Programplaner og emneplaner - Student
AWC6000 Academic Writing Course Course description
- Course name in Norwegian
- Akademisk skriving for forskere
- Weight
- 6.0 ECTS
- Year of study
- 2021/2022
- Course history
-
- Curriculum
-
FALL 2021
SPRING 2022
- Schedule
- Programme description
-
Introduction
Approved by the Academic Affairs Committee 11 October 2016. Minor amendment 13.11.2018.
Introduction
Publication in international journals has become increasingly imperative for academics worldwide. Scholarly success is often measured in terms of publication in high ranking, international - i.e. English language - peer-reviewed journals. At the same time, the internationalisation agendas of higher education institutions - in Norway and around the world - place an emphasis on collaboration and initiatives across international borders. The ability to communicate in English is central to successful involvement in such work.
This course sets out to equip PhD candidates and faculty members at OsloMet with the writing tools needed to meet these challenges.
The course will focus on familiarising participants with the academic writing conventions, as well as addressing the most common problem areas confronting Norwegians when writing academic English. This is a practical course in which participants¿ own writing is a key element. Time will be spent discussing participants¿ texts as well as the principles of academic writing.
The course provides participants with the opportunity to practice academic English and develop competence in working with English academic texts.
The course also contributes to the wider university college milieu by developing a forum for work-in-progress discussions and facilitating participation in international fora as well as internal internationalisation projects. Furthermore, the course enables academic/research contact across faculty lines.
-
Required preliminary courses
Arbeidskrav skal være levert/utført innen fastsatt(e) frist(er). Gyldig fravær dokumentert med for eksempel sykemelding, gir ikke fritak for å innfri arbeidskrav. Studenter som på grunn av sykdom eller annen dokumentert gyldig årsak ikke leverer/utfører arbeidskrav innen fristen, kan få forlenget frist. Ny frist for å innfri arbeidskrav avtales i hvert enkelt tilfelle med den fagansvarlige.
Arbeidskrav vurderes til ”Godkjent” eller ”Ikke godkjent”. Studenter som leverer/utfører arbeidskrav innen fristen, men som får vurderingen ”Ikke godkjent”, har som hovedregel en ny innleveringer/utførelser. Studenten må da selv avtale ny innlevering av det aktuelle arbeidskravet med faglærer. Studenter som ikke leverer/utfører arbeidskrav innen fristen, og som ikke har dokumentert gyldig årsak, har ikke krav på et nytt forsøk.
Nærmere informasjon om arbeidskrav finnes i den enkelte emneplan og i fagplan for praksis.
Krav om deltakelse og flerfaglige opplegg
Grunnskolelærerutdanningene utdanner studenter til et yrke som ikke kan læres ene og alene gjennom å lese teori. Mye av kunnskapen må utvikles sammen med andre gjennom samtaler, diskusjoner, gruppearbeid, hverandreundervisning m.m. I tillegg er det en løpende skikkethetsvurdering gjennom lærerstudiet.Av denne grunn er mye av den timeplanlagt undervisning på syklus 1, de første 3 årene, obligatorisk. På syklus 2, 4. og 5. studier er det noe obligatorikk knyttet til bestemte aktiviteter.
Det er krav om deltakelse på det tverrprofesjonelle undervisningsopplegget INTERACT (INTER1100, INTER1200 og INTER1300), som må være godkjent for å få tildelt vitnemålet. Dette kravet gjelder for kull i utdanningen med oppstart høsten 2020 og senere.
Andre krav om deltakelse er nedfelt i den enkelte fag- og emneplan og i fagplan for praksis. Det er i tillegg krav om deltakelse knyttet til flerfaglige opplegg, og disse må være godkjent for å kunne gå opp til eksamen i emnet studenten tar det semesteret.
Nærmere informasjon om flerfaglige opplegg i 1.-3. semester er lagt inn i emneplanene.
I 4. semester er det to flerfaglige opplegg med krav om obligatorisk deltakelse:
Demokrati og menneskerettigheter
Det er krav om at studenten må delta i de flerfaglige øktene og utføre arbeidsoppgaver som er inkludert i opplegget. Ved fravær over 20 % må studenten gjøre et kompensatorisk, skriftlig arbeid. Krav om innhold og omfang til det kompensatoriske arbeidet avhenger av de flerfaglige og didaktiske perspektivene studenten har mistet på grunn av fraværet.
Førstehjelpskurs i teori og praksis
Førstehjelpskurset vil foregå over tre dager med både teoretiske og praktiske økter. Det er krav om at studenten må delta på alle øktene. Fravær på de teoretiske øktene må kompenseres med en skriftlig tekst om temaet/temaene som tas opp i undervisningen. Krav om antall ord i teksten vil være styrt av hvor mange økter som studenten ikke har deltatt på. Det er krav om at teksten følger retningslinjer for APA-stilen. Fravær på praktisk del må kompenseres med tilsvarende praktisk kurs på et senere tidspunkt.
