EPN-V2

ØABED3000 Corporate Finance Course description

Course name in Norwegian
Corporate Finance
Study programme
Bachelor Programme in Business Administration and Economics
Weight
7.5 ECTS
Year of study
2018/2019
Course history

Introduction

Etter å ha gjennomført dette emnet har studenten følgende læringsutbytte, definert som kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:

Kunnskap

Studenten

  • kan forstå menneskelige reaksjoner etter krevende livserfaringer og kriser, samt betydningen av disse ut fra anerkjente teorier i psykisk helsearbeid
  • kan gjøre rede for brukeres/pasienters og pårørendes juridiske rettigheter, samt helsepersonells og tjenestenes plikter
  • kan anvende relasjons- og omsorgsteori for å analysere hvordan holdninger og kommunikasjon påvirker relasjon og omsorg
  • kan redegjøre for eksistensielle dimensjoner knyttet til håp og mening i psykisk helsearbeid

Ferdigheter

Studenten

  • kan anvende relasjonskunnskap til å sette seg inn i brukeres/pasienters og pårørendes livssituasjon
  • kan tilrettelegge for målrettet kommunikasjon og samarbeid med brukere/pasienter og pårørende
  • kan analysere sammenhenger mellom behandlingsmodeller og arbeidsmåter for å fremme psykisk helse hos brukere/pasienter
  • kan vurdere og drøfte faglige, juridiske og etiske aspekter med brukere/pasienter, pårørende og deres samarbeidspartnere

Generell kompetanse

Studenten

  • kan bidra aktivt til pasientrettet- og individtilpasset psykisk helsearbeid uavhengig av bakgrunn, kultur, og nasjonalitet
  • kan støtte, veilede og samarbeide med bruker/pasient og pårørende for målrettet å fremme helse og livskvalitet
  • kan analysere og korrigere egen yrkesutøvelse basert på bevissthet rundt egen forforståelse og ny kunnskap
  • kan bidra til utvidet kunnskap, innsikt og åpenhet for å fremme psykiske helse
  • kan aktivt bidra til mer åpenhet og reduksjon av stigma knyttet til psykisk lidelse

Required preliminary courses

Arbeids- og undervisningsformer består av prosjektrettet praksis, veiledet praksisstudier med tilrettelagte læringssituasjoner, skriftlig og muntlige oppgaver og selvstudier.

Prosjektrettet praksis går over ca. 3 uker. Temaet for prosjektrettet praksis er organisering av psykisk helsetjeneste i et bedringsperspektiv. Studentene arbeider med temaet ved å gjennomføre et prosjekt der de samler kunnskap om og erfaring fra en fagperson i et relevant praksisfelt.

Praksisstudier, hvor studenten utvikler faglige ferdigheter og relasjonskompetanse. Praksisstudier går over 8 uker à 30 timer, totalt 240 timer.

Learning outcomes

For å fremstille seg til eksamen del 2, må følgende være godkjent:

  • presentasjon fra prosjektrettet praksis, individuell eller i gruppe. Omfang ca. 30 min. med opponentskap
  • individuelt refleksjonsnotat fra praksisstudier. Omfang: 700 ord (+/- 10 %)

Teaching and learning methods

Kombinert vurdering:

Del 1) Vurderte praksisstudier

Vurderingen tar utgangspunkt i læringsutbyttene for emnet, studentens konkretisering av læringsutbytter og vurderingen av studenten i løpet av praksisperioden

For å kunne gi en vurdering av studenten i praksis kreves det nok tilstedeværelse.

Studenten skal være til stede minimum 90 prosent av den planlagte tiden Fravær på mellom 10 og 20 prosent av den planlagte tiden må tas igjen etter avtale med praksisveileder og veileder fra universitetet Fravær utover 20 prosent medfører at praksis vurderes til ikke bestått* Kravet om tilstedeværelse kan ikke fravikes på grunn av sykdom eller andre grunner.

