EPN-V2

ØARR4600 Valuation for Auditors Course description

Course name in Norwegian
Verdsettelse for revisorer
Weight
10.0 ECTS
Year of study
2025/2026
Course history
Curriculum
FALL 2025
Schedule
  • Introduction

    Etter fullført emne har studenten følgende læringsutbytte definert i kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:

    Kunnskap

    Studenten har:

    • inngående kunnskap om de viktigste vitenskapsteoretiske tradisjoner og problemstillinger som har formet synet på kunnskap i helsefagene
    • inngående kunnskap om etiske teorier, modeller og problemstillinger som er viktige for fagområdet.

    Ferdigheter

    Studenten kan:

    • bruke vitenskapsteoretisk kunnskap i møte med praksisnære problemstillinger
    • analysere og drøfte kritisk ulike kilder, og anvende disse i faglige resonnement
    • identifisere og diskutere etiske problemstillinger og dilemmaer i helsefaglig arbeid.

    Generell kompetanse

    Studenten kan:

    • anvende, analysere og kritisk vurdere forskningsbasert kunnskap innen fagområdet
    • analysere relevante fag- yrkes- og forskningsetiske problemstillinger
    • analysere forholdet mellom teoretisk kunnskap, fagutøvelse og etikk.
  • Recommended preliminary courses

    Corporate Finance

  • Required preliminary courses

    Det veksles mellom forelesninger, seminarer med studentaktive diskusjoner, gruppearbeid og selvstudier. Deler av undervisningen er samordnet med andre masterstudier ved fakultetet.

  • Learning outcomes

    Det er ingen arbeidskrav i emnet.

  • Teaching and learning methods

    Vurderingsinnhold: Læringsutbyttene.

    Vurderingsform: Individuell hjemmeeksamen over 3 uker. Besvarelse på 3000-3500 ord.

  • Course requirements

    Alle hjelpemidler er tillatt.

  • Assessment

    Gradert skala A-F.

  • Permitted exam materials and equipment

    Ekstern sensor deltar i utarbeidelsen av eksamensoppgaver og vurderingskriterier og vurderer minimum 20 % av besvarelsene sammen med en intern sensor. To interne sensorer vurderer de øvrige. Ekstern sensors vurdering skal komme alle studentene til gode.

  • Grading scale

    Grade scale A-F

  • Examiners

    The exam papers are assessed by one internal and one external examiner.

    At least 25% of the exam papers will be assessed by two examiners. The grades awarded for the papers assessed by two examiners form the basis for determining the level for all the exam papers.