Programplaner og emneplaner - Student
ØAMET4000 Applied Statistical Methods Course description
- Course name in Norwegian
- Statistiske metoder
- Study programme
-
Master Programme in Business Administration
- Weight
- 10.0 ECTS
- Year of study
- 2021/2022
- Curriculum
-
FALL 2021
- Schedule
- Programme description
- Course history
-
Introduction
The course builds on a course in social science research methods at bachelor's degree level and a foundation course in statistical methodology. Knowledge of spreadsheets (such as Excel) or database programs is an advantage. This course is a compulsory common course that students are recommended to take in the first semester of the programme. Through a series of exercises, students develop their skills in practical use of quantitative data.
Required preliminary courses
None
Learning outcomes
Knowledge
The student
- in-depth knowledge of relevant analysis methods
- insight into the use of quantitative data in academic work and professional life
- an understanding of how models are used in social sciences, and is capable of relating research questions, context and data to the choice of method
Skills
The student is capable of
- analysing quantitative data to answer research questions
- planning own quantitative research and assess the results of others
Content
The research process:
- Use of models
- Forms of validity, causality
- Reporting and presentation
About quantitative data:
- Different data sources: experiment, survey, naturally occurring data and register data
- Multi-item measures
Teaching and learning methods
Varied forms of teaching will be used, and the course will combine lectures, guest lectures, class discussions and practical computer exercises.
Course requirements
Five assignments for submission to be prepared by groups of up to five students. The total scope of the submissions shall not exceed 20 pages. All the assignments must be approved before a student can sit the exam in the course. If the assignments are not approved, the student will be given one opportunity to submit a new or improved version. The lecturer will inform students about the deadlines for submission.
Assessment
Etter fullført emne har studenten følgende læringsutbytte definert som kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:
Kunnskap
Studenten
- har kunnskap om hvordan barn og unge lærer språk
- har kunnskap om flerspråklighet som ressurs i klasserommet
- har kunnskap om læreplanverket, nasjonale prøver og læremidler for engelskfaget
- har kunnskap om tilegnelse av ordforråd og om strukturer i engelsk fra lyd- til tekstnivå
- kjenner forsknings- og utviklingsarbeid som er relevant for engelskfaget på trinn 5-10
Ferdigheter
Studenten
- kan bruke engelsk muntlig og skriftlig, sikkert og selvstendig
- kan bruke underveis- og sluttvurdering for å veilede elever i engelskopplæringen
- kan planlegge og lede varierte og differensierte læringsaktiviteter, også digitale, som fremmer dybdelæring og utvikling av de grunnleggende ferdighetene
Generell kompetanse
Studenten
- kan formidle relevant fagstoff og kommunisere på engelsk på en måte som er tilpasset elever på trinn 5-10
- kan reflektere over egen læring og undervisningspraksis i lys av etiske grunnverdier og skolens ansvar for barn og unges personlige vekst
- kan arbeide selvstendig og sammen med andre for å tilrettelegge for elevers læring og utvikling
- kan vedlikeholde og utvikle sin egen språklige og didaktiske kompetanse
Permitted exam materials and equipment
Se fagplanen.
Grading scale
Følgende arbeidskrav må være godkjent før eksamen i emnet kan avlegges:
- Individuell skriftlig oppgave, tekst på 900 ord +/- 10 %. Formålet med oppgaven er drøfting av sentrale teoretiske begreper innen språklæring og -undervisning, utvikling av studentenes egne skriveferdigheter og arbeid med digital tekstbehandling.
- Oppgave i par i form av lydfil på 2-3 minutter fra hver student og skriftlig tekst på 500 ord +/- 10% fra hver student. Oppgaven fokuserer på arbeid med læreplanen og læremidler og læreren som språkmodell, samt utvikling av studentenes digitale kompetanse.
- Krav om deltakelse i undervisningen (som beskrevet under «Arbeidskrav» i den innledende delen av fagplanen).
Examiners
An external examiner will grade the exam papers together with an internal examiner.