Publisert
Sist oppdatert
Koronavirus
Studiestedene er stengt. Les oppdatert informasjon for studenter og ansatte.
For å få tilgang til OsloMets nettverk, må en student
Mer informasjon om semesterregistrering, semesterbetaling, brukerkonto og adgangskort.
Dersom du ikke har betalt semesteravgift innen fristen, stenges studentkonto og studentstatus blir deaktivert. Ta kontakt med fakultetet ditt dersom din studentkonto er stengt.
Har du sluttet eller fullført studiene blir Canvas-kontoen stengt umiddelbart.
E-postkonto, andre kontoer, Office 365 med One Drive, filtilgang og adgangskort blir sperret 30 dager etter at studiene dine er registrert som avsluttet av studieavdelingen.
For de fleste bachelorstudenter vil datoen for sperring skje i slutten av juli eller starten av august.
Du kan selv bytte og endre telefon-/mobiltelefonnummer og synlighet av bilde på Studentweb.
Det er ditt ansvar å oppgi korrekt og oppdatert telefon-/mobiltelefonnummer.
Dersom du har problemer med tilgang til Studentweb, må du kontakte studentservice på eget fakultet.
Opptak til etter- og videreutdanninger og enkelte halvårs- og årsstudier ved studiested Pilestredet søker du via SøknadsWeb.
Vær oppmerksom på at dersom du har endret synlighet i Studentweb, vil den overstyre valg du har gjort på din brukerkonto under Reservasjoner.
Du kan endre synlighet av mobiltelefonnummer og bilde i din brukerkonto (bitadmin.hioa.no).
Passordet ditt er strengt personlig og skal ikke deles med noen! Det skal heller ikke oppgis til IT-servicedesk om du ber om hjelp.
Denne retningslinjen er ufravikelig. Hvis andre får tilgang til passordet ditt, kan de:
Du finner ytterligere informasjon om krav og endring av passord på passord.oslomet.no.
Som student ved OsloMet plikter du å følge retningslinjene ved universitetet når du behandler informasjon i forbindelse med studiet eller bruker universitetets informasjonssystemer.
Gjør deg kjent med retningslinjer for informasjonssikkerhet i sikkerhetsinstruks ved OsloMet.