EPN-V2

ADTS1200 Web Project Course description

Course name in Norwegian
Webprosjekt
Study programme
Bachelor in Applied Computer Technology
Weight
10.0 ECTS
Year of study
2016/2017
Course history

Introduction

Web og internett har i dag en viktig og sentral samfunnsmessig rolle og er av fundamental betydning for de som skal ha databehandling og IT som profesjon. I dette emnet vil web være en plattform for å etablere kunnskap om og ferdigheter i ideer, teknologi og metodikk som er sentrale for yrkesområdet data og IT.

Required preliminary courses

Etter å ha gjennomført dette emnet har studenten følgende læringsutbytte, definert som kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:

Kunnskap

Studenten kan

  • gjøre rede for ulike strategier og metoder for informasjonssøk og navigering av nettsteder
  • kjenne til og bruke modeller for organisering av informasjon på et nettsted
  • kjenne til og bruke klassifisering og struktur av nettsteder
  • forstå hvilken rolle informasjonsarkitektur har ved design av nettsteder
  • kjenne til ulike former for informasjonsbehov og brukeratferd

Ferdigheter

Studenten kan

  • modellere informasjonsstruktur for et nettsted
  • lage ulike dokumenter for å kommunisere design av informasjonsarkitektur
  • sammenlikne, analysere og bedømme ulike informasjonsarkitekturer
  • produsere metadata for et nettsted

Generell kompetanse

Studenten kan

  • forstå hvordan organisering av informasjon og innhold på et nettsted kan ha innvirkning på brukeropplevelse og anvendbarhet ( eng: usability ) til et nettsted.

Learning outcomes

Forelesninger og veiledningstimer. Studenten arbeider individuelt og i grupper (to til fire studenter).

Teaching and learning methods

Forelesninger og øvinger. Studentene arbeider dels individuelt og dels i grupper (enten små samarbeidsprosjekt av to personer eller store samarbeidsprosjekter av syv (eller flere) personer). Emnet benytter «Aktiv Læring» tilnærming der aktiv deltagelse i simulasjoner, spill og diskusjon er krevet. Forelesninger kan ta diverse former, inkl. ferdiginnspilt video og strømming foredrag. Gjesteforedrag kan bli brukt for ulike delene av kurset.

Course requirements

Eksamensform: Mappevurdering med følgende mappekrav:

  • Et individuelt prosjekt.
  • Et gruppeprosjekt.

Mappevurdering gis en helhetlig vurdering med én karakter.

Eksamensresultat kan påklages.

Ved ny og utsatt eksamen kan en annen eksamensform også bli benyttet eller en ny oppgave med en ny frist gis. Hvis muntlig eksamen benyttes kan denne ikke påklages.

Assessment

Eksamen og sensorordning

Eksamensform: Mappevurdering med

  • to gruppearbeider
  • en individuell

Sensorordning: To interne sensorer. Ekstern sensor brukes jevnlig.

Mappen gis en helhetlig vurdering med én karakter.

Eksamensresultat kan påklages. Ved stryk må ny mappe leveres ved neste ordinære eksamen.

Hjelpemidler ved eksamen

Alle.

Vurderingsuttrykk

I forbindelse med avsluttende vurdering benyttes en karakterskala fra A til E for bestått (A er høyeste karakter og E er laveste) og F for ikke bestått.

Pensumliste

Anbefalt litteratur

Hughes, Bob and Cotterell, Mike. (2009). Software Project Management . London: McGraw-Hill, 340 sider.

Powell, Thomas A. (2010). HTML & CSS - The Complete Reference . New York: McGraw-Hill, 800 sider.