Programplaner og emneplaner - Student
ACIT4080 Intelligent User Interfaces Course description
- Course name in Norwegian
- Intelligent User Interfaces
- Study programme
-
Master's Programme in Applied Computer and Information Technology
- Weight
- 10.0 ECTS
- Year of study
- 2025/2026
- Curriculum
-
FALL 2025
- Schedule
- Programme description
- Course history
-
Introduction
The course focuses on the application of artificial intelligence in user interfaces, techniques, technologies and ethical consequences.
Recommended preliminary courses
Studenten skal etter å ha fullført emnet ha følgende totale læringsutbytte definert i kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:
Kunnskap
Studenten har kunnskaper om
- praktisk fotojournalistikk arbeid i et internasjonalt og fremmed miljø, inkludert kildevern og beskyttelse av eget arbeid, samt metoder for risiko- og sikkerhetsvurdering
- globale utviklingstrekk, med særlig vekt på krig og konflikt, fattigdom, urbanisering og migrasjon, samt klima- og miljøspørsmål
- årsaker til og konsekvenser av ulike fremstillinger av " de andre" i tekst, lyd og bilder
- kritiske perspektiver på fotojournalistisk fremstilling av verden
Ferdigheter
Studenten
- kan gjennomføre research og systematisk idéarbeid om globale forhold og utvalgte land
- kan analysere og definere problemstillinger knyttet til arbeid i ukjent miljø
- evner å koble store, overordnete tema til konkrete, journalistiske problemstillinger
- kan arbeide som fotojournalist under ukjente forhold og håndtere kritiske situasjoner som måtte oppstå
- behersker kildekritiske utfordringer i ukjente miljøer
- behersker utvikling av fortelling, komposisjon og dramaturgi for store dokumentarer til avis, magasiner, bok, utstilling og nett
- evner å reflektere over, analysere og redigere eget og andres fotojournalistiske arbeid
- evner å samarbeide med internasjonale studenter
Generell kompetanse
Studenten har
- utviklet sin fotojournalistiske selvstendighet ved arbeid i ukjent miljø
- styrket sin kommunikative kompetanse i møte med grupper og individer i ukjent miljø
- styrket sin ansvarlighet i omgang med journalistiske kilder og andre medmennesker
- styrket sin forståelse for universelle menneskerettigheter
Required preliminary courses
No formal requirements over and above the admission requirements.
Learning outcomes
A student who has completed this course should have the following learning outcomes defined in terms of knowledge, skills and general competence:
Knowledge
On successful completion of this course the student has:
- specialized knowledge of artificial intelligence and machine learning techniques and technologies, and how they can be applied in intelligent user interfaces
- specialized knowledge practical application areas of intelligent user interfaces
- specialized knowledge about how intelligence and automation in user interfaces affects users
Skills
On successful completion of this course the student can:
- assess the need for and feasibility of applying artificial intelligence and machine learning to a given user interface problem
- identify suitable artificial intelligence or machine learning techniques and technologies for a given user interface problem
- build rapid prototypes of intelligent user interfaces
- evaluate intelligent user interfaces
General competence
On successful completion of this course the student can:
- analyse ethical aspects of automatic collection, storage, automatic interpretation and use of person-related measurements
- analyse opportunities and limitations associated with artificial intelligence and machine learning for given problems.
Teaching and learning methods
This course is organized as a series of weekly seminars where students present selected articles covering recent research in intelligent user interfaces, and, when relevant, students provide primers on corresponding user interface issues, artificial intelligence techniques and relevant research methods. The presentation of articles are followed by in-class discussions and practical activities.
Course requirements
The following required coursework must be approved before the student can take the exam:
Two individual oral presentations of a research article (45 minutes with questions). One presentation is on an assigned article and the second article is selected by the student.
Participation: There is a minimum 80% mandatory attendance in this course. Students who do not meet this requirement will not be allowed to sit the exam.
Assessment
Students will work in groups (typically 2-3 students, max 5) on a project. The exam submission will be an individual written project report, 3000-4000 words documenting the project work. Students can work on a project individually at the discretion of the Course Coordinator.
The exam can be appealed.
New/postponed exam
In case of failed exam or legal absence, the student may apply for a new or postponed exam. New or postponed exams are offered within a reasonable time span following the regular exam. The student is responsible for registering for a new/postponed exam within the time limits set by OsloMet. The Regulations for new or postponed examinations are available in Regulations relating to studies and examinations at OsloMet.
Permitted exam materials and equipment
All aids are permitted, provided the rules for plagiarism and source referencing are complied with.
Grading scale
Grade scale A-F.
Examiners
I arbeidet med dokumentarprosjektet skal studentene bygge videre på de ferdighetene de har tilegnet seg i løpet av studiet, ikke minst innen reportasjejournalistikk, idéarbeid, prosjektplanlegging, researchferdigheter og kildekritikk. Kurset og reportasjereisen må betraktes som en svenneprøve hvor sluttproduktet er studentens svennestykke. Gjennom arbeidet med dokumentarprosjektet skal studentene utvikle kunnskap og ferdigheter i å drive research og fotojournalistisk arbeid i internasjonalt og fremmed miljø. De skal sette seg inn i internasjonale forhold og tilegne seg kunnskap om spesifikke land og tema.
Course contact person
Ingen forkunnskapskrav, men vi gjør oppmerksom på at bachelorstudiet i fotojournalistikk har generelle progresjonsbestemmelser: Normalt må hvert studieår være bestått for at studentene skal kunne fortsette studiet i neste studieår.