EPN-V2

ARK2510 Electronic record migration Course description

Course name in Norwegian
Migrasjon av dokumentasjon
Study programme
Bachelor Programme in Archival Science
Weight
10.0 ECTS
Year of study
2022/2023
Curriculum
FALL 2022
Schedule
Course history

Introduction

Etter fullført emne har studenten følgende læringsutbytte, definert i kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:

Kunnskap

Studenten har

  • inngående kunnskap om ergoterapiteori, aktivitetsvitenskap og aktivitetsanalyse
  • inngående kunnskap om komplekse intervensjoner inkludert omgivelsesrettede og kompenserende tiltak
  • inngående kunnskap om utvikling, etablering og vedlikehold av samarbeidsrelasjoner med brukere, pårørende og samarbeidspartnere
  • inngående kunnskap om velferdssamfunnets utviklingstrekk, endringer, organisering, forvaltningssystemer, helsepolitiske føringer og lovverk som påvirker ergoterapiutøvelsen
  • bred kunnskap om demografiske endringer, sosial ulikhet og multikulturalitet
  • inngående kunnskap om planleggings og beslutningsprosesser, prioriteringer og innovasjon på systemnivå

Ferdigheter

Studenten kan

  • iverksette tiltak for å fremme retten til og å møte behov for meningsfull aktivitet og deltakelse for ulike grupper
  • anvende forskningslitteratur om intervensjoner og argumentere for retten til aktivitet og deltakelse i samfunns- og hverdagsperspektiv
  • kritisk analysere kvaliteten på og bruken av relevante vurderingsredskaper
  • kritisk analysere og begrunne ulike tilnærminger til brukermedvirkning og samproduksjon på individ- og systemnivå
  • anvende kunnskap om folkehelse-, helsefremmende og forebyggende- og re-/habiliterende arbeid i utvikling av kvalitetsforbedrende og effektive tjenestetilbud
  • kritisk analysere, iverksette og begrunne intervensjoner som ivaretar befolkningens rett til aktivitet og deltakelse

Generell kompetanse

Studenten

  • kan anvende kunnskap om helsepolitiske føringer og aktuelt lovverk i utvikling av relevante og aktuelle tjenestetilbud
  • har inngående kunnskap om samhandling og koordinering for å sikre sammenheng i komplisert og sammensatte tjenester
  • kan kritisk reflektere over egen praksis og profesjonsbidrag i tverrprofesjonelt samarbeid på ulike nivåer i koordinering av tjenester
  • kan begrunne, kritisk analysere og formidle etiske dilemmaer knyttets til innbyggernes rett til aktivitet og deltakelse

Required preliminary courses

Det veksles mellom forelesninger, selvstudier, veiledet gruppearbeid, seminarer og studentsamarbeid. I mellomperiodene skriver studentene oppgaver knyttet til ulike tema. Oppgavene legges frem og diskuteres med medstudenter og faglærere på ukesamlingene.

Learning outcomes

Følgende arbeidskrav må være godkjent for å fremstille seg til eksamen:

  • Minimum 80 prosent tilstedeværelse på fellessamlinger
  • Én individuell skriftlig oppgave, inntil 2000 ord

Teaching and learning methods

Eksamensinnhold: Læringsutbyttene.

Eksamensform: Individuell muntlig eksamen, inntil 35 minutter.

Tidspunkt: 2. semester.

Course requirements

Notater på én A4 side per arbeidsoppgave studenten har jobbet med underveis i emnet.

Assessment

Bokstavskala A-F.

Permitted exam materials and equipment

Alle besvarelser vurderes av to sensorer. Ekstern og intern sensor vurderer minimum 20 %, mens to interne sensorer vurderer de øvrige. Ekstern sensors vurdering skal komme alle studentene til gode.

Grading scale

Gradert skala A-F.

Examiners

Det benyttes en intern og en ekstern sensor til sensurering av besvarelsene. Et uttrekk på minst 25 % av besvarelsene sensureres av to sensorer. Karakterene på de besvarelsene som er vurdert skal danne grunnlag for å fastsette nivå på resten av besvarelsene.