EPN-V2

ACIT4920 Universal Design of Interactive Systems Course description

Course name in Norwegian
Universal Design of Interactive Systems
Study programme
Master's Programme in Applied Computer and Information Technology
Weight
10.0 ECTS
Year of study
2022/2023
Curriculum
FALL 2022
Schedule
Course history

Introduction

This course covers problems, terminologies and methods in; the Universal Design of ICT.

Required preliminary courses

No formal requirements over and above the admission requirements.

Learning outcomes

A student who has completed this course should have the following learning outcomes defined in terms of knowledge, skills and general competence:

Knowledge

On successful completion of this course the student

  • has specialized knowledge in different technologies and techniques relevant to universal design
  • has advanced knowledge of forums and channels in which research results within universal design are published

Skills

On successful completion of this course the student

  • can communicate ideas through concept sketches
  • can design cost-effective prototypes
  • can involve and communicate with users in the design process
  • can evaluate the prototypes using various forms of user testing with diverse users
  • can produce user manuals and product descriptions

General competence

On successful completion of this course the student

  • can communicate scientific problems, analysis and conclusions in universal design of ICT to both specialists and the general public
  • has practical experience with diverse user groups with a variety of needs for universal design

Teaching and learning methods

This course is organized as a series of seminars where students present core concepts and topics in the literature. Guest lectures will be organized on chosen topics. Students work in groups under supervision.

Course requirements

The following required coursework must be approved before the student can take the exam:

  • Student presentations (individual;or in groups) on;two topics (20 minutes per presentation including Q&A) in class.

Assessment

  • Project examination in groups. The examination consists of one project report (4000-5000 words). This part of the examination counts 60% of the final grade
  • Individual oral examination (20 minutes for each candidate). The oral examination counts 40% of the final grade

Both exams must be passed in order to pass the course.

Each group may consist of up to three candidates. The oral examination cannot be appealed.

;

New/postponed exam

In case of failed exam or legal absence, the student may apply for a new or postponed exam. New or postponed exams are offered within a reasonable time span following the regular exam. The student is responsible for applying for a new/postponed exam within the time limits set by OsloMet. The Regulations for new or postponed examinations are available in Regulations relating to studies and examinations at OsloMet.

Permitted exam materials and equipment

Barnesykepleier har et selvstendig ansvar for egen yrkesutøvelse, delegerte medisinske oppgaver og tverrfaglig samarbeid. For å kunne utføre delegerte medisinske oppgaver og iverksette barnesykepleietiltak må studenten tilegne seg spesialisert kunnskap om patofysiologi, svikt i vitale funksjoner og intensivbehandling ved ulike medisinske og kirurgiske tilstander hos premature, nyfødte, barn og unge, samt relevant kunnskap om anestesi knyttet til dette. Denne kunnskapen er nødvendig for å kunne observere og tolke sykdomstegn hos barn, iverksette sykepleietiltak og delta i, gjennomføre og overvåke avansert medisinsk behandling av barn.

Grading scale

Opptak til studiet.

MASY400 Medisinsk og naturvitenskapelig kunnskap 10 stp., og MASBAPRA20 Praksisstudier i barnesykepleierens funksjons- og ansvarsområder, trinn 2, 25 stp., må være bestått for å kunne fremstille seg til eksamen i dette emnet.

Examiners

Etter gjennomført emne har studenten følgende læringsutbytte, definert i kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:

Kunnskap

Studenten

  • kan drøfte de hyppigst forekommende medisinske og kirurgiske sykdommer og tilstander hos barn
  • kan analysere hvordan barnemedisinske sykdomstilstander starter, utvikles, observeres og behandles
  • kan drøfte nyfødtmedisinsk, pediatrisk, barnekirurgisk, nevrokirurgisk, ungdomsmedisinsk og intensivmedisinsk behandling av barn
  • kan drøfte kunnskaper om farmakologi, spesielt farmakokinetikk og farmakodynamikk i medikamentell behandlingen av nyfødte og store barn
  • kan gjøre rede for anestesiformer og ettervirkninger
  • kan kritisk vurdere smerte- og kvalmebehandling av barn
  • kan kritisk vurdere faktorer og sykdom som påvirker barns psykiske helse
  • kan kritisk vurdere prinsipper for bruk av medisinsk utstyr som brukes i barnekirurgisk, nyfødtmedisinsk, barnemedisinsk og intensivmedisinsk behandling av barn
  • kan kritisk vurdere funksjon, kontroll, bruk og vedlikehold av avansert medisinsk teknisk utstyr
  • kan drøfte fysiologiske og patofysiologiske prosesser, sykdom og sykdomslære hos foster, premature, nyfødte, barn og ungdom
  • kan drøfte lover og forskrifter knyttet til bruk av medisinsk utstyr som er relevant for yrkesutøvelsen

Ferdigheter

Studenten

  • kan anvende teori og metoder innenfor barnemedisin, barnekirurgi, nevrokirurgi, anestesiologi og medikamentell behandling av barn kritisk
  • kan vurdere teoretisk problemløsing relatert til forordnet medisinsk behandling av barn
  • kan anvende teori og metoder til akutt og eller kritisk syke barn og unge
  • kan analysere og vurdere patofysiologi og svikt i vitale funksjoner som grunnlag for å observere og tolke sykdomstegn hos barn

Generell kompetanse

Studenten

  • kan arbeide kunnskapsbasert og formidle relevante fag- og yrkesetiske problemstillinger innen neonatologi, pediatri og barnekirurgi

Course contact person

Forelesninger og selvstudier.