Programplaner og emneplaner - Student
NATB6220 Natural Sciences 2 for Lower Secondary School, Subject 2 Course description
- Course name in Norwegian
- Naturfag 2, trinn 5-10, emne 2
- Study programme
-
Natural Sciences 2 for Lower Secondary School
- Weight
- 15.0 ECTS
- Year of study
- 2021/2022
- Curriculum
-
SPRING 2022
- Schedule
- Programme description
- Course history
-
Introduction
Code: NORB6000. Name: Norwegian Language for Foreign Students, Beginner Level. 5 ECTS
Exam Form: Written and oral exam. Semester: By the end of the semester. Grading Scale: Pass/Fail.
The final assessment consists of a one-hour written exam and a fifteen-minute oral exam. Both the written and oral exams are organized on campus, under supervision. The final exams are assessed by internal examiners. The written and oral parts each count 50% of the final grade. The assessment criteria correspond to the Common European Framework of Reference for Languages descriptions of A1-level language competencies. The grading scale used in the final assessment is the ECTS-grading scale, Pass/Fail. No helping resources are allowed for the final exams.
Re-examination
In case of failing the exam or in case of valid absence at the time of the exam, the student is entitled to make a renewed attempt the next semester. The re-examination will be arranged in the same manner as the regular exam. The students are themselves responsible for registering for the re-examination within given deadlines.
ECTS credits The final certificate for the course gives 5 ECTS credits
Learning outcomes
All.
Content
Emne 2 er delt inn i fire hovedtemaer:
- Naturfagdidaktikk 2b
- Utdanning for bærekraftig utvikling
- Fysikk 2
- Teknologi i skolen 2
Naturfagdidaktikk 2b
Emnet ivaretar kunnskaper, ferdigheter og generell kompetanse som er nødvendig for å være naturfaglærer på 5.-10. trinn i grunnskolen. Emnet undervises både som eget tema, som del av de andre hovedtemaene og i flerfaglige sammenhenger.
- Varierte arbeidsformer
- bruk av ulike læringsarenaer
- elever som forskere i naturfag
- progresjon og dybde, kritisk tenkning
- Vurdering
- diagnostisk vurdering og underveisvurdering
- sluttvurdering
Utdanning for bærekraftig utvikling
Emnet omfatter kunnskap om lokale og globale miljøutfordringer og miljøundervisning i skolen. Det er organisert tverrfaglig med særlig vekt på innfallsvinkler fra biologi og fysikk.
- jordas klima
- den normale drivhuseffekten, endring i drivhuseffekten og klimaendringer, årsaker, konsekvenser og tiltak
- energikilder
- «bærekraftig utvikling» og miljøutfordringer knyttet til tap av biologisk mangfold
- vær og værfenomener
Fysikk 2
Emnet omfatter grunnleggende fysiske begreper og fenomener og belyser didaktiske utfordringer knyttet til fysikkundervisning på grunnskolens 5.-10. trinn
- Fysikk i skolen og fysikkdidaktikk
- Undervisning og læring av begreper knyttet til
- elektrisitet, magnetisme og elektronikk
- energibevaring, energikvalitet, fornybare og ikke-fornybare energikilder
- atom- og kjernefysikk
- universet og universets utvikling
- kraft og bevegelse
- Samfunnsmessige og etiske problemstillinger knyttet til utnyttelse ulike energiformer
- Praktisk arbeid i fysikk
Teknologi i skolen 2
Emnet omfatter teknologi og teknologibegreper til skolebruk.
- Teknologi og teknologididaktikk.
- Planlegging, gjennomføring og vurdering av teknologi- og designprosjekter innen elektrisitet, elektronikk, programmering og elektroniske kommunikasjonssystemer. Prosjektene skal diskuteres i et flerfaglig perspektiv.
Teaching and learning methods
Pass/Fail.
Course requirements
None.
Assessment
International exchange students, who are admitted to the study programmes at Oslo and Akershus University College of Applied Sciences (HiOA) for the current term, will be given priority over other applicants. Other categories of international students who currently follow study programmes at HiOA, may be admitted to the course provided that there will be available places. Trainees through the 'Akademisk dugnad' at HiOA must be approved by the Section for Internationalisation and must meet the general admission requirements for Higher Education Entrance Qualification (GSK).
Applicants with equivalent or higher language competence will not be able to apply for the course. Other categories of applicants, who are not international students at HiOA, will not be able to apply. Students with ordinary admission to HiOA are not entitled to attend the course.
Ranking
· Erasmus+ students and trainees.
· Exchange students from other exchange programmes.
· Trainees through the 'Akademisk dugnad' at HiOA and have been recommended by the Section for Internationalisation.
· Master's degree programme students.
Applicants in each category will be ranked according to drawing of lots principle.
Target Group
The target group of the course is international exchange students who are admitted to the study programmes at Oslo and Akershus University College of Applied Sciences for the current term.
Grading scale
The course comprises 40 hours of language instruction (4 hours * 10 weeks) organized as whole class instruction.
Examiners
Oppgaven vurderes av to interne sensorer. Eksamensordningen blir vurdert av tilsynssensor.
Admission requirements
Se programplanen.