Innspillsmøte: OsloMets satsing på å inkludere flere barn og unge

Hendelseskalender

Innspillsmøte: OsloMets satsing på å inkludere flere barn og unge

Ansatte og studenter inviteres til å gi sine innspill til OsloMets nye satsing på inkludering av barn og unge.

Dato/Tid

Pilestredet 46, Clara Holst hus, Athene 1

OsloMet har igangsatt en egen strategisk satsing for inkludering av barn og unge. Satsingen er et bidrag til regjeringens samfunnsoppdrag for inkludering av flere barn og unge i utdanning, arbeid og samfunnsliv - lansert i Langtidsplanen for forskning og høyre utdanning 2023-2032. Målet er å synligjøre og bygge opp under relevant forskning, utviklings- og utdanningsarbeid som allerede gjøres ved OsloMet, og å velge ut strategiske tema og aktiviteter for videre arbeid.

Nå inviteres alle ansatte og studenter til et innspillsmøte i forbindelse med satsingen

Det er lett å argumentere for at OsloMet bør ha en sentral rolle inn i et samfunnsoppdrag som handler om inkludering av barn og unge. Vi utdanner kandidater – og former profesjoner – som er helt sentrale for å inkludere barn og unge. Fakultetene og sentrene våre bidrar med et svært viktig kunnskapsgrunnlag gjennom sin forskning på områder av stor betydning for inkluderingsarbeid; skole, arbeidsliv, fritid, velferdstjenester, utenforskap og marginalisering.

Men hvilke tematikker bør særlig løftes fram i satsingen? På hvilke områder bør OsloMet posisjonere seg som tydelig premissleverandør av kunnskap? Hvordan kan våre forskingsmiljøer utfylle hverandre og samarbeide bedre på tvers av fakulteter og sentere for å bidra med nyttig kunnskap og nye løsninger?

Dette har du mulighet til å påvirke hvis du kommer på møtet. Du vil også få å vite mer om innhold og rammer for samfunnsoppdraget, du vil få relevante, faglige innlegg til inspirasjon og prorektor FoU Tanja Storsul vil fortelle om satsingen på OsloMet.

Les mer om regjerningens samfunnsoppdrag i rapporten «Barn og unge først – vårt felles ansvar»

11.30-12.00 Lett lunsj

12.00-12.10 Åpning – hva er OsloMet sin satsing, prorektor Tanja Storsul

12.10-12.30 Barn og unge først – vårt felles ansvar. Samfunnsoppdrag for inkludering av flere barn og unge i utdanning, arbeid og samfunnsliv, Gunnlaug Daugstad, forskningsrådet og leder for operativ gruppe