Kunnskap for sannhet og forsoning

Hendelseskalender

Kunnskap for sannhet og forsoning

Seminar for å starte diskusjonen om hvordan OsloMet skal følge opp sannhets- og forsoningskommisjonens rapport.

Dato/Tid

Pilestredet 48, s141

Hvordan kan universitetet bidra gjennom utdanning, forskning, formidling og samarbeid?

Med utgangspunkt i kommisjonens rapport (PDF, stortinget.no) vil vi diskutere oppfølging av konkrete punkter hvor kommisjonen særlig adresserer kunnskapssektoren.

OsloMet har med sin utdanningsportefølje og forskningsaktivitet, gode forutsetninger og et stort ansvar for å bidra til sannhet og forsoning.

• Kulturelt innslag ved Nina Engesnes med Bygdelagskoret Blåne.
  • Innlegg ved Liv Inger Somby, rektor ved Sámi allaskuvla og medlem av kommisjonen, Lisbeth Regine Mangen, utdanning- og internasjonaliseringsansvarlig i Studentparlamentet,  og forsker Mikkel Berg-Nordlie fra NIBR.
  • Panelsamtale med rektor Christen Krogh, Lisbeth Regine Mangen fra Studentparlamentet, Roger Andre Federici, dekan for Fakultet for lærerutdanning og internasjonale studier og Marit Kirkevold, dekan for Fakultet for helsevitenskap. Ordstyrer: Anne Hege Simonsen, instituttleder ved journalistikk, kommunikasjon og mediefag.

Enkel lunsjservering etter programslutt.

Det vil også være kunstutstilling og bokutstilling i Biblioteket P48, 1. etasje.

Arrangør: Universitetsbiblioteket og programansvarlig for kultur og mangfold, Vibeke Horn.

Velkommen! Husk å meld deg på!