Programplaner og emneplaner - Student
ACIT4010 Enterprise Networking: Practices and Technologies Course description
- Course name in Norwegian
- Enterprise Networking: Practices and Technologies
- Study programme
-
Master's Programme in Applied Computer and Information Technology
- Weight
- 10.0 ECTS
- Year of study
- 2023/2024
- Curriculum
-
FALL 2023
- Schedule
- Programme description
- Course history
-
Introduction
This course gives students hands-on experience in the design, configuration and troubleshooting of networks. This course is rooted in a theoretical and technical overview of the field. General understanding of all layers of the networking stack is required. However, the focus is mainly on networking, i.e. how to make networks work and how to keep them working. Thus, routing, switching and services that support networking (e.g. DHCP and DNS) are core topics. Furthermore, the course focuses on large-scale scenarios where networking can be challenging.
This course has a limited number of spaces. A maximum of 22 students will be admitted on a first come, first served basis.
Required preliminary courses
I dette emnet skal studenten oppnå kunnskap innenfor barnesykepleierens funksjons- og ansvarsområder til barn som fødes for tidlig, barn som har medfødte misdannelser, barn med kroniske sykdommer og til akutt og/eller kritisk syke barn og unge, som alle befinner seg i en sårbar, kritisk og mulig livstruende fase av livet. Barnesykepleierens ansvar omfatter også barnas omsorgspersoner og søsken. Denne kunnskapen skal danne grunnlaget for å kunne utføre ulike medisinske forordninger og tekniske prosedyrer, samtidig som studenten har oppmerksomheten rettet mot pasientens og omsorgspersonenes generelle og spesielle behov, og deres opplevelser og reaksjon på sykdom, behandling og høyteknologiske omgivelser. Kunnskapen skal gjøre studenten i stand til å handle raskt, etisk og faglig forsvarlig i akutte situasjoner.
Prosjekteksamen i form av en prosjektbeskrivelse til masteroppgaven ligger i dette emnet.
I dette emnet utgjør selvvalgt pensum til sammen 1000 sider.
Learning outcomes
Opptak til studiet.
MASBAPRA10 Praksisstudier i barnesykepleierens funksjons- og ansvarsområder, trinn 1, 10 stp. og MASY4050 Vitenskapsteori, forskningsmetode og kvalitetsarbeid, 10 stp., må være bestått for å kunne fremstille seg til eksamen i dette emnet.
Teaching and learning methods
This course features weekly lectures and lab sessions to provide both theoretical content and hands-on experience. The practical lab sessions and lectures that complement each other: lectures give the theoretical background while the lab sessions give the necessary hands-on experience in putting theory into practice. Students are to supplement the lectures and lab sessions with their own reading.
Compulsory assignments are given throughout the semester, which studens complete in groups.
Course requirements
Forelesninger, gruppearbeid, seminar og selvstudier.
Assessment
Individual written exam, 1.5 hours.
The exam grade can be appealed.
New/postponed exam
In case of failed exam or legal absence, the student may apply for a new or postponed exam. New or postponed exams are offered within a reasonable time span following the regular exam. The student is responsible for registering for a new/postponed exam within the time limits set by OsloMet. The Regulations for new or postponed examinations are available in Regulations relating to studies and examinations at OsloMet.
Permitted exam materials and equipment
No aids are permitted
Grading scale
Grade scale A-F.
Examiners
Gradert skala A-F.
Ved gruppeeksamen gis det en felles karakter for alle studentene i gruppen. Ved karakteren F kan studenten(e) levere omarbeidet versjon av oppgaven 1 gang.
Course contact person
Hver besvarelse vurderes av 2 sensorer, hvorav 1 sensor må være ekstern.