Programplaner og emneplaner - Student
ØARR4600 Valuation for Auditors Course description
- Course name in Norwegian
- Verdsettelse for revisorer
- Weight
- 10.0 ECTS
- Year of study
- 2025/2026
- Course history
-
- Curriculum
-
FALL 2025
- Schedule
- Programme description
-
Introduction
Etter fullført emne har studenten følgende læringsutbytte definert i kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:
Kunnskap
Studenten har:
- inngående kunnskap om de viktigste vitenskapsteoretiske tradisjoner og problemstillinger som har formet synet på kunnskap i helsefagene
- inngående kunnskap om etiske teorier, modeller og problemstillinger som er viktige for fagområdet.
Ferdigheter
Studenten kan:
- bruke vitenskapsteoretisk kunnskap i møte med praksisnære problemstillinger
- analysere og drøfte kritisk ulike kilder, og anvende disse i faglige resonnement
- identifisere og diskutere etiske problemstillinger og dilemmaer i helsefaglig arbeid.
Generell kompetanse
Studenten kan:
- anvende, analysere og kritisk vurdere forskningsbasert kunnskap innen fagområdet
- analysere relevante fag- yrkes- og forskningsetiske problemstillinger
- analysere forholdet mellom teoretisk kunnskap, fagutøvelse og etikk.
-
Recommended preliminary courses
Corporate Finance
-
Required preliminary courses
Det veksles mellom forelesninger, seminarer med studentaktive diskusjoner, gruppearbeid og selvstudier. Deler av undervisningen er samordnet med andre masterstudier ved fakultetet.
-
Learning outcomes
Det er ingen arbeidskrav i emnet.
-
Teaching and learning methods
Vurderingsinnhold: Læringsutbyttene.
Vurderingsform: Individuell hjemmeeksamen over 3 uker. Besvarelse på 3000-3500 ord.
-
Course requirements
Alle hjelpemidler er tillatt.
-
Assessment
Gradert skala A-F.
-
Permitted exam materials and equipment
Ekstern sensor deltar i utarbeidelsen av eksamensoppgaver og vurderingskriterier og vurderer minimum 20 % av besvarelsene sammen med en intern sensor. To interne sensorer vurderer de øvrige. Ekstern sensors vurdering skal komme alle studentene til gode.
-
Grading scale
Grade scale A-F
-
Examiners
The exam papers are assessed by one internal and one external examiner.
At least 25% of the exam papers will be assessed by two examiners. The grades awarded for the papers assessed by two examiners form the basis for determining the level for all the exam papers.