EPN-V2

ØAADM4200 International Strategy in a Global Economy Course description

Course name in Norwegian
International Strategy in a Global Economy
Study programme
Master Programme in Business Administration
Oslo Business School, Exchange Programme
Weight
10.0 ECTS
Year of study
2025/2026
Curriculum
FALL 2025
Schedule
Course history

Introduction

Bachelorstudiet i arkivvitenskap retter seg mot kandidater som ønsker å kvalifisere seg for arbeid innen arkiv- og dokumentasjonsforvaltning i offentlige og private organisasjoner og institusjoner, og mot de som alt arbeider innenfor feltet. Studiet er profesjonsrettet.

Recommended preliminary courses

Business strategy and Marketing at a bachelor Level

Required preliminary courses

Kunnskaper

Studenten har kunnskap om

  • brukermedvirkning som demokratisk virkemiddel
  • interesseorganisasjonenes fremvekst og rolle ved implementering av brukermedvirkning fra planlegging til gjennomføring av tiltak på individ- og systemnivå
  • rammebetingelser for brukermedvirkning
  • etiske og relasjonelle betingelser for brukermedvirkning

Ferdigheter

Studenten kan

  • reflektere over sin rolle som tjenesteutøver og som leder av profesjoner som implementerer brukermedvirkning i sin tjenesteyting
  • anvende brukernes erfaringer og kompetanse, og involvere brukere ved planlegging, gjennomføring og evaluering av tiltak og planarbeid
  • sammenligne og diskutere brukermedvirkning som demokratisk virkemiddel i Norge og andre land.

Generell kompetanse

Studenten kjenner til og har kunnskap om

  • brukerrettigheter og -medvirkning i velferdsforvaltningen
  • etiske dilemmaer i møter mellom tjenesteytere og brukere
  • brukerorientert ledelse

Learning outcomes

After completing the course, the student should have the following overall learning outcomes defined in terms of knowledge, skills and general competence:

Knowledge

The student

  • has an understanding of globalization, globalization forces and how globalization is related to international expansion
  • has Insight and deep understanding of international expansion, including choice of markets, modes of entry, and tensions between global integration and local adaptation
  • has a particular knowledge about what characterize born global firms/international new ventures and their internationalization process
  • has basic and up-to-date knowledge of research and different dilemmas facing firms competing in international markets
  • has developed their ability to reflect and understand issues facing firms going international
  • has an understanding of sustainability and ethical issues facing internationalizing firms

Skills

The student

  • is capable of analyzing complex and comprehensive internationalization issues for various types of internationalizing firms
  • can apply theory and critical thinking to real cases and complex business challenges
  • can reflect on opportunities and challenges for firms competing internationally

General competence

The student

  • can engage in analytical discussions of internationalization issues
  • can approach international decisions from various perspectives

Teaching and learning methods

A combination of lectures, seminars, case discussions and student presentations. Students are expected to take an active role in their own learning experience, actively participate in discussions, and contribute to an open and positive learning environment in class.

Course requirements

The following coursework requirements must be approved in order for the student to take the exam:

  • Coursework 1: Completion of two written assignment (up to 6 pages). The coursework will be carried out in groups of four students, comprising different nationalities if possible.
  • Coursework 2: Oral presentation in class, of a research article, book chapter, or business case (approx. 20 to 25 minutes), carried out in groups of four students comprising comprising different nationalities if possible.

The required coursework must be completed and approved by the given deadline in order for the student to take the exam. If one or more coursework requirements have not been approved, the students will be given one opportunity to submit an improved version within a given deadline.

Assessment

Studiet består av 11 obligatoriske arkivfaglige emner. Nærmere informasjon om innholdet i de enkelte emner framgår av emnebeskrivelsene.

Studieprogrammets 5. semester inneholder et valgfritt emne på 15 studiepoeng. Studentene kan velge mellom valgemner fra tredje studieår ved bachelorstudiet i bibliotek- og informasjonsvitenskap, eller emner innenfor andre arkivrelevante studier.

Studieprogresjon

Studiet er et heltidsstudium. For å begynne i 2. studieår kan studenten - etter ny/utsatt eksamen - maksimalt mangle ett emne fra 1. studieår. Tilsvarende kan man maksimalt mangle ett emne fra de to første årene for å få begynne i 3. år.

Minst 120 studiepoeng må være fullført og bestått, før studenten kan begynne på ARK3900 Bacheloroppgave .

Kandidater som ikke har bestått en eksamen etter ny/utsatt prøve, bør følge undervisningen i faget på nytt og gå opp til neste ordinære eksamen.

Permitted exam materials and equipment

The following aids are permitted:

  • One dictionary (Native language - English/English - native language or English-English).

Grading scale

Heidi Woll

Examiners

The exam papers are assessed by one internal and one external examiner.

At least 25% of the exam papers will be assessed by two examiners. The grades awarded for the papers assessed by two examiners form the basis for determining the level for all the exam papers.