EPN-V2

BAL1200 Leadership, Organization and Communication Course description

Course name in Norwegian
Ledelse, organisasjon og kommunikasjon
Weight
15.0 ECTS
Year of study
2018/2019
Course history
Curriculum
SPRING 2019
Schedule
  • Introduction

    Ledelse, organisasjon og kommunikasjoner er et flerfaglig emne. Ledelse, organisasjon og kommunikasjon setter søkelyset på en bred forståelse av organisasjoner som et strukturelt, kulturelt og sosialt system. Emnet gir studentene kjennskap til hvordan organisasjoner fungerer og introduserer studentene for ulike teoretiske perspektiver innen ledelse og kommunikasjon. Studentene vil også gjennomføre praktiske kommunikasjonsøvelser som skal øke forståelsen for betydningen av god kommunikasjon.

  • Required preliminary courses

    Occupational therapists work in a variety of arenas. During this period of practical training, a broad selection of practical training placements are offered where students to the greatest extent possible can choose to specialise in a field they are particularly interested in.

    It is possible to apply for practical training in new and innovative arenas where occupational therapists do not necessarily already work. Students can also take their practical training as part of a project and link the practical training to the bachelor thesis.

  • Learning outcomes

    Kunnskaper

    Studenten har kunnskap om

    • organisasjoners visjoner, mål og strategier
    • formell organisasjonsstruktur, organisasjonskultur og organisasjoners omgivelser
    • sammenhengen mellom de grunnleggende organisasjonsfaktorene og makt og atferd i organisasjoner
    • kjennetegn ved offentlige versus private organisasjoner
    • ledelse: trekk, ferdigheter og atferd
    • lederrollen, makt og innflytelse
    • ledelse som et samspill
    • ledelse og kjønn
    • kommunikasjonsteori
    • dialog som kommunikasjonsform
    • konflikthåndtering og etikk i praktisk arbeid

    Ferdigheter

    Studenten kan

    • anvende faglig kunnskap på praktiske og teoretiske problemstillinger
    • nyttiggjøre seg relevante organisasjons- og ledelseskunnskaper
    • nyttiggjøre seg relevante kommunikative virkemidler
    • reflektere over makt og innflytelse i organisasjoner
    • bidra til konflikthåndtering i organisasjons- og arbeidsliv

    Generell kompetanse

    • Studenten kan reflektere over egne verdier, normer og ferdigheter
    • Studenten har innsikt i relevante faglige problemstillinger innenfor feltet organisasjon, ledelse og kommunikasjon
  • Teaching and learning methods

    After completing the course, the student is expected to have achieved the following learning outcomes defined in terms of knowledge, skills and general competence:

    Knowledge

    The student has knowledge of:

    • methodologies for modelling simple physical systems (such as mechanical, electrical, physiological, thermal and fluid systems)
    • different dynamic systems models for linear systems (in particular 1st and 2nd order systems) with the help of differential equations, block diagrams, state spaces and transfer functions
    • Laplace transformation and transfer functions
    • Inverse Laplace transform and time responses
    • methods for performing stability analyses of open and feedback control systems
    • Bode diagram, Frequency analysis and frequency response
    • basic tools for stability analysis of open-loop and feedback systems
    • numerical simulation of dynamic systems using MATLAB/SIMULINK

    Skills

    The student is capable of:

    • setting up mathematical models of simple physical systems
    • describing continuous, linear dynamic first-order and second-order systems with the help of differential equations, block diagrams, state spaces and transfer functions, and converting between different models
    • identifying first-order and second-order systems based on their response in time and frequency domains
    • performing stability analyses of open and feedback control systems
    • performing a Laplace transform and an inverse Laplace transform
    • applying Laplace-based techniques to frequency and transient analyses of first-order and second-order systems

    General competence

    The student is capable of:

    • analyzing a modelling problem and specifying a solution method
    • finding mathematical models that can be used to solve control engineering problems
    • discussing and justifying their choices and priorities in the modelling of continuous dynamic systems
    • applying the knowledge to analyze and possibly control dynamic systems
    • conducting academic studies and written work in an honest and ethical way, without any form of plagiarism and inappropriate behavior in work assignments and project reports.
  • Course requirements

    Coursework autumn 2020 due to Covid-19:

    The following coursework is compulsory and must be approved before the student can sit the exam:

    • 6 of a total of 8 exercises or MATLAB exercises with 2-5 pages hand-in approximately 4 hours per exercise.

    [Coursework earlier:]

    The following coursework is compulsory and must be approved before the student can sit the exam:

    • 6 of a total of 8 exercises or MATLAB exercises with 2-5 pages hand-in approximately 4 hours per exercise.
    • 1 project assignment in groups of 2-3 students. Submission of report upto 10 pages about 30 hours.

  • Assessment

    Exam autumn 2020 due to Cvid-19:

    Individual digital home exam 3,5 hours (included 30 min to upload and scan).

    [Exam earlier:]

    Individual written exam, 3 hours

    The exam result can be appealed.

  • Permitted exam materials and equipment

    A handheld calculator that cannot be used for wireless communication or to perform symbolic calculations. If the calculator’s internal memory can store data, the memory must be deleted before the exam. Random checks may be carried out.

  • Grading scale

    Grade scale A-F.

  • Examiners

    Intern sensor vurderer alle besvarelser. Et uttrekk på minst 25 prosent av besvarelsene sensureres av ekstern sensor. Ekstern sensor skal også benyttes ved tvil om besvarelser er bestått. Karakterene på besvarelsene som er vurdert av ekstern og intern sensor danner grunnlag for å fastsette nivå på alle besvarelsene.