EPN-V2

ØAADM3200 Negotiations Course description

Course name in Norwegian
Negotiations
Study programme
Bachelor Programme in Business Administration and Economics
Weight
7.5 ECTS
Year of study
2022/2023
Course history

Introduction

Negotiation is a well know method of problem solving in all organisations. This course is highly practical in nature, and the major objective is simply for students to improve their negotiation skills. Negotiation is studied as a process and how this can be organised as effectively as possible. The first part of the course will cover negotiation theory and the second part of the course will illustrate theory through role plays and other student activities. Students will also be given an introduction to influencing methods.

Required preliminary courses

No prerequisites.

Learning outcomes

Knowledge

The student

  • can describe basic theories of negotiation and under which circumstances negotiation is a proper problem solving tool
  • is familiar with the interrelationship between negotiation and other social sciences like economics, psychology and anthropology
  • is familiar with the concept of Nash equilibrium and how this is relevant in negotiations
  • is familiar with effective use of debate in negotiation
  • The student is familiar with tricks and ploys used in negotiation and how to protect oneself from such
  • is familiar with influencing methods

Skills

The student

  • can prepare effectively ahead of negotiations
  • can practice effective debate and proposal techniques

Competence

The student

  • can reflect on ethical behaviour in negotiations
  • can solve negotiation problems in groups

Teaching and learning methods

About 20 hours of teaching and exercises. In addition there will be;2 full days of practical negotiation training and 1 full day influencing training.

Course requirements

No course requirements.

Assessment

Individual written 4-hour exam will be held at the end of the semester. The exam will partly be based on a case study which will be made available about 1 week ahead of the exam date.;

Permitted exam materials and equipment

Research og analytisk referansearbeid behandler temaer som systematiske søk, vitenskapelig publisering, forskerstøtte, bibliometri, journalistisk research og utarbeidelse av kunnskapsoversikter. Det gis inngående innføringer i bruk av bibliografiske databaser og andre informasjonsressurser. Bibliotekarens rolle i samvirke med informasjonsbehovet i et prosjekt, en institusjon eller et fagfelt er sentralt i faget.

Grading scale

BIBPRAK2, BIB2000, BIB2100, BIB2300, BIB2201

Examiners

Studenten skal etter å ha fullført emnet ha følgende totale læringsutbytte definert i kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:

Kunnskaper

  • kjenner prinsippene for systematiske søk
  • kjenner bibliotekarens rolle i kunnskapsproduksjonen
  • har kunnskap om vitenskapelig publisering
  • har kunnskap om bibliometri
  • kjenner metoder og fremgangsmåter innenfor journalistisk research

Ferdigheter

  • finne fram til, velge, bruke og evaluere bibliografiske databaser og andre informasjonsressurser
  • planlegge og gjennomføre systematisk søk som grunnlag for kunnskapsoversikter
  • veilede ulike brukergrupper, som forskere og journalister, i søkestrategi og avanserte litteratursøk
  • bistå forskere i bruk av verktøy knyttet til vitenskapelig publisering
  • anvende enkle bibliometriske metoder og verktøy

Generell kompetanse

  • planlegge, gjennomføre, dokumentere og videreformidle research og analytisk referansearbeid innenfor ulike former for praktisk kunnskapsproduksjon

Course contact person

Arbeidsformene veksler mellom forelesninger, veiledning, øvelser, oppgaver, gruppearbeid og selvstudium.