Programplaner og emneplaner - Student
M1KP4400 Profesjonsutvikling og tverrfaglig undervisning Emneplan
- Engelsk emnenavn
- Professional Development and Cross-disciplinary Teaching
- Studieprogram
-
Lærerutdanning i praktiske og estetiske fag for trinn 1–13, kroppsøving og idrettsfag
- Omfang
- 15.0 stp.
- Studieår
- 2025/2026
- Programplan
- Emnehistorikk
-
Innledning
After completing the course, the student should have the following overall learning outcomes defined in terms of knowledge, skills and general competence:
Knowledge
The student has specialized insight into
- how people's decision making processes can fail to match economically rational predictions: context dependence and heuristics leading to systematic biases (for example framing effects, reference dependence and loss aversion)
- how behavioral models of people's uncertainty preferences can match some observed behavior (for example certainty effects, Allais paradox, Rabin's paradox) better than expected utility theory (for example prospect theory, disappointment and regret aversion)
- how behavioral models of people's time preferences can match some observed behavior (for example demand for commitment devices, self-control issues) better than discounted utility theory (for example quasi-hyperbolic discounting, habit formation)
- how behavioral models of people's social preferences can match some observed behavior (for example charitable giving, voluntary adherence to social distancing at high personal cost) better than the standard assumption of pure self-interest (for example inequality aversion, reciprocity, social norms)
Skills
The student can
- create and analyze empirical evidence, often from experiments and games, for behavior that does not adhere to "economic rationality"
- model behavioral preferences and decision processes to analyze economic decision making
- critically assess the limitations of behavioral economics, for example excessive paternalism or the lack of a clear welfare criterion
General competence
The student is more able to
- use English as the professional language of Economics
- understand Economics as a science, and its strengths and weaknesses
- understand and apply economic methods, such as analytic modelling and economic experiments
Forkunnskapskrav
Lectures with active student participation.
Læringsutbytte
The exam in the course is a supervised exam of 4 hours.
Innhold
Det benyttes intern og ekstern sensor til sensurering av besvarelsene.
Arbeids- og undervisningsformer
The following aids are permitted:
- One dictionary (Native language-English/English-native language or English-English).
- Calculator (see regulations for the use of calculators in the programme description)
Arbeidskrav og obligatoriske aktiviteter
Studenten skal etter å ha fullført emnet ha følgende totale læringsutbytte definert i kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:
Kunnskap
Studenten har kunnskap om
- sentrale problemstillinger i den individuelle arbeidsretten som omfatter rettsregler om ansettelse, diskriminering, styringsrett, medbestemmelse, arbeidstid, ferie, krav til arbeidsmiljøet, oppsigelse og avskjed, og
- den kollektive arbeidsretten som omfatter organisasjonsrett, tariffavtalens virkning, rettstvister og interessetvister.
Ferdigheter
Studenten kan
- identifisere et arbeidsrettslig problem, finne relevante kilder og løse praktiske rettsspørsmål ut fra kildene.
Generell kompetanse
Studenten kan
- arbeide faglig selvstendig med praktisk og teoretisk problemløsning, og
- strukturere fagstoff.
Vurdering og eksamen
The exam papers are assessed by one internal and one external examiner.
At least 25% of the exam papers will be assessed by two examiners. The grades awarded for the papers assessed by two examiners form the basis for determining the level for all the exam papers.
Hjelpemidler ved eksamen
For å kunne framstille seg til eksamen må studenten ha følgende godkjente arbeidskrav:
- Ett skriftlig individuelt arbeidskrav på maksimum 4 sider.
Arbeidskravet må være gjennomført og godkjent innen fastlagt frist for at studenten skal kunne framstille seg til eksamen. Dersom arbeidskravet ikke blir godkjent, gis det anledning til å kunne levere en forbedret versjon én gang innen angitt frist.
Vurderingsuttrykk
Alle hjelpemidler er tillatt så lenge regler for kildehenvisning følges.
Sensorordning
Gradert skala A-F.