Søk Co-Create Oslo: Sommerprogram for Oslo-studenter som vil skape noe nytt

Nyhetportlet

Søk Co-Create Oslo: Sommerprogram for Oslo-studenter som vil skape noe nytt

Søk Co-Create Oslo: Sommerprogram for Oslo-studenter som vil skape noe nytt

Fra idé til løsning på seks uker! Co-Create Oslo samler studenter fra OsloMet, UiO, BI og Kristiania i et gratis innovasjonsprogram.

Er du OsloMet-student og har lyst til å utvikle en idé – eller teste ut entreprenørskap i praksis? Co-Create Oslo er et seks ukers sommerprogram fra 15. juni til 25. juli 2026 der du jobber i tverrfaglige team sammen med studenter fra OsloMet, UiO, BI og Høyskolen Kristiania. Sammen løser dere reelle samfunnsutfordringer med støtte fra erfarne mentorer.

Første uke er en intensiv entreprenørskaps-bootcamp hvor du lærer design thinking, utforsker faktiske brukerbehov, bygger prototyper og legger grunnlaget for en bærekraftig løsning. I ukene som følger jobber dere videre med prosjektet fra iHUB i Forskningsparken – et aktivt startupmiljø – med praktiske workshops, testing mot brukere og forberedelse til avsluttende pitch og veien videre etter sommeren.

Les mer om programmet og innholdet uke for uke på UiOs nettsider (UiO.no)

Søk via Nettskjema innen 20. mai 2026 (nettskjema.no)

Programmet er gratis for studenter tilknyttet universiteter i Oslo, og også OsloMet-studenter som fullfører graden våren 2026 kan søke.