EPN-V2

ØAADM6100 Marketing and Entrepreneurship Course description

Course name in Norwegian
Markedsføring og entreprenørskap
Weight
10.0 ECTS
Year of study
2017/2018
Course history
  • Required preliminary courses

    Mangler info

  • Learning outcomes

    Kunnskap

    Studenten:

    • har grunnleggende kunnskap om innovasjon, entreprenørskap og markedsføring og sammenhengen mellom disse.

    Ferdigheter

    Studenten:

    • kan beskrive, analysere og reflektere over hvordan en utvikler nye produkter eller tjenester og starter opp en virksomhet.
    • kan også lage en realistisk forretnings- og markedsplan for en ny virksomhet.

    Generell kompetanse

    Studenten:

    • kan identifisere og løse markedsføringsrelaterte problemer og også løse problemstillinger knyttet til produkt-/tjenesteutvikling og oppstart av ny virksomhet
  • Content

    • Kreativitet og innovasjon
    • Entreprenørskap
    • Start & etablering av ny virksomhet
    • Forretningsplanen
    • Markedsføringsplanen og virkemidler

  • Teaching and learning methods

    Emnet gjennomføres ved forelesninger, diskusjoner i plenum og gruppearbeid.

  • Course requirements

    En skriftlig gruppeoppgave på mellom 5-10 sider. Hver gruppe skal bestå av ca 4 studenter. Oppgaven må være godkjent før studenten kan fremstille seg til eksamen. Dersom oppgaven ikke godkjennes, gis det mulighet for å levere forbedret versjon én gang. Faglærer informerer om frister for levering. Gruppens forslag til forretningside og forretningsplan skal presenteres og drøftes i plenum.

  • Assessment

    Det avholdes individuell, skriftlig eksamen under tilsyn på 5 timer i slutten av semesteret.

  • Grading scale

    Vurderingsuttrykket er en gradert skala med fem trinn fra A til E for bestått og F for ikke bestått. (jfr. Universitets- og høgskoleloven § 3-9, 6. ledd)

  • Examiners

    Det benyttes en intern og en ekstern sensor til sensurering av oppgavene.