Programplaner og emneplaner - Student
FYB1310 Bevegelseslære, trening og veilederrollen Emneplan
- Engelsk emnenavn
- Movement science, activity and the role of supervisor
- Studieprogram
-
Bachelorstudium i fysioterapi
- Omfang
- 20.0 stp.
- Studieår
- 2025/2026
- Pensum
-
HØST 2025
- Timeplan
- Programplan
- Emnehistorikk
-
Innledning
Det blir nytta graderte karakterar A-F. Sjå forklaringar om graderte karakterar i programplanen.
Forkunnskapskrav
Det blir nytta intern sensor. Ekstern sensor tar stikkprøver av eksamenssvara sensurert av intern sensor. Samsensur dannar grunnlaget for den øvrige karaktersettinga.
Læringsutbytte
Sjå programplanen.
Arbeids- og undervisningsformer
Emne 2 byggjer på emne 1, og gjev omfattande kunnskap om utforskande arbeidsmåtar i møte med litteratur som kan utfordre elevane kognitivt og emosjonelt, og ha innverknad på korleis elevane utviklar empati, identitet og leselyst. Det utvida tekstomgrepet ligg til grunn for studiet, og studentane vil arbeide med samansette tekster i ulike medium, som bildebøker for barn, ungdom og vaksne, teikneseriar, digitale tekstar, film og musikkvideo. Studentane vil få fordjupa kunnskap om nyare barne- og ungdomslitteratur, både skjønnlitteratur og sakprosa, og i omsetjing fra samisk, og om valg av litteratur og arbeidsmåtar. Vidare gjev emnet fordjupa kunnskap om arbeid med kritisk tenking og argumenterande skriving, tilpassa opplæring, språkleg mangfald og andrespråklæring, og tilrettelagt undervisning for elevar med lese- og skrivevanskar. Elevane si utvikling av multimodal literacy, leselyst og lesemotivasjon er sentral.
- Samansette tekstar i ulike medier
- Litteratur-, tekst- og bildeeanalyse
- Litteraturdidaktiske tilnærmingar og litteraturteoretiske perspektiv
- Samtidslitteratur for barn- og unge
- Bildebøker og bildebokteori
- Leselyst og lesemotivasjon
- Utforskande arbeidsmåter
- Multimodal literacy
- Lesing av fagtekstar
- Munnleg kommunikasjon
- Begynnaropplæring
- Den andre leseopplæringa
- Vurdering og kartlegging
- Tilpassa opplæring
- Lese- og skrivevanskar
Arbeidskrav og obligatoriske aktiviteter
For å fremstille seg til eksamen må følgende være godkjent:
- Minimum 80 % tilstedeværelse i undervisning som er angitt som «obligatorisk tilstedeværelse» i timeplanen
- Fagnotat i gruppe på 2-3 studenter basert på utvikling av treningsplan og veiledning av medstudent eller utøver, 1400 ord (+/-10 %). Fagnotatet er gjenstand for faglig vurdering.
Vurdering og eksamen
Individuell praktisk og muntlig eksamen, inntil 30 minutter.
Hjelpemidler ved eksamen
Ingen hjelpemidler er tillatt.
Vurderingsuttrykk
Gradert skala A-F.
Sensorordning
Alle besvarelser vurderes av to sensorer.
Ekstern sensor benyttes regelmessig, og minimum ved hver tredje gjennomføring av emnet. Ved uttrekk av besvarelser til ekstern sensur skal uttrekk omfatte minimum 10 % av besvarelsene, men uansett ikke færre enn 5 besvarelser. Ved uttrekk skal ekstern sensors vurderinger komme alle studentene til gode.
Emneoverlapp
14 studiepoeng overlapp med FYB1300 Kropp, bevegelse og aktivitet, 3 studiepoeng overlapp med FYB1060 Kunnskapsbasert praksis, og 2 studiepoeng overlapp med FYB1000 Funksjon - undersøkelse og kartlegging.