EPN-V2

ARK2520 Records management governance Course description

Course name in Norwegian
Dokumentasjonsforvaltning - kontroll og planlegging
Study programme
Bachelor Programme in Archival Science
Weight
10.0 ECTS
Year of study
2024/2025
Curriculum
SPRING 2025
Schedule
Course history

Introduction

Ingen forkunnskapskrav.

Required preliminary courses

After completing the course, the student should have the following overall learning outcomes defined in terms of knowledge, skills and general competence:

Knowledge

The student has

  • obtained an integrated understanding of fundamental drivers of value, and valuation techniques
  • implemented and understood the use of this knowledge in practical settings

Skills

The student is

  • able to apply the main valuation techniques to real companies, to form an informed opinion as to the fair value of a company
  • able to take complex financial information and distill them into relevant information for the valuation process
  • able to present the findings of their analysis verbally and in written and presentation of the fair value of a corporation or project towards their peers

General competence

The student

  • has completed demanding case work and presentations as constructive members of a student group
  • can resolve discrepancies and argue why they are good solutions to the problem

Learning outcomes

Studenten skal etter å ha fullført emnet ha følgende totale læringsutbytte definert i kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:

Kunnskap

Studenten

  • har god innsikt i standarder for dokumentasjonsforvaltning og ledelsessystemer for dokumentasjon
  • har kunnskap om metoder for risikoanalyse og risikovurdering
  • har kjennskap til metoder og prinsipper for evaluering
  • har grunnleggende kunnskap om kravstilling til elektroniske systemer

Ferdigheter

Studenten

  • kan evaluere dokumentasjonsprosessene og dokumentasjonsforvaltningen i en virksomhet
  • kan identifisere risikofaktorer knyttet til dokumentasjon
  • kan med utgangspunkt i standarder og lovverk utarbeide forslag til innhold og organisering av internkontroll for dokumentasjon
  • kan identifisere krav til et elektronisk system

Generell kompetanse

Studenten

  • kan bidra til utvikling og implementering av god praksis innen fagområdet

Teaching and learning methods

The student must have been admitted to the programme.

Course requirements

Følgende arbeidskrav må være gjennomført og godkjent for at studentene skal kunne gå opp til eksamen:

  • Minimum 80% oppmøte til obligatorisk undervisning i emnet.
  • Material- og miljølære knyttet til undervisning i fagområdet i skolen. Gruppebesvarelse med presentasjon og faglig refleksjon i plenum.

Assessment

For å bli tatt opp til det treårige bachelorstudiet kreves generell studiekompetanse eller godkjent realkompetanse.

Enkeltemneopptak

De valgfrie emnene i femte semester kan tilbys eksterne deltakere dersom det er ledige plasser. Opptakskrav for eksterne deltakere er generell studiekompetanse og studier på universitets-/høgskolenivå tilsvarende minimum 60 studiepoeng.

Permitted exam materials and equipment

Det undervises i plenumsforelesninger. Oppgaveløsing under veiledning av studentassistenter.

Grading scale

Det er seks innleveringer i løpet av semesteret, og minst fire må være bestått for å ha rett til å gå opp til eksamen. Innleveringene skjer via Fronter, og varighet på hver innlevering vil være mellom 1 og 2 timer. Innleveringene er fordelt utover semesteret, og fra innleveringen gis, har studentene inntil én uke på å levere. Innenfor denne uken, har de 3 forsøk for å bestå, med tilbakemelding etter hvert forsøk. Faglærer vil opplyse om utlevering og innleveringsfrister.

Examiners

For å kunne framstille seg til eksamen må studenten ha følgende godkjente arbeidskrav:

  • Arbeidskrav 1: Hver student, eller to studenter sammen, skal gjøre avtale om, og gjennomføre en lesestund med barn (opp til 12 år), og innlevere et rapporteringsskjema fra dette arbeidet.
  • Arbeidskrav 2: Hver student skal skrive en anmeldelse av ei bok, en film eller et spill. Omfang: ca. 1 side.
  • Arbeidskrav 3: Studentene skal gruppevis arbeide med et utvalg medier innenfor en sjanger eller et tema, og utforme et formidlingsopplegg til bruk i bibliotek, skole eller barnehage. Tema eller sjanger skal godkjennes av faglærer. Opplegget skal presenteres for de andre studentene, og en dokumentasjonsrapport skal leveres inn. Omfang: Ca. 3-4 sider, litteraturliste kommer i tillegg.

Arbeidskravene må være gjennomført og godkjent innen fastlagt frist for at studenten skal kunne framstille seg til eksamen. Dersom et eller flere arbeidskrav ikke blir godkjent, gis det anledning til å kunne levere en forbedret versjon én gang innen angitt frist.

Course contact person

I forbindelse med avsluttende vurdering benyttes Gradert skala A-F.