
2022/2023
Course history

Introduction

Studenten skal etter å ha fullført emnet ha følgende totale læringsutbytte definert i kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:

Kunnskap

Studenten har

  • omfattende kunnskap om relevante teorier relatert til flerkulturell ledelse
  • inngående innsikt i sentrale begreper relatert til HRM og mangfold
  • solid kunnskap om sosiale psykologiske prosesser relatert til stereotypering og gruppeidentitet
  • spesialisert kunnskap om hvordan homogene og heterogene grupper påvirker samarbeid og beslutningstaking

Ferdigheter

Studenten kan

  • kritisere og analysere teorier om flerkulturell ledelse
  • diskutere og drøfte hvordan og hvorfor mangfold påvirker samarbeid i en organisasjon
  • reflektere om egen atferd knyttet til ledelse av og samarbeid med ansatte med ulik bakgrunn
  • unngå stereotyper og forbedre samarbeid i mangfoldige grupper

Generell kompetanse

Studenten kan

  • lese, forstå og være kjent med originallitteratur knyttet til flerkulturell ledelse
  • formidle avansert fagkunnskap til spesialister (andre fagpersoner) og allmennheten
  • designe relevante HR tiltak for å øke mangfold og forbedre flerkulturell ledelse i egen virksomhet
  • beherske fagområdets uttrykksformer

Required preliminary courses

Undervisningsformen vil veksle mellom digitale læringsformer, undervisningsmøter, studentpresentasjoner og casediskusjoner, og suppleres med bruk av digitale ressurser.

Learning outcomes

For å kunne framstille seg til eksamen må studenten ha følgende godkjente arbeidskrav:

  • Arbeidskrav 1: Individuell innlevering tilsvarende 1500 ord.

Arbeidskrav må være gjennomført og godkjent innen fastlagt frist for at studenten skal kunne framstille seg til eksamen. Dersom et eller flere arbeidskrav ikke blir godkjent, gis det anledning til å kunne levere en forbedret versjon én gang innen angitt frist.

Teaching and learning methods

Eksamen i emner et en prosjektoppgave som løses i grupper på inntil tre studenter.

Besvarelsen skal ha et omfang på 23 000 tegn inkludert mellomrom (+/-10 %). Skrifttype og skriftstørrelse: Arial / Calibri 12pkt. Linjeavstand: 1,5.

Ved ikke bestått eksamen gis studentene anledning til å levere en omarbeidet versjon av prosjektoppgaven til sensur én gang.

Course requirements

Alle hjelpemidler er tillatt så lenge regler om kildehenvisning følges.

Assessment

Gradert skala A - F

Permitted exam materials and equipment

Det benyttes intern og ekstern sensor til sensurering av besvarelsene.

Et uttrekk på minst 25 % av besvarelsene sensureres av to sensorer. Karakterene på disse samsensurerte besvarelsene skal danne grunnlag for å fastsette nivå på resten av besvarelsene.

Grading scale

Gradert skala A-F.;

Examiners

Det benyttes intern og ekstern sensor til sensurering av besvarelsene.; Et uttrekk på minst 25 % av besvarelsene sensureres av to sensorer. Karakterene på disse samsensurerte besvarelsene skal danne grunnlag for å fastsette nivå på resten av besvarelsene.

Course contact person

Heidi Woll;