Programplaner og emneplaner - Student
ØAMET2200 Business Decision-Making Using Data Course description
- Course name in Norwegian
- Business Decision-Making Using Data
- Study programme
-
Bachelor Programme in Business Administration and EconomicsOslo Business School, Exchange Programme
- Weight
- 7.5 ECTS
- Year of study
- 2019/2020
- Curriculum
-
FALL 2019
- Schedule
- Programme description
- Course history
-
Introduction
This course aims to provide students with an understanding of how data and statistical analysis can improve economic, managerial and business decision making. Students will learn how to develop empirical questions, to find and collect relevant quantitative data, and apply appropriate statistical methods, and ultimately, to make better business and policy decisions. The course will draw on a wide range of business and economic applications, such as finance, advertising, internet retailing and human resources.
Recommended preliminary courses
Etter fullført emne har studenten følgende læringsutbytte definert som kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:
Kunnskap
Studenten
- har avansert kunnskap i tallteori med relevans for grunnskolen
- har inngående kunnskap om matematikkdidaktisk forskning og teori relevant for læring i matematikk
- har inngående kunnskap om elevers læring
Ferdigheter
Studenten
- kan analysere faglige problemstillinger basert på kunnskap om matematikkfagets egenart, verdigrunnlag og historie og bruke slik innsikt i undervisning
Generell kompetanse
Studenten
- kan analysere og vurdere relevante faglige problemstillinger
Required preliminary courses
No prerequisites.
Learning outcomes
- Knowledge: The student has
- A theoretical understanding of quantitative methods for analyzing data
- An understanding of the role of empirical evidence in evaluating economic, managerial, and business problems
- An understanding of the strengths and weaknesses of alternative statistical methods
- Skills: The student can
- Formulate empirical questions
- Gather or obtain data
- Conduct statistical analysis using software
- Interpret statistical results
- General Competence: The student can
- Think critically and understand the role of assumptions in arguments
- Communicate effectively about economic, managerial, and business issues
- Develop a well-organized argument that states assumptions and hypothesis, which are supported by evidence
Teaching and learning methods
The course will be taught through lectures and in-class exercises. The course will also make use of software for data analysis.
Course requirements
There will be five problem sets. Problem sets may be submitted individually or in groups of up to four students. All five problem sets must be approved before the student can take the final exam. If a problem set is not approved on the first attempt, the student will be allowed to re-submit the problem set once. Further information regarding submission and due dates will be provided during the semester.
Assessment
Individual written 4-hour exam will be held at the end of the semester.
Permitted exam materials and equipment
A list of reference aids allowed will be published on our website.
Grading scale
Emnet Matematikk og matematikkdidaktikk 1 handler om hvordan matematisk kunnskap utvikles. På den ene siden ser vi på hvordan matematisk kunnskap er utviklet gjennom historien og på matematikkens egenart. Det legges vekt på matematikkens oppbygning ved hjelp av stringente beviser. Dette behandles med vekt på tallteori, og studentenes kompetanse innen tallteori skal også utvikles gjennom emnet. På den andre siden ser vi på hvordan elever tilegner seg matematisk kunnskap, gjennom arbeid med sentrale læringsteorier. Noe av undervisningen kan bli gitt på engelsk.
Examiners
Se fagplanen.