EPN-V2

ØAADM3000 International Marketing Course description

Course name in Norwegian
International Marketing
Study programme
Bachelor Programme in Business Administration and Economics
Oslo Business School, Exchange Programme
Public Administration and Leadership, Exchange Programme
Weight
7.5 ECTS
Year of study
2022/2023
Course history

Introduction

International marketing; - "the process of focusing the resources and objectives of an organization on international marketing opportunities" (Keegan, 2002);- is an arena of increasing interest and concern throughout the world. The students will acquire an understanding of the essentials of international marketing management that extends;the basic principles of marketing and strategy that they are already familiar with.

The textbook and articles offer a theoretical framework and platform for the course, while many of the class sessions will emphasize the practical aspects of international marketing.

Recommended preliminary courses

The course builds on knowledge from foundation;courses in Marketing and in Strategy, and assumes that students are familliar with basic models and terminology from these courses.

Required preliminary courses

Fagfordypningen i kroppsøving og kroppsøvingsdidaktikk består av to emner à 15 studiepoeng. Emnene er Fagfordypning i kroppsøving og kroppsøvingsdidaktikk 1 og Fagfordypning i kroppsøving og kroppsøvingsdidaktikk 2.

Kroppsøving og kroppsøvingssdidaktikk 1 vil gi studentene inngående kunnskap om teoretiske perspektiver på bevegelse, fysisk aktivitet, kropp og læring. Emnet fokuserer på kroppslige læring, inkludering og mangfold.

Learning outcomes

Se opptakskrav i programplanen.

Teaching and learning methods

Etter fullført emne har studenten følgende læringsutbytte definert som kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:

Kunnskap

Studenten

har avansert kunnskap i kroppsøving og kroppsøvingsdidaktikk om elevers læringhar inngående kunnskap om sentrale teoretiske perspektiv som omhandler kropp, bevegelse, fysisk aktivitet og læringhar inngående kunnskap tilpasset opplæring og inkludering i kroppsøving

Ferdigheter

Studenten

  • kan analysere og forholde seg kritisk til nasjonal og internasjonal forskning på kropp, bevegelse, fysisk aktivitet og læring
  • kan analysere faglige problemstillinger basert på kunnskap om kroppsøvingsfagets egenart, verdigrunnlag og historie og bruke slik innsikt i planlegging av undervisning, forskings- og utviklingsarbeid
  • kan kritisk anvende forskningsbasert profesjonsretta kunnskap i kroppsøvingsfaget som grunnlag for utforsking av nye problemområder
  • kan planlegge og gjennomføre undervisning i kroppsøvingsfaget basert på vitenskapelige tenkemåter
  • kan analysere og drøfte forholdet mellom identitet, bevegelse, fysisk aktivitet og læring

Generell kompetanse

Studenten

  • kan på et avansert nivå formidle og kommunisere om faglige problemstillinger knyttet til profesjonsutøvelsen
  • kan analysere og vurdere relevante faglige og etiske problemstillinger i tilknytning til kropp, bevegelse, fysisk aktivitet og læring, og bidra til utvikling av faglig fellesskap på den enkelte skole
  • kan bidra til utviklingsarbeid som fremmer faglig og pedagogisk nytenkning i skolen
  • kan reflektere kritisk over hvilken rolle bevegelse, fysisk aktivitet og kropp har i et samfunn preget av mangfold

Course requirements

There are no mandatory assignments

Assessment

The exam in the course is:

A digital home exam of 4 hours.

Permitted exam materials and equipment

All printed and written aids are permitted, as long as the rules for source referencing are complied with.

Grading scale

Letter grading A-F.

Examiners

The exam papers will be assessed by an internal and an external examiner.; A selection of at least 25% of the exam papers will be assessed by two examiners.

Course contact person

Adrian Peretz