EPN-V2

BAL2900 Project Assignment Course description

Course name in Norwegian
Prosjektoppgave
Study programme
One Year Programme in Organisation and Management
Weight
15.0 ECTS
Year of study
2019/2020
Curriculum
FALL 2019
Schedule
Course history

Introduction

Prosjektoppgaven skrives individuelt eller i en gruppe på to studenter. I prosjektoppgaven skal studentene utforske en problemstilling på et tema som enten er knyttet til offentlig virksomhet, har generell relevans for norsk arbeids- eller samfunnsliv, eller som har et relevant internasjonalt perspektiv. Prosjektoppgaven skal tematisk, teoretisk og metodisk være forankret i en eller flere av de sentrale fagdisiplinene som er bærende for studiet, dvs. statsvitenskap, økonomi, juss og ledelsesfag. Studentene velger selv tema og problemstilling for oppgaven.

Required preliminary courses

Før prosjektoppgaven kan leveres, må studenten ha bestått kurs i samfunnsvitenskapelig metode.

Learning outcomes

Kunnskaper

Studenten har

  • kunnskap om aktuelle utviklingstrekk på det området som oppgaven omhandler
  • kjennskap til teori og forskning som er relevant for oppgavens tema og problemstilling
  • innsikt i hvordan en forskningsprosess gjennomføres, og kunnskap om grunnleggende krav som stilles til forskningsaktivitet og akademisk skriving

Ferdigheter

Studenten

  • har utviklet grunnleggende akademiske ferdigheter, herunder evnen til å identifisere en relevant faglig tilnærming for en gitt problemstilling, evnen til faglig systematikk, evnen til kritisk faglig tenkning (herunder kildekritikk), og evnen til å skrive et helhetlig og sammenhengende faglig arbeid
  • har oppøvd evnen til å anvende teori og metode fra studiets fagområder for å belyse en faglig problemstilling og å søke svar på forskningsspørsmålene
  • er i stand til å finne, innhente, vurdere, bearbeide og anvende relevant datamateriale, herunder å foreta analyser på grunnlag av kvalitetssikrete kilder

Generell kompetanse

Studenten

  • er i stand til å gjennomføre og formidle et selvstendig arbeid under veiledning og i samsvar med gjeldende faglige og etiske normer for forskning - herunder normer for innhenting og bruk av kilder, normer for handtering av persondata, normer for faglig forfatterskap, normer for plagiat og fusk, og retningslinjer for henvisnings- og sitatteknikk
  • kan vurdere metodebruk og tolke informasjon innen relevante fagdisipliner
  • er i stand til å trekke slutninger av et faglig arbeid, og å reflektere over egen forskningsprosess

Teaching and learning methods

Vurderingsuttrykket er en gradert skala med fem trinn fra A til E for bestått og F for ikke bestått.

Course requirements

Oppgavene sensureres av intern og ekstern sensor.

Assessment

Dag Flater Hwang

Permitted exam materials and equipment

Alle hjelpemidler er tillatt så lenge regler for kildehenvisning følges.

Grading scale

Vurderingsuttrykket er en gradert skala med fem trinn fra A til E for bestått og F for ikke bestått.

Examiners

Oppgavene sensureres av intern og ekstern sensor.

Course contact person

Dag Flater Hwang