EPN-V2

ØAADM2100 Understanding Organizations Course description

Course name in Norwegian
Organisasjonsforståelse
Study programme
Bachelor Programme in Business Administration and Economics
Bachelor Programme in Auditing and Accounting
Economics and Business Administration, 1-year Programme
Economics and Business Administration, 1-year Programme - part time
Weight
7.5 ECTS
Year of study
2018/2019
Curriculum
FALL 2018
Schedule
Course history

Introduction

Kunnskaper

Studenten har

  • kunnskaper om motivasjon og belønning, kommunikasjon
  • kjennskap til betydningen av personlighet, kognisjon, emosjoner, jobbholdninger og arbeidsmiljø
  • grunnleggende kunnskap om makt, innflytelse og konflikter, ledelse, beslutninger
  • organisasjonskultur, læring og endring fra et organisasjonspsykologisk perspektiv.
  • mer inngående kunnskap i et fordypningstema innenfor fagfeltet som varierer fra år til år

Ferdigheter

Studenten kan

  • bruke ulike teoretiske tilnærminger og perspektiver fra faget for å forstå og analysere utfordringer og dilemmaer knyttet til menneskers atferd i organisasjoner
  • benytte kunnskap fra organisasjonspsykologien når de skal fatte og iverksette beslutninger i organisasjoner.

Generell kompetanse

Studenten har

  • oppøvet ferdighet i kritisk refleksjon om fagets muligheter og begrensninger

Required preliminary courses

Det vil bli brukt varierte arbeidsmåter som forelesninger, diskusjon av dagsaktuelle problemstillinger, analyse av case og oppgaveløsning. Det forventes at studentene jobber med oppgaveløsning både individuelt og i grupper utenom fellesforelesningene.

Learning outcomes

Kunnskaper

Studenten har kunnskaper om

  • mål, verdiskapning og effektivitet
  • strategi, interessenter og omgivelser
  • teknologi og kompetanse
  • organisasjonsstruktur
  • personalledelse
  • organisatoriske informasjons- og beslutningsprosesser
  • organisatorisk læring og organisasjonsendring
  • ledelse og autoritet, makt og konflikt

Ferdigheter

Studenten kan

  • bruke ulike teoretiske tilnærminger og perspektiver for å forstå og analysere organisasjoners virkemåter og dilemmaer
  • vurdere foreslåtte løsninger, prioriteringer og valg i organisasjonsmessige sammenhenger på selvstendig faglig grunnlag

Generell kompetanse

Studenten

  • har innsikt i hva organisasjoners samfunnsansvar kan innebære
  • er innforstått med organisasjoners grunnleggende kompleksitet

Teaching and learning methods

Det vil bli brukt varierte arbeidsmåter som forelesninger, seminar, diskusjon av dagsaktuelle problemstillinger, analyse av case og oppgaveløsning. Studentene skal jobbe med oppgaveløsning både individuelt og i grupper utenom fellesforelesningene. Gruppene settes opp av faglærere ved semesterstart.

Course requirements

After completing the course, the student should have the following learning outcomes defined in terms of knowledge, skills and general competence:;

Knowledge;

The student ;

  • can explain the composition and production of mixtures, ointments, creams, gels, capsules, granulates and tablets in accordance with basic principles, and their stability and durability
  • can explain the physical properties of colloids and disperse systems
  • can explain physical and/or chemical factors that can influence solubility, rates of dissolubility and sedimentation
  • can explain requirements related to quality, quality assurance and control of pharmaceuticals and relevant medical equipment
  • can describe which physical-chemical properties of active ingredients and additives in a formulation are important in the preclinical work of the pharmaceutics process

Skills;

The student ;

  • masters relevant techniques for the production of non-sterile pharmaceuticals
  • can use relevant pharmaceutical reference works and apply academic knowledge to suggest solutions to theoretical and practical challenges related to the production of non-sterile pharmaceuticals
  • can independently create production regulations, plan, control, implement and document the production of selected pharmaceutical specimens in accordance with the relevant guidelines
  • can carry out correct drug calculations and can assess and control his/her own and other people’s calculations
  • can apply quality assurance systems and assess and handle unwanted incidents during production and the measures that must be implemented to reduce the risk of repeat incidents

General competence;;

The student;

  • has insight into and an understanding of the role and responsibility of pharmacists in connection with the production of pharmaceuticals
  • can discuss challenges related to pharmaceutical formulation and production without being subject to sterility requirements
  • can assess possibilities for individual adaptation of pharmaceutical formulation to create the best possible health at the individual level
  • has insight into and an understanding of how quality systems in pharmaceutics and quality and preparatory work contribute to increasing patient safety

Assessment

Work and teaching methods include lectures, seminars, study groups, project assignments, group work and skills training in the form of laboratory assignments.

The flipped classroom method is used for parts of the course. Digital learning resources will be made available to students in advance, and the time they spend at the university will be used to work on assignments and group work.

The laboratory assignments elucidate physical-chemical principles and provide practical training in the pharmaceutics. A practical mock exam will be held at which the students are given individual feedback.

Permitted exam materials and equipment

Gradert skala A-F.

Grading scale

Kunnskaper

Studentene har

  • oversikt over og innsikt i tradisjonelle og nyere ledelsesteorier, herunder aktuelle problemstillinger i ledelsesfaget
  • kunnskap om lederegenskaper og lederutvelgelse, lederatferd og lederutvikling, ledelsesnivåer og lederroller
  • kunnskap om endringsledelse, om sammenhengen mellom ledelse og organisasjoners resultater, om makt og ledelse

Ferdigheter

Studentene kan

  • gjøre selvstendige analyser og forholde seg kritisk til fagområdet ved hjelp av sine kunnskaper i ledelsesteori

Examiners

Det brukes varierte undervisningsformer med en kombinasjon av forelesninger, diskusjoner, studentpresentasjoner og gruppearbeid.

Course contact person

Part 1 drug calculations: Pass/fail

Parts 2 and 3 pharmaceutics: Grade scale A-F