Programplaner og emneplaner - Student
AWC6000 Academic Writing Course Course description
- Course name in Norwegian
- Akademisk skriving for forskere
- Study programme
-
Academic Writing
- Weight
- 6.0 ECTS
- Year of study
- 2019/2020
- Curriculum
-
FALL 2019
SPRING 2020
- Schedule
- Programme description
- Course history
-
Introduction
Approved by the Academic Affairs Committee 11 October 2016. Minor amendment 13.11.2018.
Introduction
Publication in international journals has become increasingly imperative for academics worldwide. Scholarly success is often measured in terms of publication in high ranking, international - i.e. English language - peer-reviewed journals. At the same time, the internationalisation agendas of higher education institutions - in Norway and around the world - place an emphasis on collaboration and initiatives across international borders. The ability to communicate in English is central to successful involvement in such work.
This course sets out to equip PhD candidates and faculty members at OsloMet with the writing tools needed to meet these challenges.
The course will focus on familiarising participants with the academic writing conventions, as well as addressing the most common problem areas confronting Norwegians when writing academic English. This is a practical course in which participants¿ own writing is a key element. Time will be spent discussing participants¿ texts as well as the principles of academic writing.
The course provides participants with the opportunity to practice academic English and develop competence in working with English academic texts.
The course also contributes to the wider university college milieu by developing a forum for work-in-progress discussions and facilitating participation in international fora as well as internal internationalisation projects. Furthermore, the course enables academic/research contact across faculty lines.
Required preliminary courses
x
Learning outcomes
After completion of the course, the student will have acquired the following learning outcomes, defined as knowledge, skills and general competence:
Knowledge
The candidate has in-depth knowledge of:
- the writing conventions and rhetorical patterns needed for international publication in their field
- revision, editing and development strategies needed for international publication
- principles of applied textual analysis for writing development
Skills
The candidate can:
- formulate academic texts in English intended for international publication
- transform awareness of textual features into specific writing strategies
- analyse and describe trends and features of their field¿s academic English
General competence
The candidate can:
- can identify and establish connections between writing practices, writing conventions and research traditions in their fields
- discuss and give feedback on a range of academic texts and issues
- can reflect on and document their current practices and how these can be developed
Content
Kunnskapsområdet kan ses som en del av studentens danningsprosess som vil kreve tid til fordypning. Studentene utvikler innsikt, kunnskap og forståelse for dette kunnskapsområdet både gjennom teoretisk og praktisk tilnærming. Dette krever at studentene forholder seg aktivt både til pensum, til kritiske og konstruktive diskusjoner i klassen med medstudenter og lærere, og til praksis i samarbeid med barn, kolleger og praksislærer.
Arbeidsmåtene vil variere mellom undervisning i klassen, fellesundervisning, gruppediskusjoner, studiesamlinger i barnehage, prosjektarbeid, seminarer, skrivegrupper, veiledning og observasjon. Arbeidsmåtene innebærer både analoge og digitale aktiviteter. Det legges også opp til arbeid i små grupper med tett oppfølging.
Veiledet praksisopplæring
Praksisopplæringen i andre studieår er veiledet og består av tre deler med til sammen 35 praksisdager, hvorav 15 dager høst (del 1) og 20 dager vår (del 2 er 15 dager og del 3 er fem dager). Praksisdagene i del 3 har fokus på overgangen mellom barnehage og skole. Praksisopplæringen er lagt til samme, eksterne barnehage. Praksisopplæringen gjennomføres i samarbeid med kunnskapsområdene natur, helse og bevegelse i tredje semester og språk, tekst og matematikk i fjerde semester.
Praksisopplæringen er organisert med praksis i barnehagen og seminarer på høgskolen. Seminarene vil være knyttet til tema i praksisopplæringen.
Læringsutbyttebeskrivelser og praksisoppgaver er nærmere beskrevet i heftet «Informasjon om praksisopplæring».
Fravær fra praksisopplæringen i del 1 må være tatt igjen innen utgangen av tredje semester, mens fravær fra del 2 og 3 må være tatt igjen innen utgangen av fjerde semester. Praksislærer vurderer praksisopplæringen til bestått eller ikke bestått når de tre delene er gjennomført.
For mer utfyllende informasjon om praksisopplæringen, se programplanen for bachelorstudium i barnehagelærerutdanning, arbeidsplassbasert (180 studiepoeng).
