EPN-V2

ØAADM4100 Strategy Formation Course description

Course name in Norwegian
Strategiutvikling
Study programme
Master Programme in Business Administration
Weight
10.0 ECTS
Year of study
2020/2021
Curriculum
SPRING 2021
Schedule
Course history

Introduction

All organisations need a strategy. In different ways, all organisations compete for resources in the trade-off with the environment it operates in. Understanding value creation and survival through insight in the field of strategy is a key aspect of the course. This course in strategy formation will help to impart insight into the three dimensions of the strategy discipline: process, content and context. The course is particularly useful for students who want to work on strategy formation in staff functions, in management consulting or as a middle manager in future. Recent research and current articles will play a key role in the course.

Recommended preliminary courses

Alle hjelpemidler er tillatt så lenge regler for kildehenvisning følges.

Required preliminary courses

None.

Learning outcomes

Knowledge

The student

  • insight and specialist insight into strategy, process and content that is fundamental to understanding how a strategy is developed
  • knowledge and understanding of why an organisation¿s competitive arena is important for understanding the environment within which a strategy is developed
  • developed his/her ability to reflect in order to understand strategies at different levels
  • up-to-date knowledge of the forefront of research and different strategic dilemmas in the area of strategy
  • theoretical knowledge of what makes some organisations more able than others to resist pressure from competitors over time

Skills

The student is capable of

  • analysing complex and comprehensive strategic issues
  • applying methods for developing competitive advantages in organisations

General competence

The candidate has

  • insight into relevant subjects and professional ethical issuescan plan and execute varied work tasks and projects in accordance with ethical requirements and guidelines
  • can communicate key subject matter such as theories and problems and solutions both in writing and orally
  • can exchange views and experiences with others with background in the subject area and through this contribute to the development of good practice
  • be familiar with innovative thinking and innovation processes

Content

Gradert skala A-F.

Teaching and learning methods

The course is taught in weekly sessions with assignments for submission, various forms of case discussions, including discussion of dilemmas relating to defining an organisation's goals and how this takes place in relation to different groups of stakeholders, presentations and participation in lessons.

Course requirements

Emnet består av en 25 dagers praksisperiode, der studentene skal utføre faglige arbeidsoppgaver i bibliotek eller andre informasjons- og kulturformidlende organisasjoner. I forkant av praksisperioden undervises det i profesjonsteori og -etikk. I etterkant skal studentene se egen praksiserfaring i relasjon til 1. studieårs pensum og undervisning.

Assessment

Minst 20 studiepoeng må være fullført og bestått før praksisplass blir tildelt.

Permitted exam materials and equipment

Kunnskap

Studenten

  • har kunnskap om profesjonenes rolle i dagens samfunn
  • har kunnskap om forskningens betydning i utviklingen av det bibliotekfaglige profesjonsfeltet
  • har kunnskap om bibliotekarprofesjonens etiske forankring
  • har innsikt i hverdagspraksisen ved bibliotek eller andre informasjons- og kulturformidlende organisasjoner
  • kan kritisk reflektere over nytteverdien av fagkunnskapen fra 1. studieår

Ferdigheter

Studenten

  • kan med utgangspunkt i egen praksiserfaring og 1. studieårs pensum og undervisning observere, analysere, planlegge og utføre profesjonsspesifikke arbeidsoppgaver i praksisfeltet
  • kan bruke fagkunnskapen fra 1. studieår til å analysere og diskutere ulike aspekter ved praksisutøvelsen

Generell kompetanse

Studenten

  • har tilegnet seg praktiske erfaringer i profesjonsfeltet (aktørkompetanse)
  • har fått et grunnlag for å kritisk vurdere sammenhengen mellom teori og praksis, profesjonsfeltets kunnskapsutvikling og etiske aspekter ved bibliotekarrollen (kommentatorkompetanse)

Grading scale

Pensum i emnet leses i stor grad som selvstudium, men det gis en kortvarig undervisningsbolk om profesjonsteori og -etikk før praksisperioden starter. I praksisperioden forholder studentene seg til praksisstedets kontaktperson og følger gjeldende arbeidstider og vaktplaner. Etter praksisperioden gjennomføres et seminar for refleksjon og erfaringsutveksling

Examiners

For å kunne fremstille seg til eksamen må studenten ha gjennomført praksis (oppmøte og deltakelse i praksisstedets opplegg).

Course contact person

En individuell oppgave som innleveres i etterkant av praksisperioden. Besvarelsen skal ha et omfang på 10.000-12.000 tegn inkludert mellomrom. Skrifttype og skriftstørrelse: Arial / Calibri 12pkt. Linjeavstand: 1,5.

I eksamensbesvarelsen skal studentene relatere egen praksiserfaring til 1. studieårs pensum og undervisning.

En student kan ved ikke bestått levere omarbeidet versjon av oppgaven til sensur én gang.