*Dersom sykdom forhindrer studenten i å møte i praksisstudiet, slik at fraværet blir for stort, må det normalt fremlegges legeerklæring som omfatter alle fraværsdagene over 10 prosent av den planlagte tiden for at det skal regnes som et gyldig fravær. Studentens forsøk på å gjennomføre praksisstudiet vil da ikke bli tellende.

Del 2) Individuell prosjekteksamen, i form av fordypningsoppgave

Omfang: 5000 ord (+/- 20 %)

Ny eksamen: Dersom det skriftlige arbeidet vurderes til F (ikke bestått), har studenten

anledning til å levere omarbeidet versjon én (1) gang.

Course requirements

Part 1) Not relevant.

Part 2) All aids are permitted, as long as the rules for source referencing are complied with.

Assessment

Part 1) Clinical training - Pass/fail.

Part 2) Grade scale A-F.

The student must have obtained a pass on both parts in order to pass the course as a whole and earn the credits.

Permitted exam materials and equipment

Part 1) Clinical training - professional supervisor and supervisor from the university.

Part 2) In-depth paper - All answer papers are assessed by two examiners. At least 20% per cent of the exam papers will be assessed by an external examiner. The external examiner's assessment shall benefit all the students.

Grading scale

Aesthetics are important for everybody, also children and young people with special needs. Through literature, storytelling, music, dance, drama and other aesthetic acts we perceive and understand the world and ourselves. Through aesthetics we perform and collaborate with others. Because some children and young people lack verbal language; have problems with emotions, communication and interaction or find it hard to take others perspectives; aesthetic communication becomes extra important. The aim of this course is

1) to enhance the knowledge of and discuss the relation between children and young people with special needs and aesthetic expressions,

2) to introduce ways of working practically with different kinds of aesthetic expressions when targeting various kinds of special needs.

The study is interfaculty and explore different disciplines- ways of conceptualizing and practicing aesthetics with respect to a variety of special needs.

Target group

The course addresses students encountering children and young people with special needs in professional study programs and fields such as Health Sciences, Social Sciences, Educational and International Studies, and Technology, Art and Design.

Admission

For students at Department of Early Childhood Education:

- Admission to Bachelor Programme in Early Childhood Education. Special requirements applies, please see "Programplan for bachelorstudium i barnehagelærerutdanning, heltid"/"Programplan for bachelorstudium i barnehagelærerutdanning, deltid". Students in their third or fourth year of the Primary School Teacher Education program at Oslo and Akershus University College may also apply.

For students at Faculty of Health Sciences, Social Sciences, Educational and International Studies, and Technology, Art and Design:

- Students must have completed at least one year of their undergraduate degree studies in order to be accepted.

For international exchange students:

- Admission as an international student at Faculty of Education and International Studies. Students from other academic areas may also be accepted. Students must have completed at least one year of their undergraduate degree studies at their home institution in order to be accepted.

Examiners

After completing the course, the student have acquired the following learning outcomes, defined as knowledge, skills and general competence:

Knowledge

The student

· has knowledge about aesthetics and different aesthetic approaches

· has knowledge about connections between body, gender, sexuality, feeling, cognition and aesthetics

· has knowledge about historical changes in the view upon children and young people, normality and deviance, inclusion and exclusion

· has knowledge about receiver orientation in communication and collaboration with children with special needs and media

Skills

The student is able to

· accomplish and perform an aesthetic project for children and young people with special needs

· transfer her/his understanding of what characterizes children and young people with special needs and aesthetics in and between different institutional frames

· reflect about work with children and young people with special needs

· communicate to smaller children and young people through aesthetics

General competence

The student

· has an understanding of the importance of the physiological and psychological health for mastery, experience and community

· has a understanding of aesthetics and its value for children and young people with special needs

· has an understanding of the value of autobiography as a method to be critical about own learning

· is able to analyze and discuss how to understand and respond to children and young people with special needs from their own perspectives