Programplaner og emneplaner - Student
ACIT4410 Agile Service Delivery and Developer Operations Course description
- Course name in Norwegian
- Agile Service Delivery and Developer Operations
- Weight
- 10.0 ECTS
- Year of study
- 2019/2020
- Course history
-
- Curriculum
-
FALL 2019
- Schedule
- Programme description
-
Introduction
This course has a focus on the practices and technologies used for network-based services such as large web sites and backend systems. It provides topics specific to large architectures, such as: containers, service architectures, load balancing and service continuity. In addition, topics which are relevant for working with software projects often found in this context are covered, such as release management, automated testing and agile development principles.
-
Required preliminary courses
No formal requirements over and above the admission requirements.
-
Learning outcomes
The student should have the following outcomes upon completing the course:
Knowledge
Upon successful completion of the course, the student will:
- have advanced knowledge of service architectures and how they are applied in the industry
- have advanced knowledge of the techniques and methods used to build large-scale network-based services
- have a deep understanding of the principle of service continuity and the techniques and methods used to make services robust to infrastructure failure
- have a deep understanding of agile development methodologies and how they apply to system administration
- have expert insight into release management from an operations perspective
Skills
Upon successful completion of the course, the student:
- can evaluate and discuss a service architecture in relationship with the intended service function with regard to performance, scale and robustness
- can apply load balancing and failover techniques in order to create robust network-based services
- can define release-management strategies
- can evaluate and discuss a release-management plan in relationship to an agile development project
General competence
Upon successful completion of the course, the student:
- can analyze release management in the industry
- can communicate challenges, analysis and conclusions in developer operations with regard to service architectures and release management to specialists as well as the general public
-
Content
Intern sensor
-
Teaching and learning methods
Studenter som er tatt opp til studiet, y-veien til barnehagelærerutdanningen ,får ekstra kurs i det første studieåret. Hensikten med emnet er at studentene skal kunne tilegne seg nødvendige kunnskaper i naturfag for å møte kunnskapsområdet i utdanningen og å tilegne seg nødvendige skriftlige og muntlige ferdigheter.
-
Course requirements
- Studenten har kunnskap om naturfaglig tilnærminger for barn i barnehagealder, særlig innen økologi og eksperimentell lek
- Studenten har ferdigheter i observasjon av barn og fenomener i naturen som kan lede til naturfaglige samtaler med barn
- Studenten har ferdigheter i å presentere fagstoff muntlig, å delta i gruppesamtaler og plenumssamtaler
-
Assessment
Undervisningsformene vil variere mellom forelesninger, kollokviearbeid, gruppe- og individuelle veiledninger, case arbeid og digitale læringsverktøy. Det forventes arbeid mellom undervisningsøktene som for eksempel lese en artikkel, skrive en kort refleksjon, forberede et lite faglig innlegg til undervisningen eller lignende. Undervisningen vil ta utgangspunkt i studentenes erfaringer fra øvrig undervisning, og innholdet vil støtte opp under studiekompetansen studentene trenger for å delta der.
-
Permitted exam materials and equipment
Arbeidskrav 1: Muntlig individuell presentasjon av og faglig forklaring og tilnærming til tre objekter fra økosystemet vi arbeider med, omfang om lag 10 minutter
Arbeidskrav 2: Skriftlig oppgave med redegjørelse, begrunnelse og refleksjon for bruk av to konkreter fra økosystemet vi arbeider med, omfang omlag 800 ord.
Arbeidskrav 3: Digital flervalgsoppgave med tidsbegrensning som avlegges via læringsplattformen.
Krav til deltakelse
Det er krav til deltakelse på minimum en undervisningsøkt ute i naturen, og i tillegg
må studenten delta på minst 80% av undervisningen.
-
Grading scale
Muntlig individuell prøve. Omfang: inntil 15 minutter. Studenten gjør rede for to kompetanser studenten har tilegnet seg i løpet av kurset og hvordan de er kommet til nytte i arbeidet med undervisning. Prøven avsluttes med en faglig samtale på om lag 5 minutter styrt av faglærer.
Prøven avholdes i vårsemesteret.
-
Examiners
Bestått - Ikke bestått