EPN-V2

ØAADM4300 Work Environment and Leadership Course description

Course name in Norwegian
Arbeidsmiljø og ledelse
Weight
10.0 ECTS
Year of study
2021/2022
Course history
Curriculum
SPRING 2022
Schedule
  • Introduction

    Studenten må være tatt opp på studiet.

  • Recommended preliminary courses

    Applied Statistical Methods and Strategic Human Resources Management.

  • Required preliminary courses

    Etter fullført emne har studenten følgende læringsutbytte definert i kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:

    Kunnskap

    Studenten

    • kan redegjøre for vitenskapelige metoder i psykologi
    • kan redegjøre for evolusjonær og biologisk basis for atferd
    • kan beskrive kognitive prosesser, intelligens og måling av intelligens
    • kan redegjøre for læring og atferdsanalyse
    • kan beskrive motivasjon, emosjoner, stress og helse
    • kan redegjøre for hukommelse, sansing og persepsjon
    • kan redegjøre for personlighet og individuelle forskjeller
    • kan redegjøre for psykiske forstyrelser/lidelser og klinisk psykologi
    • kan beskrive historisk utvikling og viktige bidragsytere
    • har kjennskap programvare for håndtering av forskningslitteratur og korrekt kildehenvisning i akademisk arbeid

    Ferdigheter

    Studenten kan

    • kritisk vurdere og integrere sentrale temaer i psykologi, som angitt i «Kunnskap»

    Generell kompetanse

    Studenten kan

    • presentere fagstoff for, og utveksle synspunkter med, medstudenter
    • reflektere over psykologiens historie og psykologi som vitenskap i dag
  • Learning outcomes

    After completing the course, students will acquired the learning outcomes defined in knowledge, skills and general competence:

    Knowledge

    The student has

    • insight into important development trends in workplaces today and their implications for the working environment and leadership
    • in-depth knowledge of important theories and empirical data in the field at the national as well as the international level

    Skills

    The student is capable of

    • mapping and analysing organisations with an emphasis on working environment and leadership
    • critical and independent thinking about relevant working environment and leadership issues

    General competence

    The student has

    • analytical skills
    • relational and group-based problem-solving skills
    • skills in verbal and written communication
  • Content

    The course¿s overall perspective is that mapping and developing a good working environment in organisations is a leadership responsibility.

    The following topics will be elucidated:

    • What is meant by working environment, and why is knowledge of it important to present and future leaders?
    • Job satisfaction, engagement, empowerment, creativity and efficiency
    • Interaction in organisations - organisational climate, organisational culture and conflict resolution/negotiation
    • Health in organisations - health promotion work, stress, burnout and sickness absence
    • Interaction between management and working environment
    • Mapping/measuring and changing organisations
  • Teaching and learning methods

    For å fremstille seg til eksamen må følgende være godkjent:

    • Tilstedeværelse gjennom hele dagen på 4 seminarer, inkludert deltakelse i egen presentasjon i gruppe
  • Course requirements

    In order to be able to register for the exam, the student must have the following approved work requirements:

    Students will present an article from the syllabus in groups of two to five students. The time frame of the presentations is 45 minutes. In addition, students should submit a project sketch as preparation for the semester assignment (exam). The presentation and project sketch must be approved to be given the opportunity to submit the semester assignment (exam). If the presentation or project sketch is not approved, one new opportunity is given to present the article or submit a new project sketch.

  • Assessment

    Ingen hjelpemidler tillatt

  • Permitted exam materials and equipment

    Gradert skala A - F.

  • Grading scale

    Alle besvarelser vurderes av en sensor.

    Ekstern sensor benyttes regelmessig, og minimum ved hver tredje gjennomføring av emnet. Ved uttrekk av besvarelser til ekstern sensur skal uttrekket omfatte minimum 10% av besvarelsene, men uansett ikke færre enn 5 besvarelser. Ved uttrekk skal ekstern sensors vurdering komme alle studentene til gode.

  • Examiners

    10 studiepoeng overlapp mot PSYK1320, 5 studiepoeng fra PSYK1200.

    10 studiepoeng overlapp mot PSYK1210

  • Course contact person

    Beate Elstad