Programplaner og emneplaner - Student
ACIT4330 Mathematical Analysis Course description
- Course name in Norwegian
- Mathematical Analysis
- Weight
- 10.0 ECTS
- Year of study
- 2025/2026
- Course history
-
- Curriculum
-
SPRING 2026
- Schedule
- Programme description
-
Introduction
Følgende arbeidskrav må være godkjent før eksamen kan avlegges:
- Hver student skal gjennomføre to veilednings- eller coachingoppgaver i gruppe/team på egen eller annen egnet arbeidsplass. Hver oppgave skal ha et omfang på 15-45 minutter. Dette dokumenteres i form av et skriftlig refleksjonsnotat på 500-600 ord pr oppgave. Individuell oppgave.
- Presentere relevante erfaringer, innsikt og oppdagelser knyttet til veiledning og coaching i gruppe/team for medstudenter og/eller kollegaer. Individuell oppgave på 15-30 minutter, som dokumenteres i form en oppsummering fra presentasjonen og en refleksjon over arbeidskravets læringsutbytte. Oppsummeringen skal være i form av en digital presentasjon, for eksempel en video på 3-4 minutter.
Arbeidskrav som ikke blir godkjent kan omarbeides én gang.
Faglig aktivitet med krav om deltakelse
Det er krav om 80 % deltakelse for å kunne gå opp til eksamen. Fravær ut over 20 % må kompenseres etter avtale med faglærer.
-
Recommended preliminary courses
A course in analysis at bachelor level is an advantage, preferably with some knowledge of real numbers, cardinality, metric spaces and uniform convergence.
-
Required preliminary courses
Skriftlig prosjekteksamen i gruppe. I eksamensbesvarelsen skal studentene i gruppe på 2-4 studenter analysere og drøfte veilednings- eller coachingforløp de har gjennomført med ei gruppe eller et team på egen eller annen egnet arbeidsplass. Eksamensbesvarelsen skal vise planlegging, gjennomføring og refleksjon over veilednings- eller coachingforløpet, og være knyttet opp mot relevant teori. Omfang: 4200-5000 ord.
Ny/utsatt eksamen
Ny/utsatt eksamen gjennomføres som ved ordinær eksamen. Dersom det ikke kan dannes en gruppe/grupper avlegges eksamen som individuell eksamen.
Skriftlig prosjekteksamen er en praksisrelatert oppgave. Til første ny/utsatt eksamen leveres omarbeidet versjon av prosjektoppgaven. Ved senere forsøk leveres ny prosjektoppgave.
-
Learning outcomes
Alle hjelpemidler er tillatt.
-
Content
- General topology, including locally compact Hausdorff spaces
- Measure theory, including Riesz representation theorem
- Completeness of Lp spaces, product measures, and complex measures with the Radon- Nikodym theorem
- Fourier analysis, including the inversion theorem
- Complex function theory, including the Cauchy- and Liouville theorems, and harmonic functions
Lecturer might exclude or include topics depending on the students attending the course.
-
Teaching and learning methods
A-F (alle i gruppen får samme karakter)
-
Course requirements
Det benyttes to interne sensorer. Tilsynssensor evaluerer vurderingsformer og vurderingsprosesser i studieprogrammet.
-
Assessment
- veiledning og coachingkompetanse i grupper
- planlegging, gjennomføring og vurdering av veilednings- og coachingprosesser i grupper
- metoder og modeller i veiledning og coaching
- gruppen som læringsarena - kompetanseutvikling i team
- samspillsprosesser, konflikter og motstand i veiledning og coaching
- etikk i veiledning og coaching i grupper
-
Permitted exam materials and equipment
No aids are permitted
-
Grading scale
Grade scale A-F.
-
Examiners
Two internal examiners. External examiner is used periodically.
-
Course contact person
Professor Lars Tuset