Programplaner og emneplaner - Student
ACIT5930 Master's Thesis, Phase 3 Course description
- Course name in Norwegian
- Master's Thesis, Phase 3
- Study programme
-
Master's Programme in Applied Computer and Information Technology
- Weight
- 30.0 ECTS
- Year of study
- 2023/2024
- Curriculum
-
SPRING 2024
- Schedule
- Programme description
- Course history
-
Introduction
The master's thesis is a specialized individual research project. Phase 3 (MT-3) is dedicated to final analysis and/or prototype development and writing the Master's thesis. Prototypes and/or other products that are developed as part of the project can also be part of the final thesis.
In addition, there will be a series of workshops on the academic writing and effective communication of the thesis project, building on the workshops in Phase 1 and 2. Students will develop an awareness of the conventions of academic writing and the writing process and use a range of analytical tools and methods to develop their writing and writing practices as part of writing their thesis.
Required preliminary courses
Dette er et praktisk emne for anvendelse av kunnskap og ferdigheter fra tidligere avlagte emner i konkret arbeid. Praksisstudiene må derfor foregå på steder hvor formålet er å gi opplæring eller å drive endringsarbeid ut i fra konkrete problemstillinger. Emnet går på heltid over 6 uker, hvis ikke annet er avtalt. Gjennomsnittlig arbeidsuke er 30 timer, totalt 180 timer for hele perioden. Praksis kan innebære turnusjobbing, dag og kveld
Learning outcomes
Bestått PSYK1420 og gjennomført/fått godkjent arbeidskrav PSYK2200
Content
The academic writing workshops will cover topics such as
- Article genre conventions and structures, including IMRAD
- Understanding of the main elements of the writing process and management of writing projects
- Audience, purpose and context (rhetorical situation)
- Variations in academic style
- Disciplinary identity
- Patterns of paragraph development
- Coherence and cohesion
- Directness and formality
- Audience analysis
- Analysing, discussing and responding to academic texts
Teaching and learning methods
Etter fullført emne har studenten følgende læringsutbytte definert i kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:
Kunnskap
Studenten har
- kunnskap om praksisstedets formål
- kunnskap om det juridiske grunnlaget for virksomheten
Ferdigheter
Studenten kan
- anvende hensiktsmessige registreringsmetoder
- gjennomføre funksjonelle analyser
- foreslå hensiktsmessig opplæringsmetoder ved etablering av ny atferd
- foreslå hensiktsmessig erstatningsatferd for uhensiktsmessig atferd
- tilrettelegge for generalisering og opprettholdelse av atferdsendring
- analysere innsamlede data og framstille disse i en graf
- kommunisere med brukere, pårørende og andre samarbeidspartnere
Generell kompetanse
Studenten
- har innsikt i atferdsanalysens anvendelsesområder
- kan diskutere etiske problemstillinger knyttet til datainnsamling og observasjon
- kan redegjøre for juridiske forhold som berører datainnsamling og observasjon, med spesiell vekt på samtykke, informasjonsutveksling og lagring
- har faglig forståelse, relasjonelle ferdigheter og profesjonelle kvalifikasjoner som etterspørres av virksomheten som tilbyr praksisplass
Course requirements
Praksisstudiet krever deltakelse i arbeidsoppgaver på arbeidsplassen/i virksomheten, gjennomføring av aktiviteter som fremmer læringsutbyttet og overholdelse av de generelle krav for praksisstudier som høyskolen har utarbeidet. Disse generelle kravene finnes i Canvas.
Assessment
- Innlevering av planleggingsdokumenter for praksisstudiet
- Deltakelse i arbeidsoppgaver på praksisstedet (minimum 90 % tilstedeværelse)
- Deltakelse på evt. undervisning/seminar på skolen (80 %)
- Overholdelse av generelle krav for praksisstudier
Permitted exam materials and equipment
1. Vurdering av praksisstudiet
2. Individuell, skriftlig oppgave knyttet til praksisstudiet, ca. 2000 ord. Rapporten skal vise at studenten har kunnskap fra ulike fagområder (syntesekunnskap). Det er utarbeidet spesielle kriterier for vurdering av denne. Ved ikke bestått skriftlig oppgave kan studenten levere omarbeidet oppgave.
Grading scale
Alle hjelpemidler er tillatt så lenge regler for kildehenvisning følges
Examiners
Bestått-Ikke bestått
Course contact person
Til 1: Emneansvarlig etter innstilling fra praksislærer
Til 2: En intern og en ekstern sensor
Praksislærer må innstille på at praksisstudiet er bestått før den individuelle oppgaven vurderes