Programplaner og emneplaner - Student
ARK2510 Electronic record migration Course description
- Course name in Norwegian
- Migrasjon av dokumentasjon
- Study programme
-
Bachelor Programme in Archival Science
- Weight
- 10.0 ECTS
- Year of study
- 2022/2023
- Curriculum
-
FALL 2022
- Schedule
- Programme description
- Course history
-
Introduction
Etter fullført emne har studenten følgende læringsutbytte, definert i kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:
Kunnskap
Studenten har
- inngående kunnskap om ergoterapiteori, aktivitetsvitenskap og aktivitetsanalyse
- inngående kunnskap om komplekse intervensjoner inkludert omgivelsesrettede og kompenserende tiltak
- inngående kunnskap om utvikling, etablering og vedlikehold av samarbeidsrelasjoner med brukere, pårørende og samarbeidspartnere
- inngående kunnskap om velferdssamfunnets utviklingstrekk, endringer, organisering, forvaltningssystemer, helsepolitiske føringer og lovverk som påvirker ergoterapiutøvelsen
- bred kunnskap om demografiske endringer, sosial ulikhet og multikulturalitet
- inngående kunnskap om planleggings og beslutningsprosesser, prioriteringer og innovasjon på systemnivå
Ferdigheter
Studenten kan
- iverksette tiltak for å fremme retten til og å møte behov for meningsfull aktivitet og deltakelse for ulike grupper
- anvende forskningslitteratur om intervensjoner og argumentere for retten til aktivitet og deltakelse i samfunns- og hverdagsperspektiv
- kritisk analysere kvaliteten på og bruken av relevante vurderingsredskaper
- kritisk analysere og begrunne ulike tilnærminger til brukermedvirkning og samproduksjon på individ- og systemnivå
- anvende kunnskap om folkehelse-, helsefremmende og forebyggende- og re-/habiliterende arbeid i utvikling av kvalitetsforbedrende og effektive tjenestetilbud
- kritisk analysere, iverksette og begrunne intervensjoner som ivaretar befolkningens rett til aktivitet og deltakelse
Generell kompetanse
Studenten
- kan anvende kunnskap om helsepolitiske føringer og aktuelt lovverk i utvikling av relevante og aktuelle tjenestetilbud
- har inngående kunnskap om samhandling og koordinering for å sikre sammenheng i komplisert og sammensatte tjenester
- kan kritisk reflektere over egen praksis og profesjonsbidrag i tverrprofesjonelt samarbeid på ulike nivåer i koordinering av tjenester
- kan begrunne, kritisk analysere og formidle etiske dilemmaer knyttets til innbyggernes rett til aktivitet og deltakelse
Required preliminary courses
Det veksles mellom forelesninger, selvstudier, veiledet gruppearbeid, seminarer og studentsamarbeid. I mellomperiodene skriver studentene oppgaver knyttet til ulike tema. Oppgavene legges frem og diskuteres med medstudenter og faglærere på ukesamlingene.
Learning outcomes
Følgende arbeidskrav må være godkjent for å fremstille seg til eksamen:
- Minimum 80 prosent tilstedeværelse på fellessamlinger
- Én individuell skriftlig oppgave, inntil 2000 ord
Teaching and learning methods
Eksamensinnhold: Læringsutbyttene.
Eksamensform: Individuell muntlig eksamen, inntil 35 minutter.
Tidspunkt: 2. semester.
Course requirements
Notater på én A4 side per arbeidsoppgave studenten har jobbet med underveis i emnet.
Assessment
Bokstavskala A-F.
Permitted exam materials and equipment
Alle besvarelser vurderes av to sensorer. Ekstern og intern sensor vurderer minimum 20 %, mens to interne sensorer vurderer de øvrige. Ekstern sensors vurdering skal komme alle studentene til gode.
Grading scale
Gradert skala A-F.
Examiners
Det benyttes en intern og en ekstern sensor til sensurering av besvarelsene. Et uttrekk på minst 25 % av besvarelsene sensureres av to sensorer. Karakterene på de besvarelsene som er vurdert skal danne grunnlag for å fastsette nivå på resten av besvarelsene.