EPN-V2

ACIT5900 Master's Thesis Course description

Course name in Norwegian
Master's Thesis
Study programme
Master's Programme in Applied Computer and Information Technology
Weight
30.0 ECTS
Year of study
2021/2022
Curriculum
SPRING 2022
Schedule
Course history

Introduction

The master's thesis is a specialized individual research project.

Required preliminary courses

To begin the thesis project, the student must have completed the three specialization courses in addition to the alternative specialization course. Both common courses need to be completed. The program council can allow for an alternative course to count as one specialization course and a common course to be interchanged with a similar course in the case of a stay at another institution or a modified study plan.

A student without completed 90 ECTs should not begin the Master's thesis project.

Learning outcomes

Retten til å avlegge eksamen forutsetter godkjente arbeidskrav, deltakelse i faglige aktiviteter og tilstedeværelse i undervisningen.

Arbeidskrav

  • Individuell skriftlig oppgave: Kronikk. Omfang: Om lag 1000 ord. Hver student skal også gi skriftlig medstudentrespons til to andre studenter. Omfang på hver medstudentrespons: 200-350 ord.
  • Praktisk arbeid i gruppe knyttet til barnekulturfestival. Det praktiske arbeidet skal dokumenteres gjennom en multimodal tekst. Omfang: for eksempel tre sider tekst med skrift og bilde, innlegg på blogg eller en videosnutt på maksimum fem minutter.
  • Skriftlig rapport i gruppe etter barnekulturfestivalen. Omfang: Om lag 1000 ord.
  • Presentasjoner i arbeidsgrupper - pedagogisk dokumentasjon knyttet til praksiserfaringer og forsterkningstema. Omfang: Om lag 30 minutter.

Faglig aktivitet med krav om deltakelse

  • Seminar om kartlegging.
  • Seminar om offentlige tekster i barnehagen (med spesielt fokus på bekymringsmelding og brev til PP-tjenesten).
  • Veiledningsseminar knyttet til dokumentasjon av barns lek
  • Seminar om rom
  • Seminar om form og mønster.

Krav til 80 prosent tilstedeværelse i undervisningen Det er krav om 80 prosent tilstedeværelse i all undervisning.

Utfyllende informasjon om arbeidskrav, faglige aktiviteter med krav om deltakelse og krav til tilstedeværelse i undervisningen finnes i programplanen for bachelorstudiet i barnehagelærerutdanning, heltid.

Skikkethetsvurdering

Se programplanen for bachelorstudium i barnehagelærerutdanning, heltid (180 studiepoeng) for nærmere informasjon.

Teaching and learning methods

Avsluttende vurdering består av en individuell muntlig eksamen. Omfang: om lag 30 minutter. Individuell muntlig eksamen vil bestå av 10 minutter individuelt foredrag og 20 minutter påfølgende eksaminasjon.

Ny/utsatt eksamen

Ny og utsatt eksamen gjennomføres på samme måte som ved ordinær eksamen.

Studentens rettigheter og plikter ved ny/utsatt eksamen framgår av forskrift om studier og eksamen ved OsloMet. Studenter er selv ansvarlige for å melde seg opp.

Skikkethetsvurdering

Se programplanen for bachelorstudium i barnehagelærerutdanning, heltid (180 studiepoeng) eller http://www.hioa.no/Studier-og-kurs/Skikkethetsvurdering for nærmere informasjon.

Course requirements

The following required coursework must be approved before the student can take the exam:

  • The student will submit a report of about 10 +/- 5 pages consisting of drafts of the introduction and background chapter, including an assessment of potential ethical issues in their research.

Assessment

The thesis project consists of four deliveries:

  • A written Master thesis (Length 65 pages +/- 15 pages using one of the available document templates)
  • Any physical or digital artefact that has been developed by the student as part of the research project
  • Individual oral presentation (30 minutes).

The final grade will be based on the thesis, artefact and presentation, with the following weight:

Thesis document with artefact: Thesis 80%, artefact 10% and oral presenation 10%

Thesis document without artefact: Thesis 90% and oral presenation 10%

If the student wishes to submit an artefact, the mode of submission must be approved by the supervisor beforehand and the artefact must be made available in such a way to be inspected by the examiners. In the case of a physical artefact, video and images may be used to document the properties of it, eliminating the need for a physical inspection.

There will be one grade for the thesis and artefact and one for the oral presentation. The oral presentation cannot be appealed. The final grade will be based on the two grades.

All exams must be passed in order to pass the course.

New/postponed exam

In case of failed exam or legal absence, the student may apply for a new or postponed exam. New or postponed exams are offered within a reasonable time span following the regular exam. The student is responsible for applying for a new/postponed exam within the time limits set by OsloMet. The Regulations for new or postponed examinations are available in Regulations relating to studies and examinations at OsloMet.

Permitted exam materials and equipment

All aids are permitted.

Grading scale

For the final assessment a grading scale from A to E is used, where A denotes the highest and E the lowest pass grade, and F denotes a fail.

Examiners

Two external examiners will be used for the assessment.

Course contact person

Professor Pedro Lind