EPN-V2

ACIT4040 Applied Artificial Intelligence Project Course description

Course name in Norwegian
Applied Artificial Intelligence Project
Weight
10.0 ECTS
Year of study
2023/2024
Course history
  • Introduction

    Prosjektarbeid individuelt eller i gruppe.

  • Recommended preliminary courses

    It is highly recommended that the student has taken the courses Advanced Machine Learning and Deep Learning and/or Evolutionary AI and robotics. It is also recommended to have good programming skills, such as 20 ECTS of previous programming-focused subjects.

  • Required preliminary courses

    Følgende arbeidskrav er obligatorisk og må være godkjent for å fremstille seg til eksamen:

    • Deltagelse på tre (3) milepælsmøter.
    • Alle HMS-relaterte forelesninger og opplæring i maskinbruk.
    • Refleksjonsnotat.
  • Learning outcomes

    Mappevurdering med følgende mappekrav:

    • Emnerapport.
    • Produktmodeller.

    Eksamensresultat kan påklages.

  • Content

    Introduction to modern methods, techniques and tools used in projects related to the course assignment. Lectures and tutorials will be given on the tools, laboratories and facilities available at OsloMet, and their use in relation to the given assignment text, specifications, design, verification, prototyping and development. A realistic project will then be carried out where participants work together as an "applied artificial intelligence development team".

    The project involves the full process from specifications, programming, testing, verification and documentation.

  • Teaching and learning methods

    Alle.

  • Course requirements

    I forbindelse med avsluttende vurdering benyttes en karakterskala fra A til E for bestått (A er høyeste karakter og E er laveste) og F for ikke bestått.

  • Assessment

    To interne sensorer. Ekstern sensor brukes jevnlig.

  • Permitted exam materials and equipment

    Studenten skal tilegne seg forståelse og innsikt i ulike designmetoder som er relevante i konkrete designoppdrag.

    Aktuelle problemstillinger vil være knyttet til

    • funksjon og menneskelige brukeraspekter
    • brukerorientert design og ergonomi
    • å belyse den fysiske, psykiske og samfunnsmessige dimensjonen i et brukerperspektiv
    • å øve, praktisere og erfare teori og designmetodikk i ulike designoppdrag
  • Grading scale

    Grade scale A-F.

  • Examiners

    Two internal examiners. External examiner is used periodically. 

  • Course contact person

    TBA