EPN-V2

ØABED4800 Advanced Corporate Finance and Research Methodology Course description

Course name in Norwegian
Advanced Corporate Finance and Research Methodology
Weight
10.0 ECTS
Year of study
2021/2022
Course history
Curriculum
FALL 2021
Schedule
  • Introduction

    Corporate finance consists of the financial activities related to running a corporation with a focus on maximizing shareholder value. This course in advanced corporate finance looks at current research articles published in top academic journals to identify how companies implement corporate finance activities in practice.

  • Recommended preliminary courses

    Etter fullført emne har studenten følgende læringsutbytte definert som kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:

    Kunnskap

    Studenten

    • Har kunnskap om prinsipper for algoritmisk tenkning
    • Har kunnskap om til utvikling og oppbygging av tekstbaserte program og prinsipper og metoder for utprøving og feilfinning
    • Har kunnskap om ulike tekstbaserte programmeringsspråk og -verktøy
    • Har forståelse av programmeringsprinsipper: løkker, tester, variabler, funksjoner
    • Har kunnskap om tilrettelegging for undervisning og læring i og med programmering
    • Har kjennskap til forsknings- og utviklingsarbeid om programmering i skolen

    Ferdigheter

    Studenten

    • Kan identifisere og dekomponere et problem, og utforme løsninger som gjør bruk av programmering
    • Kan utvikle programmer ved bruk av tekstbasert programmering.
    • Kan dokumentere, teste og feilsøke programmeringskode
    • Kan generalisere, tilpasse og videreutvikle eksisterende programkode og algoritmer
    • Kan programmere enkel brukerinteraksjon
    • Kan planlegge og gjennomføre undervisning for og med programmering i skolen
    • Kan vurdere egnethet av digitale læringsressurser for opplæring i programmering
    • Kan veilede og vurdere elevers prosess og produkt i arbeid med algoritmisk tenkning og tekstbasert programmering

    Generell kompetanse

    Studenten

    • Kan kommunisere kunnskap om algoritmisk tenkning og programmering
    • Kan reflektere over programmering i skolen, i læreplan og integrert i fag
    • Kan reflektere over bruk av programmering i undervisning og læring
    • Kan reflektere over hvordan programmering kan ses i sammenheng med kreativitet, samarbeid, problemløsning og dybdelæring
    • Har innsikt i etiske problemstillinger relatert til programmering
  • Required preliminary courses

    None

  • Learning outcomes

    On successful completion of this subject the candidate will have the following knowledge, skills and general competence.

    Knowledge

    The student has

    • advanced knowledge about how companies raise private and public capital, decide on capital structures and implement valuations
    • advanced knowledge about how companies can engage in value enhancing strategies and complete mergers and acquisitions (M&As)
    • advanced knowledge about how companies determine payout policies and executive compensation

    Skills

    The student can

    • review and discuss key concepts in corporate finance
    • apply knowledge acquired and relevant theories to his/her work with his/her master's thesis

    Competence

    The student is able to analyze and propose solutions to contemporary corporate finance problems managers of companies face in their day to day business.

  • Content

    Studiet er helt nettbasert, men krever at studentene følger en gitt plan og progresjon, for å skape et felles læringsmiljø med øvrige deltakere og involverte lærere. Studiet vil ta i bruk instruksjonsvideoer, nettbaserte forelesninger og diskusjoner og det vil bli gitt tilbud om veiledning i nettmøter.

    Studiet forutsetter studentaktivitet knyttet til praktiske øvingsoppgaver, samarbeid, refleksjoner, medstudentvurderinger og erfaringsdeling på egen arbeidsplass. Det vil også bli lagt til rette for flervalgsoppgaver for egenevaluering.

    Praksis

    Det er ingen praksisopplæring knyttet til emnet.

  • Teaching and learning methods

    The course is taught in plenary lectures, and students work on and discuss different assignments in groups and plenary sessions. Students are expected to play an active role in lectures and seminars. Students will also be required to discuss papers and course themes during lectures and seminars.

  • Course requirements

    In order to be able to register for the exam, the student must have the following approved work requirements:

    Students have to hand in written assignments by set deadlines during the semester. If the assignment is not approved, the student will be given one opportunity to submit an improved version. The lecturer will inform students of deadlines for submission.

  • Assessment

    Written school exam (4 hours).

  • Permitted exam materials and equipment

    One dictionary (Native language-English/English-native language or English-English).

    Calculator (as specified in regulations for use of calculator).

  • Grading scale

    Emnet tar for seg mer avansert programmering og har fokus på didaktisk tilnærming til programmering.

  • Examiners

    Innføring i programmering for lærere for trinn 5-10, emne 1.