I 6. semester er det to flerfaglige opplegg med krav om obligatorisk deltakelse:
Internasjonale dager
Det er krav om at studenten må delta i de flerfaglige øktene og utføre arbeidsoppgaver som er inkludert i opplegget. Ved fravær over 20 % må studenten gjøre et kompensatorisk, skriftlig arbeid. Krav om innhold og omfang til det kompensatoriske arbeidet avhenger av de flerfaglige og didaktiske perspektivene studenten har mistet på grunn av fraværet.
Bærekraft og innovasjon – med praktisk-estetiske elementer
Det er krav om at studenten må delta i de flerfaglige øktene og utføre arbeidsoppgaver som er inkludert i opplegget. Ved fravær over 20 % må studenten gjøre et kompensatorisk, skriftlig arbeid. Krav om innhold og omfang til det kompensatoriske arbeidet avhenger av de flerfaglige og didaktiske perspektivene studenten har mistet på grunn av fraværet.
Disse kravene konkretiseres i årsplanen for studieåret som er klar ved studieårets begynnelse.
-
Learning outcomes
Studenten møter ulike vurderingsformer i løpet av studiet. Dette har to hensikter, både å kunne vurdere alle sider ved studentenes lærerkvalifisering, samt å gi studentene erfaring med ulike vurderingsmetoder som er relevante for deres seinere arbeid i skolen med elevenes læring og vurdering. Nærmere informasjon finnes i den enkelt fag- og emneplan.
-
Content
Participants will develop a sophisticated awareness of the conventions of academic writing, and how they vary between different disciplines. Participants throughout the course will apply this awareness to their own projects, refining their writing and increasing their likelihood of publication. Moreover, the analytical tools each participant develops during the course will keep on working after the course: each participant will continue to develop their awareness of academic writing and improve their own writing long after the course has finished.
Among the topics covered by the course are:
- Variations in academic style
- Audience, purpose and style
- The writing process
- Disciplinary identity
- Academic language
- Vocabulary, grammar, sentence, paragraph and text
- Coherence and cohesion
- Directness and formality
- Avoiding common errors: e.g. digression, lack of thesis statement, misunderstanding one¿s audience
- Analysing, discussing and responding to academic texts
- Article structures, including IMRAD
-
Teaching and learning methods
Learning and Teaching Forms
The course is held each semester.
- The course language is English throughout.
- The course will include task-based teaching, focusing on problems typical for Norwegian writers of academic English.
- In each session the group will work on two draft documents submitted by participants. The group works together on improvements.
- The rest of the session will focus on analytical and short writing and thinking tasks, aimed at rooting writing conventions in participants¿ disciplinary knowledge
Participants are expected to work on their papers between sessions, assimilating into their own work topics raised during class.
Participants will be responsible for distributing their manuscripts to the group at least a week before the session dealing with their work.
-
Course requirements
Attendance:
- In order to take the exam, and be eligible for study points, the participant must have attended at least five of the six sessions.[1]
Compulsory tasks:
- A completed needs analysis form, and an academic text (an unedited manuscript, approx. 5 pages, double spaced font sized 12) must be submitted prior to the first course session.
- Active participation in all group sessions.
- Resubmission of the academic text in progress for discussion in the group.
- Final resubmission of this text, revised further, for the exam.
- A reflective statement, describing the candidate¿s experience of and responses to the course.
[1]Minor amendment 20.02.2017.
-
Assessment
Individual oral exam consists of a 15 minute presentation, containing a visual element (e.g. a PowerPoint or Prezi), describing how the participant¿s article has developed over the course and how they expect it to develop subsequently, followed by a 15 minute discussion with the examiners, testing the reasoning behind the participant¿s writing decisions, their understanding of concepts covered, and their ability to further develop the text.
-
Grading scale
Pass/Fail.
-
Examiners
The exam will be assessed by two internal examiners.
-
Target group and admission
Target Group
The target group for this course is PhD candidates and researchers among the academic staff at OsloMet, who are actively engaged in writing articles, papers or dissertations in English.
Admission
- A completed Master¿s Degree.
- Employment at OsloMet.
Admission of PhD candidates and academic staff employed at other higher educational institutions and/or research institutions in Norway can be considered subject to the available places on the course.
Admission of internal and external candidates is based on individual application approved by the applicant¿s Head of Studies or Head of Division.
Participants should be reasonably fluent in written and oral English and familiar with academic conventions and requirements.
Ranking
- PhD candidates and academic staff at OsloMet.
- PhD candidates and academic staff employed at other higher education and/or research institutions in Norway.