Programplaner og emneplaner - Student
MAY4400 Samfunnsperspektiv på yrkespedagogisk arbeid Emneplan
- Engelsk emnenavn
- Social Perspective on Vocational Pedagogical Work
- Studieprogram
-
Master i yrkespedagogikk, deltid
- Omfang
- 15.0 stp.
- Studieår
- 2025/2026
- Programplan
- Emnehistorikk
-
Innledning
I emnet settes fag- og yrkesopplæring og yrkespedagogisk forsknings- og utviklingsarbeid inn i en samfunnsmessig, organisasjonsmessig og historisk sammenheng. Internasjonale perspektiver vektlegges i tillegg til sentrale utviklingstendenser knyttet til organisering av fag- og yrkesopplæring gjennom de senere år, deriblant endringer knyttet til yrkesgrenser, arbeidsinnhold og utvikling av yrkesidentitet. Emnet vil på denne måten forene studier og perspektiv på et makro-, meso- og mikronivå. Forholdet mellom rammevilkår, samarbeidsformer, yrkesutøvelse og praktisk yrkesdidaktisk arbeid vil stå sentralt. Parallelt utvides og utvikles en vitenskapsteoretisk og metodisk forståelse av feltet.
Forkunnskapskrav
MAY4300
Læringsutbytte
Etter fullført emne har studenten følgende læringsutbytte definert for områdene kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse
Kunnskaper
Studenten
- kan analysere yrkespedagogiske problemstillinger med utgangspunkt i fagområdets historie, tradisjoner og egenart i samfunnet
- har perspektiver og innsikt i yrkespedagogiske læringstradisjoner for endring og utvikling i utdanning og arbeidsliv, også internasjonalt, inkludert aksjonsforskningstilnærming
- har utdypet kunnskap om organisasjonsperspektiv på yrkespedagogisk og yrkesdidaktisk arbeid
Ferdigheter
Studenten
- kan anvende relevante teorier og metoder i yrkespedagogisk forskning og utvikling og vise innsikt i forskningsmetodisk og vitenskapsteoretisk kunnskapsgrunnlag
- kan planlegge, legge til rette for, gjennomføre, dokumentere og vurdere yrkespedagogisk FoU-arbeid i endringsprosesser ut fra forskningsmetodiske krav
- kan formidle resultater fra læringsprosesser og forsknings- og utviklingsarbeid
- har inngående kunnskap om betydningen digitalisering og teknologisk utvikling har for yrkespedagogisk arbeid
Generell kompetanse
Studenten
- kan anlegge et samfunns- og organisasjonsperspektiv på fag- og yrkesopplæringen
- kan analysere og forholde seg kritisk til aktuell teori og forskningslitteratur i yrkespedagogikk
- har en utdypet forståelse for videreutviklingen av yrker og profesjoner og hvordan dette påvirker samfunn og organisasjoner
Innhold
Gradert skala A-F
Arbeids- og undervisningsformer
Etter fullført emne skal studenten ha følgande læringsutbytte, definert i kunnskap, ferdigheiter og generell kompetanse:
Kunnskapar
Studenten har god kunnskap om
- multimedieteori og nett-tv
- forteljarteknikk for streaming og multimedia
- programproduksjon for nett med fokus på streaming og nett-tv, og levering av innhald til ulike medieplattformer
- planlegging og gjennomføring av både einkamera- og fleirkameraproduksjonar for streaming og nett-tv
Ferdigheiter
Studenten kan
- utvikle, planlegge og gjennomføre nye konsept for streaming og nett
- gjennomføre enkel einkamera-streaming for nett
- bruke utstyr for streaming av fleirkameraproduksjonar
Generell kompetanse
Studenten kan
- planlegge og reflektere rundt utfordringar ved streaming og fleirkamera- medieproduksjon for streaming og nett-tv
- produsere ein større fleirkamera-medieproduksjon for nett-tv av eit event, program, konsert, show eller liknande som òg vert streama, frå idé til ferdig produkt
- produsere i grupper for ein definert ekstern eller intern oppdragsgjevar
Arbeidskrav og obligatoriske aktiviteter
Emnet strekker seg over eitt semester og er lagt opp som forelesingar, seminarer, kollokvie- og gruppearbeid, tekniske kurs og praktisk retta gruppeoppgåver. Emnet krev aktiv deltaking.
Studentane skal i løpet av kurset gjere ein større fleirkamera- medieproduksjon for nett-tv som vert streama live, gjerne for ein definert ekstern eller intern oppdragsgjevar. Arbeidet vert gjennomført som eit gruppearbeid på 5-10 studentar og skal leverast som ein del av eksamen (sjå vurdering). Studentane får rettleiing av emneansvarleg.
Undervisninga skjer fysisk, på campus.
Vurdering og eksamen
Individuell semesteroppgave om samfunnsperspektiv på et yrkespedagogisk fenomen. Semesteroppgaven tar utgangspunkt i arbeidskrav 1 og 2, og samfunnsperspektiv på det valgte yrkespedagogiske fenomenet belyses og drøftes i lys av pensumlitteratur, forskningsmetoder og vitenskapsteori. Omfang: 4000 ord (+/- 10%)
Formelle krav til semesteroppgaven er utarbeidet og ligger på universitetets læringsplattform.
Ny/utsatt eksamen
- dersom semesteroppgaven vurderes til F, kan studenten levere en omarbeidet versjon av oppgaven til første ny og utsatt eksamen, ved senere forsøk må det skrives ny oppgave.
- studentens rettigheter og plikter ved ny/utsatt eksamen framgår av forskrift om studier og eksamen ved OsloMet. Studenter er selv ansvarlige for å melde seg opp til eventuell ny/utsatt eksamen på Studentweb.
Vurderingsuttrykk
Streamingproduksjonen skal leverast som eit større prosjektorganisert arbeid. Arbeidet skal dokumentere arbeidsprosessen til studentane - frå idé til ferdig produkt.
Avsluttande vurdering i emnet er sett saman av to eksamensdelar:
Del 1: Ein større fleirkamera-medieproduksjon for nett-tv produsert i grupper på 5-10 studentar. Det er felles gruppevurdering av medieproduktet. Omfang: ca. 10-15 minutt.
Del 2: Individuelt refleksjonsnotat med teoretisk del på 5-10 sider. Bruk fagtekstmalen i dette arbeidet. Normalt oppsett er halvannan linjeavstand, skriftstørrelse 11 eller 12 og Times New Roman, Calibri eller tilsvarande font. Litteraturliste, innhaldsliste og eventuelle vedlegg kjem i tillegg. Det individuelle refleksjonsnotatet dannar grunnlaget for justering av karakteren gitt i del 1. Karakteren kan justerast eitt trinn opp eller ned.
Klagefrist startar etter at sensur har falle på eksamensdel 2.
Alle eksamensdelar må vere bestått for at studenten skal stå på eksamen.
Studentar som ikkje består del 1 av eksamen kan som gruppe levere ein revidert versjon ein gang. Studentar som har bestått del 1, men ikkje består del 2 kan konte eksamen ved å levere del 1. på nytt saman med ein revidert del 2.
Sensorordning
Alle hjelpemiddel er lov, så lenge ein følger reglar for kjeldebruk.