Programplaner og emneplaner - Student
KJTS3900 Bachelor Thesis Course description
- Course name in Norwegian
- Bacheloroppgave
- Weight
- 20.0 ECTS
- Year of study
- 2018/2019
- Course history
-
- Curriculum
-
SPRING 2019
- Schedule
- Programme description
-
Introduction
The course will comprise a mix of lecture, discussions and hands-on exercises. Students will end the course with an exercise in which they apply one of the theories learned to their own research study, in the form of a course presentation. There will be a meeting set aside for student presentations.
-
Recommended preliminary courses
Emnet bygger på 1. og 2. studieår i studieprogrammet.
-
Required preliminary courses
Students must deliver a presentation in one of the two final meetings, with a feedback from teacher and classmates. The presentation serves as the homework assignment that students must complete in order to sit for the final exam.
Students are required to attend the weekly lectures and to participate actively in discussions and assigned work groups during the course.
-
Learning outcomes
Etter å ha gjennomført dette emnet har studenten følgende læringsutbytte, definert som kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:
Kunnskap
Studenten:
- kan anvende og bearbeide kunnskap i vitenskap og teknologi for å løse bioteknologiske og kjemirelaterte problemstillinger
- kan foreslå tekniske løsningsalternativer, analysere og kvalitetssikre resultatene
Ferdigheter
Studenten:
- kan omsette kunnskapene sine til praktiske løsninger
- behersker moderne analytiske og bioteknologiske metoder og har kunnskap om sikkert arbeid på laboratorier
- kan kvalitetssikre og analysere resultater fremkommet i et prosjekt
- kan dokumentere og drøfte resultater slik at det belyser en problemstilling, både skriftlig og muntlig
- kan innhente litteratur og annen bakgrunnsinformasjon som er relevant for prosjektet samt skrive rapporter ut fra standardiserte metoder
Generell kompetanse
Studenten:
- kan, på en selvstendig og systematisk måte, utføre en ingeniøroppgave med en praktisk industriell eller forskningsmessig problemstilling
- behersker å arbeide både selvstendig og i team med planlegging og gjennomføring av ingeniørfaglige prosjekter
- har evne til å sette sitt eget arbeid inn i en større ingeniørfaglig sammenheng
-
Teaching and learning methods
All referenced material allowed.
-
Course requirements
Students are awarded grades on a descending scale from A to E for pass and F for fail.
-
Assessment
An external examiner will grade a random sample consisting of at least 25 per cent of the homework. The grades given for this sample provide a basis for internal examiners who will be grading the other exams. External examiners will also be utilized to grade an exam when there is doubt about giving the exam a passing grade.
-
Permitted exam materials and equipment
Rune Halvorsen
-
Grading scale
Gradert skala A-F.
-
Examiners
To interne sensorer. Ekstern sensor brukes jevnlig.