EPN-V2

ØASØK4000 Macroeconomic Policy Course description

Course name in Norwegian
Makroøkonomisk politikk
Study programme
Master Programme in Business Administration
Oslo Business School, Exchange Programme
Weight
10.0 ECTS
Year of study
2022/2023
Curriculum
FALL 2022
Schedule
Course history

Introduction

In macroeconomics, students try to understand the relationships between aggregate economic variables such as inflation, unemployment, income and production and why they vary. In this course, students will learn how economic policy such as monetary and fiscal policy can influence the macroeconomic situation. The course builds on Macroeconomics I.;

Required preliminary courses

None.;

Learning outcomes

After completing the course, students will acquired the learning outcomes defined in knowledge, skills and general competence:

Knowledge

The student has in-depth knowledge of

  • models that can be used to analyse economic policy
  • how cyclical fluctuations arise and how they can be counteracted through policy
  • how institutions can influence policies
  • financial crises
  • open economy, monetary unions

Skills

The student is capable of

  • explaining important relationships between macroeconomic variables
  • using models to analyse macroeconomic issues
  • analysing how macroeconomic policy can influence economic variables such as activity and inflation
  • assessing current economic policy

Content

Følgende arbeidskrav må være godkjent før studenten kan fremstille seg til eksamen:

  • minimum 80 prosent tilstedeværelse på seminarer, litteratursøk, datalab og gruppearbeid.

Teaching and learning methods

Plenary lectures.

Course requirements

None.

Assessment

Written school exam (4;hours).

Permitted exam materials and equipment

Calculator (see separate regulations).

One dictionary (either first language-English/English-first language or English/English)

Grading scale

Grading scale A to F.;

Examiners

Etter fullført emne har studenten følgende læringsutbytte definert i kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:

Kunnskap

Studenten har

  • kunnskap om bruk av systematisk litteraturgjennomgang og relevant kvantitativ forskningsmetode
  • kunnskap om intervju som en kvalitativ forskningsmetode og metodologi innenfor kvalitativ forskning
  • kunnskap om troverdighet, reliabilitet og validitet

Ferdigheter

Studenten kan

  • samle inn og analysere kvantitative enkeltdata
  • samle inn og analysere kvalitative enkeltdata
  • reflektere over innhenting og analysering av enkeltdata
  • presentere analyseresultater
  • søke opp og lese forskningsartikler og andre kilder kritisk

Generell kompetanse

Studenten kan

  • identifisere mulige forskningsetiske problemstillinger i forskningsartikler

Course contact person

Det veksles mellom seminarer, ferdighetstrening, forelesninger, digitale ressurser, studentsamarbeid og selvstudier.

Overlapping courses

Eksamensinnhold: Læringsutbyttene.

Eksamensform: Mappe bestående av én individuell oppgave og tre oppgaver i gruppe på to til tre studenter. Samlet omfang inntil 7500 ord. Vekting: hver oppgave teller like mye, men karakteren blir F hvis en av oppgavene blir vurdert til F.

Ny eksamen: Studenten må omarbeide de mappeoppgavene som har fått F.