Teaching and learning methods
Learning and Teaching Forms
The course is held each semester.
- The course language is English throughout.
- The course will include task-based teaching, focusing on problems typical for Norwegian writers of academic English.
- In each session the group will work on two draft documents submitted by participants. The group works together on improvements.
- The rest of the session will focus on analytical and short writing and thinking tasks, aimed at rooting writing conventions in participants¿ disciplinary knowledge
Participants are expected to work on their papers between sessions, assimilating into their own work topics raised during class.
Participants will be responsible for distributing their manuscripts to the group at least a week before the session dealing with their work.
Course requirements
Attendance:
- In order to take the exam, and be eligible for study points, the participant must have attended at least five of the six sessions.[1]
Compulsory tasks:
- A completed needs analysis form, and an academic text (an unedited manuscript, approx. 5 pages, double spaced font sized 12) must be submitted prior to the first course session.
- Active participation in all group sessions.
- Resubmission of the academic text in progress for discussion in the group.
- Final resubmission of this text, revised further, for the exam.
- A reflective statement, describing the candidate¿s experience of and responses to the course.
[1]Minor amendment 20.02.2017.
Assessment
Arbeids- og undervisningsformene omfatter demonstrasjonsforelesninger, selvstudier, seminarer og ferdighetstrening på skolens laboratorier. Ferdighetstreningen er eksamensforberedende og gir studenten mulighet til å videreutvikle sine ferdigheter knyttet til fremstilling av relevante tanntekniske produkter innen valgt fordypning, fast- eller avtakbar protetikk.
Deler av ferdighetstreningen på laboratoriet er veiledet. Studenten får i tillegg individuell veiledning og tilbakemelding i forhold til egen studieprogresjon. Emnets to siste uker er viet individuell praktisk eksamen på skolens laboratorier. Under eksamen skal studenten vise kvalitet og selvstendig utførelse i sitt arbeid med de tildelte praktiske arbeidsoppgavene innen sin studieretning.
Grading scale
For å fremstille seg til eksamen må følgende være godkjent:
- minimum 90 % tilstedeværelse på demonstrasjonsforelesninger og laboratorieøvelser
- minimum 80 % tilstedeværelse i ferdighetstrening, seminarer og obligatorisk veiledning
Examiners
Kunnskapsområdet omfatter sentrale barnehagepedagogiske temaer som barns utvikling, lek, læring, danning og omsorg i et samfunn preget av mangfold, endring og kompleksitet. For å skape gode og utviklende leke- og læringsmiljøer vil barns medvirkning, relasjonsbygging og didaktikk stå sentralt.
Progresjonskrav
Se programplanen for bachelorstudium i barnehagelærerutdanning, arbeidsplassbasert (180 studiepoeng) for nærmere informasjon.
Admission requirements
Etter fullført emne har studenten følgende læringsutbytte definert som kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:
Kunnskaper
Studenten har
- kunnskap om observasjon og pedagogisk dokumentasjon
- kunnskap om foreldresamarbeid
- kunnskap om en mangfoldig og flerkulturell barnehage
- kunnskap om pedagogisk ledelse
Ferdigheter
Studenten kan
- vurdere egen væremåte og samspill med enkeltbarn og barnegrupper, og se det i forhold til fremtidig profesjonsrolle
- anvende didaktisk kunnskap for å planlegge, gjennomføre og evaluere pedagogisk arbeid med barn
- anvende egne erfaringer og relevant kunnskap om barn, barns utvikling, danning, lek og læring i møte med barna og miljøet i barnehagen og reflektere over sammenhenger mellom teori og praksis
- anvende digitale verktøy og medier i barnehagens dokumentasjonsarbeid
Generell kompetanse
Studenten kan
- gjennom observasjon og pedagogisk dokumentasjon ,planlegge og legge til rette for et leke- og læringsmiljø for alle barn i en mangfoldig barnehage
- evaluere det pedagogiske miljøet og fysiske rammers betydning for barns muligheter for trivsel og læring
- legge til rette for barns medvirkning i barnehagen
- evaluere barnas samspill med hverandre i barnegruppa, deres muligheter til variert og allsidig lek og læring, og personalets samspill med barna
- anvende digitale verktøy og medier på en reflektert og innovativ måte