EPN-V2

ACIT4035 Rehabilitation and Assistive Technology Course description

Course name in Norwegian
Rehabilitation and Assistive Technology
Weight
10.0 ECTS
Year of study
2023/2024
Course history
Curriculum
FALL 2023
Schedule
  • Introduction

    Mappevurdering med følgende mappekrav i prosjektrapporten:

    • Prosessdokumentasjon med argumentasjon for utvikling og valg.
    • Resultat fra designoppdrag.
    • Argumentasjon for valg og gjennomføring av den muntlige presentasjonen.
    • Diskusjon og analyse av hvordan/hva produktet du har laget kommuniserer, på hvilken måte og til hvem.
    • Utstillingsmateriell og utstilling.

    Eksamensresultat kan påklages.

  • Recommended preliminary courses

    Previous knowledge or practical hands-on experience in electronics, mechanics, or robotics and control is beneficial. It is recommended that the student has taken some of the following courses: ACIT4720 Medical Sensors and Actuators, ACIT4730 Special Biomedical Engineering Subject, or ACIT4820 Applied Robotics and Autonomous Systems.

  • Required preliminary courses

    Alle.

  • Learning outcomes

    To interne. Ekstern sensor brukes jevnlig.

  • Content

    • Application of advanced movement theories, anatomical and functional approaches and methods into a specific rehabilitation or assistive device.
    • Project work related to chosen rehabilitation or assistive device or part thereof.

  • Teaching and learning methods

    Emnet skal gi generell kulturforståelse gjennom å forholde seg til gjenstander som kulturelle uttrykk, samt se prosjektet i en kulturell kontekst og i et samfunnsperspektiv. Emnet skal gi kunnskap i og erfaring med analyse av de ulike kulturelle kontekstene som produkter inngår i og hvordan de inngår i egen designprosess.

    Emnet skal fremme kunnskaper og bevisstgjøre studenten i bruk av kommunikasjon og kulturforståelse i et konkret designprosjekt. Studenten skal lære å kommunisere gjennom semantiske virkemidler, samt gjennom verbal og visuell kommunikasjon. Studenten skal få innføring i bruk av kommunikasjonsmetoder og presentasjonsteknikker og kunne formidle et budskap til en målgruppe.

    Emnet skal også inneholde fagstoff om etnografi, kartlegging, bærekraft, utforming av presentasjonsmateriell, utstilling/utstillingsmateriell og digital kommunikasjon.

    Arbeidet skal resultere i et produkt, rapport og kommunikasjons og utstillingsmateriell.

  • Course requirements

    The following required coursework must be approved before the student can take the exam:

    • Preliminary project plan and product design (max 1000 words).

  • Assessment

    Exam in two parts:

    1. Group project report (max 5000 words). The project report counts 80% of the final grade.
    2. Individual project presentation of student's contribution to the project (10 minutes). The oral examination counts 20% of the final grade

    Both exams must be passed in order to pass the course.

    The oral examination cannot be appealed.

     

    New/postponed exam

    In case of failed exam or legal absence, the student may apply for a new or postponed exam. New or postponed exams are offered within a reasonable period following the regular exam. The student is responsible for registering for a new/postponed exam within the time limits set by OsloMet. The Regulations for new or postponed examinations are available in Regulations relating to studies and examinations at OsloMet.

  • Permitted exam materials and equipment

    All aids are permitted

  • Grading scale

    A-F

  • Examiners

    Two internal examiners. External examiner is used periodically. 

  • Course contact person

    Prof. Peyman Mirtaheri