EPN-V2

KJTS3900 Bachelor Thesis Course description

Course name in Norwegian
Bacheloroppgave
Weight
20.0 ECTS
Year of study
2018/2019
Course history
Curriculum
SPRING 2019
Schedule
  • Introduction

    The course will comprise a mix of lecture, discussions and hands-on exercises. Students will end the course with an exercise in which they apply one of the theories learned to their own research study, in the form of a course presentation. There will be a meeting set aside for student presentations.

  • Recommended preliminary courses

    Emnet bygger på 1. og 2. studieår i studieprogrammet.

  • Required preliminary courses

    Students must deliver a presentation in one of the two final meetings, with a feedback from teacher and classmates. The presentation serves as the homework assignment that students must complete in order to sit for the final exam.

    Students are required to attend the weekly lectures and to participate actively in discussions and assigned work groups during the course.

  • Learning outcomes

    Etter å ha gjennomført dette emnet har studenten følgende læringsutbytte, definert som kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:

    Kunnskap

    Studenten:

    • kan anvende og bearbeide kunnskap i vitenskap og teknologi for å løse bioteknologiske og kjemirelaterte problemstillinger
    • kan foreslå tekniske løsningsalternativer, analysere og kvalitetssikre resultatene

    Ferdigheter

    Studenten:

    • kan omsette kunnskapene sine til praktiske løsninger
    • behersker moderne analytiske og bioteknologiske metoder og har kunnskap om sikkert arbeid på laboratorier
    • kan kvalitetssikre og analysere resultater fremkommet i et prosjekt
    • kan dokumentere og drøfte resultater slik at det belyser en problemstilling, både skriftlig og muntlig
    • kan innhente litteratur og annen bakgrunnsinformasjon som er relevant for prosjektet samt skrive rapporter ut fra standardiserte metoder

    Generell kompetanse

    Studenten:

    • kan, på en selvstendig og systematisk måte, utføre en ingeniøroppgave med en praktisk industriell eller forskningsmessig problemstilling
    • behersker å arbeide både selvstendig og i team med planlegging og gjennomføring av ingeniørfaglige prosjekter
    • har evne til å sette sitt eget arbeid inn i en større ingeniørfaglig sammenheng
  • Teaching and learning methods

    All referenced material allowed.

  • Course requirements

    Students are awarded grades on a descending scale from A to E for pass and F for fail.

  • Assessment

    An external examiner will grade a random sample consisting of at least 25 per cent of the homework. The grades given for this sample provide a basis for internal examiners who will be grading the other exams. External examiners will also be utilized to grade an exam when there is doubt about giving the exam a passing grade.

  • Permitted exam materials and equipment

    Rune Halvorsen

  • Grading scale

    Gradert skala A-F.

  • Examiners

    To interne sensorer. Ekstern sensor brukes jevnlig.