EPN-V2

ADTS2310 Software Testing Course description

Course name in Norwegian
Testing av programvare
Study programme
Bachelor in Applied Computer Technology
Bachelor's Degree Programme in Software Engineering
Bachelor's Degree Programme in Information Technology
Weight
10.0 ECTS
Year of study
2022/2023
Curriculum
SPRING 2023
Schedule
Course history

Introduction

Emnet er satt sammen av elementer fra språk, kommunikasjon, etikk og profesjonskunnskap, samt arbeid med en bacheloroppgave der studentene kan dokumentere tolkefaglig eller lingvistisk kunnskap gjennom belysning og drøfting av en selvvalgt tolke- eller tegnspråkfaglig problemstilling.

Studentene kan velge å skrive en teoretisk oppgave, en empirisk oppgave eller en kombinasjon. En teoretisk oppgave tar utgangspunkt i analyser og drøftinger i aktuelle forskningsarbeider innen et område og oppsummerer og sammenlikner. En empirisk oppgave bygger på ny informasjon som studenten selv samler inn eller bygger videre på analyse av materiale som andre har samlet inn.

I oppgaver som bruker materiale studenten selv samler inn, er det et krav at dette innhentes slik at meldeplikten til Norsk senter for forskningsdata (NSD) ikke utløses. Hvis elever under myndighetsalder deltar i undersøkelsen, skal foresatte gi samtykke. Gjennom oppgaven skal studenten dokumentere kjennskap til aktuell forskning på det området som studenten skriver om. Studenten skal bruke teori og annet fagstoff som grunnlag for å undersøke problemstillingen. I metodedelen skal framgangsmåter dokumenteres slik at det er mulig å se hvordan studenten har innhentet og brukt materialet, og hvordan han eller hun har kommet fram til resultatene. Resultatene skal drøftes ut fra alminnelige vitenskapelige krav til pålitelighet og gyldighet.

Recommended preliminary courses

The course builds on broad experience of programming.

Required preliminary courses

No requirements over and above the admission requirements.

Learning outcomes

After completing the course, the student is expected to have achieved the following learning outcomes defined in terms of knowledge, skills and competence:

Knowledge

The student:

  • is aware of the importance of evaluating and testing IT systems
  • is capable of explaining different techniques and using systems for the evaluation and testing of IT systems
  • understands how evaluation and testing relate to other activities in the development process

Skills

The student:

  • is familiar with and uses techniques to evaluate and test IT systems
  • is capable of preparing evaluation and test reports

General competence

The student:

  • is familiar with techniques and theories that promote good quality in IT systems
  • is aware of the importance of testing IT systems

Teaching and learning methods

Lectures and practical exercises. In the practical exercise sessions, the students will work on assignments, both individually and in groups (2-4 students), under supervision.

Course requirements

Project assignment (approx. 20 pages + attachments) in group (2-4 students). Must be passed to take the exam.

Assessment

Examination form:

Individual written exam under supervision of 3 hours.

Exams can be appealed.

Permitted exam materials and equipment

None

Grading scale

Grade scale A-F.

Examiners

One internal examiner. External examiners are used regularly.