EPN-V2

M1KP2002 Praksis, 2.år Emneplan

Engelsk emnenavn
Practical Training, 2nd Year
Studieprogram
Grunnskolelærerutdanning for trinn 1-7
Lærerutdanning i praktiske og estetiske fag for trinn 1–13, kroppsøving og idrettsfag
Omfang
0.0 stp.
Studieår
2025/2026
Emnehistorikk

Innledning

Undervisningsspråk: Norsk

Emnet har fokus på helsesykepleiers helsefremmende og forebyggende arbeid for barn, unge og deres familie/omsorgsgivere på befolknings, - gruppe- og individnivå, innenfor kommunehelsetjenesten, på helsestasjon for barn (0-5 år), i skolehelsetjenesten og helsestasjon for ungdom (6-20 år), samt miljørettet helsevern/smittevern og flyktninghelsetjeneste. Emnet tar utgangspunkt i sentrale teorier og metoder innen folkehelsevitenskap. Fagområdets historie og plass i dagens samfunn er sentralt. Emnet er forankret i helsepolitiske føringer, rammebetingelser og lovverk som er sentrale for helsesykepleiers fagutøvelse. Kunnskapsbasert praksis (forskning, empiri og brukerperspektiv i like deler) står sentralt i emnet.

Læringsutbytte

Studenten må være tatt opp på Masterstudium i helsevitenskap - spesialisering i helsesykepleie.

Innhold

The report will be evaluated by an internal and external examiner.

Arbeidskrav og obligatoriske aktiviteter

See general rules in the programme plan. The course requirements must be approved before students are eligible for examination.

The course work requirements is using different technology and modes of collaboration. The course requirements must be approved before students are eligible for examination.

1. Written paper in group, 2 - 4 students, 1000 words +/- 10 %, covering the subtheme concepts of collaboration

2. Written paper in group, 2 - 4 students, 1000 words +/- 10 %, covering the subtheme, modes of collaboration

3. Written paper in group, 2 - 4 students, 1000 words +/- 10 %, covering the subtheme, DCL (Distributed Collaborative Learning)

4. Written paper in group, 2 - 4 students, 1000 words +/- 10 %, covering the subtheme problem-based learning for collaboration

The purpose of the course work requirement is for the students to obtain experience in collaborative learning supported by technology, and thereby obtain an understanding of theoretical concepts and themes of the course.

Vurdering og eksamen

Emnet vil benytte varierte, studentaktive arbeidsformer. Arbeids- og undervisningsformer som inngår i emnet er forelesninger, muntlige og skriftlige oppgaver med framlegg (individuelt og i gruppe), seminarer, ferdighetstrening og selvstudier.

Vurderingsuttrykk

Examination support material is permitted.

Sensorordning

For å fremstille seg til eksamen må følgende være godkjent:

  • minimum 80 % tilstedeværelse på ferdighetstrening, seminarer og timeplanlagt gruppearbeid
  • skriftlig oppgave på inntil 1500 ord i gruppe på maks 5 studenter med muntlig presentasjon av oppgaven
  • gjennomført og bestått digital flervalgstest, med tre forsøk innen en uke