EPN-V2

ØAADM4400 Knowledge Strategy in a Digital Economy Course description

Course name in Norwegian
Kunnskapsstrategi i en digital økonomi
Study programme
Master Programme in Business Administration
Oslo Business School, Exchange Programme
Weight
10.0 ECTS
Year of study
2022/2023
Curriculum
FALL 2022
Schedule
Course history

Introduction

For å søke opptak til studiet kreves generell studiekompetanse. Det kan også søkes opptak til studiet på grunnlag av realkompetanse.

Recommended preliminary courses

The course is appropriate for students from all profiles.

Required preliminary courses

En kandidat som har bestått årsstudiet i økonomi og ledelse skal ha følgende samlede læringsutbytte definert i form av kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:

Kunnskap

Kandidaten

  • har grunnleggende kunnskap i bedriftsøkonomisk analyse
  • har oversikt over andre sentrale økonomisk-administrative emner som samfunnsøkonomi, organisasjon, markedsføring og rettslære
  • kjenner til de mest grunnleggende økonomiske problemstillinger og utviklingsarbeidsom er relevant innenfor deler av det økonomisk-administrative fagområde

Ferdigheter

Kandidaten

  • kan anvende den faglige kunnskapen til å løse praktiske oppgaver innen regnskap,markedsføring og rettslære
  • kan oppdatere og videreutvikle sin kunnskap innenfor det økonomisk-administrativefagområde
  • kan anvende relevante faglige verktøy, teknikker og uttrykksformer

Generell kompetanse

Kandidaten

  • kan se kunnskapen i sammenheng og anvende den på en relevant måte i økonomiskadministrative oppgaver
  • har innsikt i relevante fagområder og yrkesetiske problemstillinger
  • kan reflektere og begrunne sine valg i en faglig kontekst

Learning outcomes

Studiet har et omfang på 60 studiepoeng, og består av åtte emner som hver har et omfang på 7,5 studiepoeng, unntatt emnet BAL2300 Samfunnsøkonomi som har et omfang på 10 studiepoeng. BAL2300 overlapper ØASØK1100 Makroøkonomi I med 2,5 studiepoeng. Overlapp innebærer at studentene får godkjent 5 studiepoeng av ØASØK1100, slik at de totalt får 60 studiepoeng i sitt årsstudium.

Studiet tilbys som et heltidsstudium over ett studieår.

Studentene følger i 1. semester:

  • ØAADM1001 Markedsføring
  • ØAADM2100 Organisasjonsforståelse
  • ØABED1000 Grunnleggende årsregnskap med Excel
  • BAL2300 Samfunnsøkonomi

Studentene følger i 2. semester:

  • ØAADM1100 Organisasjonspsykologi
  • ØABED1100 Bedriftsøkonomi med IKT
  • ØASØK1100 Makroøkonomi I
  • ØAJUR2100 Rettslære

Content

  • The importance of knowledge work to value creation and employment in modern society
  • Knowledge management as an interdisciplinary project
  • Strategy and knowledge-based value creation
  • Characteristics of knowledge-intensive organisations
  • Servicification and the importance of the immaterial aspects of goods and services
  • Innovation, value creation and business models based on immaterial resources
  • Measuring and managing knowledge-intensive work
  • Internationalisation of knowledge-intensive work

Teaching and learning methods

Det blir brukt varierte undervisningsformer med en kombinasjon av forelesninger, diskusjoner, oppgaveskriving individuelt og i grupper. I undervisningsopplegget er det lagt vekt på at studentene skal ha jevnlige innleveringer både av individuelle oppgaver og gruppeoppgaver med tilbakemeldinger fra faglærere. I tillegg benyttes ulike studentaktive læringsformer som gruppearbeid, prosjektarbeid og muntlige presentasjoner.

Course requirements

Flere av studiets emner har arbeidskrav i form av skriftlige oppgaver eller muntlige presentasjoner. I noen emner kan det være obligatorisk oppmøte. Arbeidskrav og obligatoriske aktiviteter må være godkjente for at man skal kunne få avlegge eksamen. Arbeidskrav og obligatoriske aktiviteter framgår av den enkelte emneplan.

Assessment

The assessment in the course is based both on portfolio work during the semester and a final term paper at the end of the semester.

The portfolio accounts for 40%, and the term paper accounts for 60% of the final grade. Required work for the portfolio consists of one individual essay of max. 6 pages (20%), group presentations of case analysis and literature reviews (presentations of 10-15 minutes each) (20%). The student must pass the portfolio part of the course to be eligible to submit the term paper. The term paper is required to be of max 12 pages, addressing a research problem, defined by the student, and linked to one of the themes covered by the course. The term paper shall include an analysis of the identified problem based on theory and research as well as a discussion of potential solutions to the problem. The term paper can include one co-author (Groups of 2).

Permitted exam materials and equipment

Essay and term paper: All reference aids are allowed as long as the rules for source references are followed

Grading scale

A grade scale with grades from A to E for pass and F for fail is used.

Examiners

The final term paper and the individual essay is graded by both an external and an internal examiner.;A selection of at least 25% of the exam papers will be assessed by two examiners. The grades awarded to exam papers assessed by the external and internal examiner will be used to determine the level of all exam papers.

The remaining portfolio requirements is graded by an internal examiner.

Course contact person

Professor Karl Joachim Breunig, PhD