EPN

M5GNO1100 Norwegian, Subject 1 Course description

Course name in Norwegian
Norsk, emne 1
Study programme
Grunnskolelærerutdanning for trinn 5-10
Weight
15.0 ECTS
Year of study
2019/2020
Curriculum
FALL 2019
Schedule
Course history

Description of integrated courses

Required preliminary courses

Ingen.

Learning outcomes

Etter fullført emne har studenten følgjande læringsutbytte definert som kunnskap, ferdigheiter og generell kompetanse:

Kunnskap

Studenten

  • har omfattande kunnskap om språket som system og språket i bruk, og språket som tolkingsreiskap og forståing
  • har omfattande kunnskap om norsk som første- og andrespråk
  • har kunnskap om nasjonale minoritetsspråk og om nabospråk
  • har kunnskap om gjeldande normering for nynorsk og bokmål
  • har kunnskap om språklæring og språkutvikling inkludert begynnaropplæring i lesing og skriving
  • har brei kunnskap om lese- og skriveopplæring på mellomtrinn og ungdomstrinn og om utvikling av elevanes skriveferdigheiter inkludert digitale ferdigheiter

Ferdigheter

Studenten

  • kan analysere variert norsk språk og språkbruk og gjere greie for faglege val som skal fremje munnleg og skriftleg språkutvikling
  • kan bruke kunnskap om grammatikk, språk og tekst i analyse, respons og vurdering av munnlege, skriftlege og multimodale tekstar, også mellomspråkstekstar
  • kan kjenne att teikn på lese- og skrivevanskar
  • meistrar skriftleg nynorsk og bokmål og kan undervise elevar i begge målformer
  • kan kartlegge og vurdere lese- og skriveferdigheiter og gi læringsfremjande respons til alle elevar
  • kan skrive fagtekstar på nynorsk og bokmål
  • kan rettleie elevar i ulike former for skriftleg argumentasjon og retorikk for å fremje læring
  • har kunnskap om gjeldande reglar for norsk som opplæringsmål og undervisningsspråk

Generell kompetanse

Studenten

  • kan legge til rette for at elevane utviklar grunnleggande språkferdigheiter og blir tekstkyndige språkbrukarar  som kan delta aktivt i klasserommet og på andre sosiale arenaer
  • kan formidle fagstoff om språk i relevante uttrykksformer

Content

Språk er grunnleggande for tenking og handling, og er sentral i danning av mennesket og i formidling. Emne 1 gir systematisk kunnskap om å forstå og formulere samanhengar mellom språk og læring, og øvingar i å grunngje og nytte denne kunnskapen inngåande og kritisk. Ulike skrivehandlingar blir sett i samanheng med sentral teoretisk kunnskap og funksjonelle didaktiske perspektiv  for å skape situasjonar for læring i ulike meiningsberande kontekstar.

  • Språket som system og språket i bruk
  • Norsk språk i eit kontrastivt perspektiv
  • Språkutvikling og språklæring (særleg knytt til metaspråkleg medvit og skriveutvikling)
  • Nynorsk og bokmål
  • Språkdidaktikk, nynorsk- og bokmålsdidaktikk
  • Elevtekstanalyse og -vurdering
  • Skriving i ulike sjangrar
  • Skrivestrategiar og teoriar om skriving
  • Retorikk (knytt til skriving)

Teaching and learning methods

Sjå fagplanen.

Course requirements

Retten til å avlegge eksamen har som vilkår godkjente arbeidskrav og deltaking i bestemte faglege aktivitetar. Sjå fagplandelen ovanfor for nærare informasjon om krav til innlevering og vilkår ved manglande innlevering.

  • Individuell logg etter undervisning. Målet er refleksjon over fagstoffet. Målform: valfri. Omfang: 2 loggar med omfang på 800 ord +/- 10 % per logg.  Kommentar frå faglærarar.
  • Prøver om språk. Ei individuell kunnskapsprøve (elektronisk) i grunnleggande grammatikk-kunnskap (fonologi, morfologi og syntaks) og ei individuell kunnskapsprøve (elektronisk) i nynorsk formverk. Målet for prøvene er å dokumentere språkmeistring. Omfang: Inntil ein time per prøve.
  • Elevtekstanalyse. Målet er å øve opp ferdigheiter i vurdering av elevtekstar. Målform: nynorsk. Omfang: 2000 ord +/- 10 %. Kommentar på utkast frå faglærar.

Assessment

Individuell skriftleg eksamen under tilsyn. Omfang: seks timar. Vekt på språk, læring og danning.

Målform: Valfri.

Ny/utsett eksamen blir gjennomført som ved ordinær eksamen.

Permitted exam materials and equipment

Ordbok og gjeldande læreplan for grunnskulen.

Grading scale

Det blir nytta ein karakterskala frå A til E for bestått og F for ikkje bestått.

Examiners

Det blir nytta intern og ekstern sensor.